Τελευταίες ξεναγήσεις στην έκθεση "Capto Vacui" του Κωνσταντίνου Δρέγου

Ολοκληρώνεται στο τέλος της εβδομάδας η έκθεση του καλλιτέχνη στο Μέγαρο Μουσικής.

Capto Vacui

Ολοκληρώνεται στις 19 Ιουνίου η μεγάλη έκθεση με τίτλο Capto Vacui του Κωνσταντίνου Δρέγου, η οποία διοργανώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το annexM για τις εικαστικές τέχνες του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, υπό τη διεύθυνση της Άννας Καφέτση. Η έκθεση παρουσιάζεται στην Υπηρεσιακή Αυλή σε επιμέλεια του Daniel Marzona. Ο καλλιτέχνης θα ξεναγήσει το κοινό και θα συζητήσει μαζί του στον χώρο της έκθεσης την Πέμπτη 16.06 στις 7 μ.μ. και το Σάββατο 18.06 στις 1 μ.μ.

Η έκθεση, όπως αναφέρει ο επιμελητής, θα χαρτογραφήσει μια τεράστια καλλιτεχνική περιοχή συγκεντρώνοντας πίνακες, κολάζ, βίντεο-έργα, ένα νέο ηχητικό έργο καθώς και πρόσφατα γλυπτά. Από διαφορετικές οπτικές, όλα αυτά τα έργα περιστρέφονται γύρω από ένα ειλικρινές ενδιαφέρον για την conditio humana. "Τι μπορούμε να γνωρίζουμε και πώς;", "Πώς και γιατί διαδραματίζουν συχνά τα σφάλματα, τα λάθη και οι παρεξηγήσεις ζωτικό ρόλο στη διαμόρφωση ευρηματικών και δημιουργικών διαδικασιών;", "Πώς μπορούμε να ζήσουμε έναν βίο βιωτό με δεδομένη την πεπερασμένη γνώση μας και την κατακερματισμένη κατανόησή μας για την ανθρώπινη φύση;"• ερωτήματα όπως αυτά δομούν το εννοιολογικό πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Δρέγου.

Capto Vacui

Από τις απαρχές του, το έργο του ήταν ένα καλλιτεχνικό τόλμημα αλλά και μια φιλοσοφική διερώτηση, δύο οπτικές με ζητούμενο όχι τόσο να δοθούν απαντήσεις που θα ισχύουν στο διηνεκές, αλλά μάλλον να διερευνηθούν τα θεμέλια των κανονιστικών και τρεχουσών θεωριών που καλύπτουν το πεδίο ενδιαφέροντός του. Επιλεγμένα έργα από δύο μεγαλύτερες σειρές, τις "Labyrinth" [Λαβύρινθος] και "Capto Vacui" [Αδράχνοντας το κενό], στοιχειοθετούν τη ραχοκοκαλιά αυτής της έκθεσης. Μεταξύ σχεδίου και ζωγραφικής, επιστήμης και μύθου, και πάντα με μια ήπια παλέτα, οι καμβάδες αυτοί καταλαμβάνονται από υποδηλώσεις για φαινομενικά σύνθετες, αφηρημένες διατυπώσεις ευρηματικών διαδικασιών. Αριθμοί, σύντομες εξισώσεις, σπαράγματα αρχιτεκτονικών ή άλλων σχεδίων, λέξεις, διαγράμματα κ.ά. προβάλλουν ενταγμένα ή αντιπαρατιθέμενα μέσα από χειρονομιακές και ζωγραφικές περιοχές των καμβάδων.

Capto Vacui

Αποτυπώνεται έτσι η καθαυτό δημιουργική διαδικασία της επινόησης, με όλα τα σφάλματα και τις παραβάσεις της, μια διαδικασία που ενέχει κάτι χαρμόσυνο και συνάμα τραγικό. Ο Βίτγκενσταϊν είπε κάποτε πως αποστολή της φιλοσοφίας είναι να δείξει στη μύγα πώς να βγει από τη μυγοπαγίδα, ο Δρέγος όμως φαίνεται να αμφισβητεί το ίδιο το ενδεχόμενο ενός τέτοιου εγχειρήματος. Αντ’ αυτού, μας παρουσιάζει τη χαοτική ομορφιά και δύναμη διαφορετικών εκδοχών τέτοιων μυγοπαγίδων, χωρίς να προσφέρει οδηγίες εξόδου. Σαν μια πραγματωμένη απορία, οι πίνακες αυτοί προσπαθούν να αποτυπώσουν αυτό που δεν μπορεί ούτε να αναπαρασταθεί ούτε να μεταφραστεί: την ίδια τη διαίσθηση και την έμπνευση.

Περισσότερες πληροφορίες

Capto Vacui

  • Εικαστικά

Ο Κωνσταντίνος Δρέγος χαρτογραφεί μια τεράστια καλλιτεχνική περιοχή συγκεντρώνοντας πίνακες, κολάζ, βίντεο-έργα, ένα νέο ηχητικό έργο καθώς και πρόσφατα γλυπτά. Από διαφορετικές οπτικές, όλα αυτά τα έργα περιστρέφονται γύρω από ένα ειλικρινές ενδιαφέρον για την conditio humana. Εξαρχής, το έργο του Δρέγου ήταν ένα καλλιτεχνικό τόλμημα αλλά και μια φιλοσοφική διερώτηση, δύο οπτικές με ζητούμενο όχι τόσο να δοθούν απαντήσεις που θα ισχύουν στο διηνεκές, αλλά μάλλον να διερευνηθούν τα θεμέλια των κανονιστικών και τρεχουσών θεωριών που καλύπτουν το πεδίο ενδιαφέροντός του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Φωτιά και νερό συναντιούνται στο έργο της Ελένης Μυλωνά

Το "Fire in the Lake", που προσεγγίζει το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, θα παρουσιαστεί στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/07/2022

"Με βελόνι και κλωστή": Η αιώνια παράδοση της κεντητικής

Ο ΟΠΑΝΔΑ και το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης παρουσιάζουν στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης "Αγγελική Χατζημιχάλη" μια έκθεση που εξερευνά το διαχρονικό έθιμο του κεντήματος, στοιχείο άρρηκτα συνδεδεμένο με την ελληνική παράδοση.

Τα τριαντάφυλλα πρωταγωνιστούν στην έκθεση "Sub Rosa" της Τζοάνα Πιοτρόβσκα

Μια σειρά από "άντι" πλαίσια που περιέχουν τις εικόνες τριαντάφυλλων φωτογραφημένων από την εικαστικό Τζοάνα Πιοτρόβσκα, εκτίθεται στο σχεδιαστικό στούντιο Formafantasma σε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Καλλιτεχνικό Οργανσμό "Arch".

Καλειδοσκοπικά μοτίβα συνομιλούν με τη συλλογή του Βυζαντινού & Χριστιανικού Μουσείου

Η εικαστικός Μαρία-Σμαράγδα Σκούρτα εγκαινιάζει στο μουσείο την έκθεση "Βυζαντινές μεταγραφές. Κήποι όλο φως" στα τέλη του Ιούλη.

"Πώς μάθαιναν οι Έλληνες γράμματα από την Άλωση μέχρι την Επανάσταση": Η έκθεση επιστρέφει τον Σεπτέμβριο

Μετά από μεγάλη προσέλευση και αίτημα του κοινού, η έκθεση στο παλαιό Χρηματιστήριο της οδού Πεσμαζόγλου θα επαναλειτουργήσει αυτό το φθινόπωρο.

Τα "γνωστά και άγνωστα έργα" του Σπύρου Παπαλουκά

Η έκθεση "Σπύρος Παπαλουκάς. Ερευνητής του αινίγματος της ζωγραφικής. Γνωστά και άγνωστα έργα" πρόκειται για ένα αφιέρωμα στο έργο του καλλιτέχνη και θα παρουσιαστεί στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.

Η ρηξικέλευθη ζωγραφική του Κωνσταντίνου Παρθένη

Υπό νέα διεύθυνση, η Εθνική Πινακοθήκη παρουσιάζει μια συλλογή έργων του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου, η οποία που προσεγγίζει τη θεματική της πρώτης περιοδικής έκθεσης με θέμα την "Τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου".