Η Αναστασία Γκινάκη μας σαγηνεύει με τον καλλιτεχνικό της "λόγο"

Η έκθεση «Περπατώ, περπατώ εις τον κήπο, όταν εκείνος δεν είναι εδώ» εγκαινιάζεται σύντομα στη Gallery Genesis.

Οι λεβάντες της Αρλ (50x40) Αναστασία Γκινάκη

Η Gallery Genesis εγκαινιάζει την έκθεση της Αναστασίας Γκινάκη με τίτλο "Περπατώ, περπατώ εις τον κήπο, όταν εκείνος δεν είναι εδώ" στις 16 Ιουνίου.

Ένας πίνακας ζωγραφικής είναι, από μόνος του, ένα σχήμα οξύμωρο. Γιατί την ίδια στιγμή που καθοδηγεί το βλέμμα, εγκλείοντάς μέσα στο πλαίσιο του, την ίδια εκείνη στιγμή το ανοίγει στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, το κάνει να εναγκαλιστεί τον κόσμο σε όλες του τις διαστάσεις. Κι ας είναι το θέμα του οριοθετημένο. Κι ας είναι η εξεικόνιση εστιασμένη. Δεν είναι μόνο η αναπαραστατική ιδιότητα που έχει, αφ’ εαυτής, η ζωγραφική. Είναι, πολύ περισσότερο, η δυνατότητά της να δείχνει αυτό που η ανθρώπινη όραση στερείται μέσα στις πάγιες και παγιωμένες εικόνες στις οποίες είναι βυθισμένη. Είναι το ξάφνιασμα από την έκλαμψη του ωραίου που επενεργεί τόσο καίρια και καταλυτικά στην ανθρώπινη συνείδηση, ώστε να τη λυτρώνει, να την καθαίρει, να την εξαγνίζει.

Αναστασία Γκινάκη Μαργαρίτες του δρόμου I (50x40)
Αναστασία Γκινάκη Μαργαρίτες του δρόμου I (50x40)

Η τέχνη της Αναστασίας Γκινάκη κινείται ακριβώς προς αυτήν την κατεύθυνση. Οι πίνακές της εντυπωσιάζουν με τον "λόγο" τους. Τα χρώματα, τα σχήματα, οι μορφές και οι συνδυασμοί τους εκπλήσσουν αυτόν που θα σταθεί αντίκρυ τους και θα αισθανθεί το κέντρισμα των αισθήσεων -όχι απαραίτητα μόνο της όρασης - και των αισθημάτων. Αυτό, άλλωστε, επιτάσσει και ο εξπρεσιονισμός, ως κατευθυντήρια αρχή και ιδέα. Στην περίπτωση της δημιουργού, όμως, λειτουργεί και κάτι ακόμα. Είναι αυτή η περίεργη αίσθηση που έχει κάποιος όταν κοιτά τους πίνακές της ότι, παράλληλα με το αποτέλεσμα, ατενίζει και την ίδια τη μέθοδο, την πορεία και τη διαδικασία της δημιουργίας. Ότι, δηλαδή, η ζωγράφος καθοδηγεί και κατευθύνει τη θέαση του τρόπου με τον οποίο το λευκό του καμβά της αναλύεται και ενυπάρχει στα επιμέρους χρώματα που, σαν ζωντανές υπάρξεις, ξετυλίγουν τη δική τους ιστορία, τη δική τους φωνή, τον δικό τους κόσμο. Γι’ αυτό και μπορεί να συνομιλήσει τόσο ουσιαστικά με την ποίηση, όπως κι αυτή αφήνει το ανάγλυφό της πάνω στο χαρτί. Γιατί τα χρώματα είναι η άλλη όψη των λέξεων ή, μάλλον, η σιωπηλή εκδοχή τους.

Η ζωγράφος, με τον παιγνιώδη και ευφάνταστο τίτλο που επιλέγει για τη συλλογή της, κλείνει το μάτι στον επισκέπτη και περιηγείται μαζί του μέσα σε κήπους που δεν υπάρχουν, κι όμως, είναι ολοκληρωτικά εδώ. Και είναι εδώ κατά τρόπο πολύσημο, αποτελούν τις πολλαπλές εκδοχές του ίδιου ερεθίσματος, όπως αυτό ερμηνεύεται από κάθε θεατή, από κάθε βλέμμα που μπορεί να ανοίγει κατά τον ίδιο πάντα τρόπο μπροστά στη θέα και τη θέαση του έργου, προσλαμβάνει όμως τη δική του απόχρωση, τη δική του θερμοκρασία, τη δική του ένταση. Τον δικό του, εν τέλει, βηματισμό μέσα στον χρόνο της σύνθεσης.

Επιμέλεια: Γιώργος Τζάνερης

Εγκαίνια: 16/6 (8.30 μ.μ.)

Info: Genesis | 16/6-09/7 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ.: 12-9 μ.μ., Τετ., Σαβ.: 12-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

©φωτογραφίας εξωφύλλου: Οι λεβάντες της Αρλ (50x40) Αναστασία Γκινάκη

Περισσότερες πληροφορίες

Genesis

Χάρητος 35, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Το νέο πρότζεκτ του OKAY initiative space γεφυρώνει δύο ευρωπαϊκές πρωτεύουσες

Το πολυαφηγηματικό σκηνικό που αναπτύσσεται, αναδεικνύει το ενδιαφέρον των καλλιτεχνών/ιδων για την διερεύνηση νέων οντολογικών ταξινομήσεων.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

2023 Ελευσίς: 8 εκθέσεις που περιμένουμε

Πήλινοι στρατοί, ιστορίες εργατών, κινηματογραφικές εμπνεύσεις και καλλιτεχνικά εγχειρήματα που μελετούν την ιστορία και το μέλλον της Ελευσίνας – αυτά είναι μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα εικαστικά πρότζεκτ που μας επιφυλάσσει προσεχώς η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα.

"Σκιάς όναρ": Ο Στάθης Μαυρίδης θίγει φιλοσοφικά ερωτήματα

Ο καλλιτέχνης θέτει κρίσιμα ερωτήματα γύρω από τον σύγχρονο τρόπο ζωής, σχολιάζοντας ζωγραφικά τα παραδοσιακά ή βουκολικά χρόνια.

"Infrared": Ο Γαλαξιακός Εξπρεσιονισμός του Αστέριου Τόρη

Αυτό που ο καλλιτέχνης αποκαλεί "infrared", μας αφήνει την ελευθερία των υποθέσεων και τον αναζητήσεών μας για τη θέση μας στο σύμπαν, σ’ ένα περίπλοκο περιβάλλον που ακόμη είναι γεμάτο από ανεξήγητα φαινόμενα.

Διαγωνισμοί για διευθυντές/διευθύντριες των μουσείων σύγχρονης τέχνης: ένα πρόβλημα που απαιτεί λύση

O διαγωνισμός για την επιλογή διευθυντή/διευθύντριας του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης (MOMus) έχει προκαλέσει συζητήσεις στον κόσμο της τέχνης και αναδεικνύει για ακόμη μία φορά τα προβλήματα που επιμένουν και πρέπει να λυθούν.

"Purple Rain": Εικόνες από το ανήσυχο μυαλό του ζωγράφου Πάνου Παπαδόπουλου

Η έκθεση είναι το τρίτο ατομικό πρότζεκτ του καλλιτέχνη, το οποίο παρουσιάζει στην Eleni Koroneou Gallery.

Μια έκθεση φωτογραφίας αφηγείται την αποστολή των Γιατρών του Κόσμου στην Ουκρανία

Στο πλαίσιο του προγράμματος O.D.I.SO.S Open Democracy in a Society of Solidarity, οι Γιατροί του Κόσμου διοργανώνουν έκθεση φωτογραφίας και θεματικές συζητήσεις στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων.