Δύο νέες εκθέσεις φιλοξενούνται στη Γκαλερί Ευριπίδη

Η Δάφνη Κωστοπούλου εγκαινιάζει την έκθεση «Under the Microscope» και η Έλλη Εμπεδοκλή την σειρά έργων «Ευγνωμοσύνη». Μαζί δημιουργούν έναν ουσιαστικό εσωτερικό διάλογο και ωθεί τον θεατή να ανακαλύψει βαθιά κρυμμένα συναισθήματα.

Έλλη Εμπεδοκλή - Ευγνωμοσύνη @Έλλη Εμπεδοκλή

Η Evripides Art Gallery την Τρίτη 17 Μαΐου εγκαινιάζει δύο νέες εκθέσεις, εκείνη της Δάφνης Κωστοπούλου με τίτλο "Under the Microscope" και της Έλλης Εμπεδοκλή με τίτλο "Ευγνωμοσύνη ". Κοινός τόπος και στις δύο εκθέσεις η τέχνη που γίνεται ερέθισμα για έναν ουσιαστικό εσωτερικό διάλογο και ωθεί τον θεατή να ανακαλύψει βαθιά κρυμμένα συναισθήματα.

Η Δάφνη Κωστοπούλου στην νέα της δουλειά εμπνέεται από τις αφανείς ιδιότητες της ζωής και μας ταξιδεύει σε έναν κόσμο ζωγραφικής μικροσκοπίας. Αλυσιδωτές "εκρήξεις" χρώματος και φωτός διεγείρουν τη φαντασία του θεατή και την προσκαλούν σε ένα μαγικό παιχνίδι που στόχο έχει να ανακαλύψει τις αόρατες με γυμνό μάτι πτυχές της ανθρώπινης φύσης. Η καλλιτέχνιδα επιστρατεύει το ταλέντο και την τεχνική της και δημιουργεί αφαιρετικές συνθέσεις , σχεδόν ανάγλυφες, που διαθέτουν κίνηση για να προσκαλέσει τον θεατή των έργων της σε ένα ταξίδι με προορισμό τις πιο μύχιες σκέψεις τα βαθύτερα ανθρώπινα βιώματα.

Under the microscope Δάφνη Κωστοπούλου
@Δάφνη Κωστοπούλου
Under the microscope

Τα έργα ολοκληρώνονται στο μυαλό του θεατή και τον παρακινούν να πλάσει τις δικές του ιστορίες να ανακαλύψει στο κάθε ένα από αυτά τις πολύ προσωπικές του μνήμες και συγκινήσεις."Λευκά αδιάβροχα χαρτιά μεγάλων διαστάσεων εκτίθενται στον χώρο. Όλα λειτουργούν σαν μικροβιολογικές αντικειμενοφόρες πλάκες όπου πολύχρωμα μελάνια οινοπνεύματος ζωντανεύουν και ξεχωρίζουν αόρατες πτυχές της ανθρώπινης φύσης.

Η ευαισθησία που αποπνέουν τα έργα της και η πολύ προσωπική γραφή του έκαναν την Έλλη Εμπεδοκλή μία από τις νέες καλλιτέχνιδες που αξίζουν την προσοχή μας. Στη νέα της δουλειά που την χαρακτηρίζουν τα ποικίλα εκφραστικά μέσα και οι πολύ προσωπικές τεχνικές, με τη μέθοδο της φωτομεταφοράς αποτυπώνει στο πανί παλιές φωτογραφίες οικείων προσώπων, τις επεξεργάζεται και τις ολοκληρώνει με το κέντημα. Στόχος της να εκφράσει την "Ευγνωμοσύνη" της όχι μόνο σε ότι της προσέφεραν αυτά τα πρόσωπα αλλά και στις μεγάλες και ωραίες στιγμές που έζησε μαζί τους.

Έλλη Εμπεδοκλή - Ευγνωμοσύνη
@Έλλη Εμπεδοκλή

"Έχοντας υιοθετήσει από καιρό τη φωτομεταφορά και το κέντημα ως κύριες εκφραστικές της τεχνικές, η Εμπεδοκλή, εισάγει στη νέα της δουλειά το στοιχείο της ελεύθερης γραφής. Η αισθητική ποιότητα του κεντήματος δεν προσομοιάζει πλέον σε τίποτα στην τελειότητα του παραδοσιακού εργόχειρου – που ενδεχομένως κατείχαν οι εικονιζόμενες μορφές – πλησιάζει όμως σε μια πρωτόλεια "χάραξη". Μέσα από μία διαδικασία με ψυχοθεραπευτικές εκφάνσεις για την ίδια, χρησιμοποιεί τη βελόνα σαν γραφίδα ,"χαράσσοντας" με κλωστή φράσεις, προσευχές ή μάντρας σε μια προσπάθεια διαχείρισης ενός βεβαρυμένου ψυχικού φορτίου.

Άλλοτε πάλι, η ίδια "γραφίδα" γεμίζει τα χάσματα και θρέφει τα κενά σημεία, δημιουργώντας πλήρωση στο κομμάτι που λείπει. Με αυτό τον τρόπο, συναρμόζει τα θραύσματα εκείνα της μνήμης που κάνουν τα πρόσωπα στις εικόνες που χρησιμοποιεί να φαίνονται λιγότερο αχνά και περισσότερο οικεία", αναφέρει η ιστορικός τέχνης Βίκυ Τσίρου στον κατάλογο της έκθεσης.

Infο: Γκαλερί Ευριπίδη | 17/5-11/6 | Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11.00 - 20.30, Τετάρτη: 11.00 -17.00 & Σάββατο: 11.00 - 16.00 | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Δρόμοι Σύνθεσης": Έργα μεταπολεμικής γενιάς σε διάλογο με τη σύγχρονη τέχνη

Στην έκθεση παρουσιάζονται μνημειακά έργα "δασκάλων" της μεταπολεμικής γενιάς, επιχειρώντας μια μοναδική ώσμωση με συνθέσεις νεότερων δημιουργών με διακριτικό αποτύπωμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/01/2023

Η χαρακτική γίνεται παιχνίδι στον χώρο τέχνης Εκτός

Μετά από την έκθεση, μερικά από αυτά τα εκπαιδευτικά παιχνίδια θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της ΕΕΧ.

"CTRL+τ": Οι υπαρξιακοί συμβολισμοί του λαβύρινθου

Στο νέο πρότζεκτ του TAF, η Serena Poletti επικεντρώνεται στο θέμα του λαβύρινθου ως σύμβολο της ανακάλυψης του θανάτου και της αναγέννησης.

Άνθρωποι και υπολογιστές: Το έργο του Κωνσταντίνου Δοξιάδη και μια έρευνα για τη σύγχρονη Αθήνα εξετάζουν τη σχέση κοινοτήτων-πόλεων στη Στέγη

Πήραμε μία πρώτη γεύση από το ερευνητικό εγχείρημα "Κωνσταντίνος Δοξιάδης και Πληροφοριακός Μοντερνισμός: Η Μηχανή στην Καρδιά του Ανθρώπου" που εγκαινιάστηκε στις 28/1 στο υπόγειο της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση και μελετά τι συνιστά τις πόλεις του σήμερα, μέσα από το έργο του σπουδαίου αρχιτέκτονα αλλά και πρόσφατες έρευνες.

Γνωρίστε την κεραμική τέχνη μέσα από τα εργαστήρια του ARCHworkshop

Οι συμμετέχοντες θα ανακαλύψουν τεχνικές ζωγραφικής σε ψημένο πηλό και θα δημιουργήσουν μια σύνθεση λουλουδιών με βιώσιμο αλλά και ταυτόχρονα δημιουργικό τρόπο.