Ο Fred Boissonnas στην Αίγυπτο
Το 1929, αφού προσκλήθηκε στην Αίγυπτο από τον Βασιλιά Φουάντ Α΄, ο Ελβετός Frédéric Boissonnas βρέθηκε στην περιοχή για να τραβήξει φωτογραφίες και να δημιουργήσει μια πολυτελή έκδοση με τίτλο «Αίγυπτος». Μετά από μερικά χρόνια επέστρεψε για να ολοκληρώσει το ταξίδι του, όπου και τόλμησε μια φωτογραφική αποστολή προς το Όρος Σινά, ακολουθώντας τη διαδρομή των Ισραηλιτών έτσι όπως καταγράφεται στη βιβλική «Έξοδο». Συγκεντρώνοντας έργα από τις δύο αυτές ενότητες, η έκθεση (από 19/3) στο μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς, θίγει ζητήματα γύρω από την εικόνα του νεοσύστατου αιγυπτιακού κράτους και την αντιδιαστολή με την προσωπική εμπειρία του φωτογράφου στην έρημο του Σινά.
19/3-20/5, Τετ., Παρ.: 10 π.μ.-6 μ.μ., Πέμ., Σάβ.: 10 π.μ.-12 π.μ., Κυρ.: 10 π.μ.-4 μ.μ., Γενική είσοδος: € 7, μειωμένο εισιτ.: €5.
Στα όρια της γραμμής
Χρησιμοποιώντας ως έμπνευση την γραμμή, όπως αυτή προβάλλει σε αγγεία, τα ανάγλυφα έργα και τις επιτύμβιες ληκύθους κά του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, ο εικαστικός Αχιλλέας Παπακώστας φέρνει μία έκθεση στον ίδιο χώρο προτείνοντας μια άλλη ανάγνωση στην αυστηρότητα του σχεδίου. Από την Δευτέρα, 19 του μηνός στις 6 μ.μ., το παρελθόν συνομιλεί με το παρόν, σε ένα παιχνίδι μορφών και αποτυπώσεων σε σχέδια και μικρά τελάρα που έχουν κοινές αναφορές: μυθολογικές φιγούρες τεράτων, ομάδες από οπλίτες, αγροτικές σκηνές κοκ.
19/3-20/5, Δευτ.: 1-8 μ.μ., Τρ.-Κυρ.: 9 π.μ.-4 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.
Ασκήσεις αυτογνωσίας
Μέσα από τα έργα τεσσάρων σύγχρονων δημιουργών, του Γιάννη Αντωνόπουλο, του Σταύρου Ιωάννου, του Γιώργου Μήλιου και του Κυριάκου Μορταράκου, η Πινακοθήκη Γιώργου Βογιατζόγλου συγκεντρώνει μερικά παραδείγματα εικαστικής δημιουργίας των τελευταίων χρόνων και επιχειρεί να εκφράσει ένα συνολικότερο, κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο σύγχρονης εικαστικής αποτύπωσης. Με επιμελητή τον Μάνο Στεφανίδη, η έκθεση εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 19 του μηνός, στις 8 μ.μ.
Ελ. Βενιζέλου 63, Νέα Ιωνία, 2102710472, 19/3-12/5, Πεμ.-Παρ.: 11 πμ-7 μμ, Σαβ.: 11 πμ-3 μμ, Είσοδος ελεύθερη.
Distortion, delay, reverb
Η πρώτη ατομικής έκθεση του Νίκου Σαρλή σε επιμέλεια της Κατερίνας Κωστή έρχεται από την ερχόμενη Τρίτη 20 του μήνα (7.30 μ.μ.) στη γκαλερί 7, συγκεντρώνοντας τα τελευταία έργα μεγάλων διαστάσεων του εικαστικού. Με τις ζωγραφικές του αποτυπώσεις σε χαρτί, ο δημιουργός αποτυπώνει την παραμόρφωση και τη διαστροφή μέσω εκφραστικών πειραματισμών, αγνοώντας για ρεαλιστικές μορφές και αναπαραστάσεις.
Σόλωνος 20, 2103612050, 20/3-14/4, Τετ., Σάβ. 11 π.μ.-3 μ.μ., Τρ., Πέμ., Παρ.: 11 π.μ.-2 μ.μ. & 6-9 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.
Ξυπνάς σε ά πρόσωπο
Σε μία δυστοπική προβολή του αστικού τοπίου, η γραφίστρια/ζωγράφος Μαρία Γλύκα επιστρέφει στην εξερεύνηση των προσωπικών αντικειμένων στην καθημερινότητα και τη σχέση αυτών με το έμψυχο και άψυχο περιβάλλον. Στη νέα ατομική της έκθεση, που έρχεται την ερχόμενη Τρίτη 20 Μαρτίου (8 μ.μ.) στη γκαλερί Beton7, η εικαστικός μπλέκει δυσανάλογα δωμάτια σπιτιών, μοναχικούς ανθρώπου, κυριαρχία της ύλης και των αντικειμένων σε ένα πλήρως αλληγορικό σύμπαν – συναισθηματικά φορτισμένο και εκφραστικά λιτό πλην έντονο.
20/3-5/4, Βοτανικός, Δευτ.-Παρ.: 2-7 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.
Μωρίς Γκανής
Εικαστικές αφηγήσεις από τον ψηφιακό αλλά και τον πραγματικό κόσμο του Μωρίς Γκανή έρχονται στην αίθουσα τέχνης Ρεβέκκα Καμχή, με την τρίτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη. Πίνακες ζωγραφικής, με όπλο έκφρασης το λάδι και πηγή έμπνευσης τα προσωπικά βιώματα, σχολιάζουν από τις 21 του μηνός (7 μ.μ.) έννοιες όπως virtual reality, augmented reality, mixed reality κοκ, οικοδομώντας ένα κόσμο με ασαφή όρια.
21/3-26/5, Τρ.: 1-6 μ.μ., Τετ.-Παρ.: 1-8 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-6 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.
Sonke
Ασπρόμαυρες φιγούρες με έντονα περιγράμματα και καλαίσθητα τοποθετημένους χρωματισμούς έρχονται στην πρώτη έκθεση του νέου χώρου τέχνης The Art Dose (στο ισόγειο του Florida Mall στη Γλυφάδα), από τον καλλιτέχνη/ street artist Sonke, ή αλλιώς Αλέξανδρο Σκουταριώτη. Από τις 22 του μηνός (6.30 μ.μ.), έργα κυρίως σε καμβά και ξύλο, όπως και κολλάζ, σε μία ρότα ποπ αισθητικής αποτυπώνουν φιγούρες κατά μόνας ή σε δυάδες πέρα από την αυστηρή οριοθέτηση του φύλου και σημείο κατατεθέν την κόκκινη καρδιά και τα στροβιλιστά μακριά μαλλιά.
Α. Μεταξά 33, Γλυφάδα, 2109680505, 22-31/3, Δετ., Τετ., Σάβ.: 10 π.μ.-5 μ.μ., Τρ., Πέμ. Παρ.: 10 π.μ.-9 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.
Confronting maximalism
Σε ρόλο επιμελητή και ταυτόχρονα καλλιτέχνη, η εικαστικός Νικομάχη Καρακωστάνογλου-Μπουτάρη ξεχωρίζει αντικείμενα από τη συλλογή του παλαιοπωλείου Μαρτίνος και τα βάζει να συνομιλούν με τα δικά της έργα. Από την ερχόμενη Πέμπτη (22/3), στις 7 μ.μ., οι γυμνές θηλυκές φιγούρες και τα αφαιρετικά σχέδια-δημιουργήματα της καλλιτέχνιδας μπαίνουν μέσα στον ιδιαίτερο χώρο οθωμανικής αρχιτεκτονικής, κρατώντας αλλά και αποτινάσσοντας κώδικες επικοινωνίας με το περιβάλλον.
από 22/3, Δευτ., Τετ., Σάβ.: 10 π.μ.-3 μ.μ., Τρ., Πέμ., Παρ.: 10 π.μ.-8 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.
Μπάιρον + Μεσολόγγι
«Ο Μπάιρον, τη στιγμή που βρέθηκε στο Μεσολόγγι, προσπάθησε με το κύρος του να φέρει μια ισορροπία στις σχέσεις των Ελλήνων, που ήταν διασπασμένοι σε δυο αντίπαλες φατρίες εν μέσω πολεμικής αποδιοργάνωσης», γράφει η Μαρία Στεφώση που στη νέα φωτογραφική της έκθεση προχωρά σε μία προσωπική ανάγνωση του Λόρδου φιλέλληνα. Φτιάχνοντας μυθοπλαστικά ένα ημερολόγιο καθ’ όλη την πορεία του, η φωτογράφος φέρνει τα έργα της από το Σάββατο 24 του μηνός (2 μ.μ.) στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, όσο video art για το Μεσολόγγι από την Ιωάννα Σπηλιοπούλου θα προβάλλεται στον χώρο.
24/3-31/5, Τρ.-Κυρ.: 9 π.μ.-2.30 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.