Ξαναβλέποντας τα '70s στο 3 137

Το 3 137, λίγο πριν τη λήξη του 2016, επιχειρεί να προσεγγίσει την τέχνη από το πρόσφατο παρελθόν, ξεκινώντας από προσωπικότητες και ερωτήματα που κυριάρχησαν τη δεκαετία του 1970.

Ξαναβλέποντας τα '70s στο 3 137

Το 3 137, λίγο πριν τη λήξη του 2016, επιχειρεί να προσεγγίσει την τέχνη από το πρόσφατο παρελθόν, ξεκινώντας από προσωπικότητες και ερωτήματα που κυριάρχησαν τη δεκαετία του 1970. Η σειρά συναντήσεων, ομιλιών, προβολών, παρουσιάσεων έργων και αρχειακού υλικού με τίτλο «Μετά την έκρηξη ακούς ακόμα το φως» θα πραγματοποιηθεί στις 9, 10, 11 και 16, 17/12.

Ξαναβλέποντας τα '70s στο 3 137 - εικόνα 1

Στο πρώτο μέρος (9 - 11/12) σας καλούμε σε μια έκθεση με καλλιτέχνες που έδρασαν τη δεκαετία του 1970 και ένα νέο έργο ειδικά για την έκθεση από τους Άρη και Θοδωρή Προδρομίδη, ένα δείπνο στην ταβέρνα Λεύκα, μερικές συναντήσεις ανάμεσα σε παλαιότερους και νεότερους ερευνητές και καλλιτέχνες καθώς και προβολές αρχειακού υλικού της εποχής.

Στο δεύτερο μέρος (16, 17/12) η έκθεση υποχωρεί και στη θέση της στήνεται μια μικρή αρχειακή συλλογή. Παρουσιάσεις και θεματικές συναντήσεις εξερευνούν την καλλιτεχνική δράση και γραφή της περιόδου, ενώ μια ενορχηστρωμένη συζήτηση-στρογγυλό τραπέζι εξετάζει την ιδέα του μουσείου και τη λειτουργία των θεσμών με αφετηρία το έργο «Υποθέσεις για Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης» του γλύπτη Θόδωρου. Το διήμερο θα κλείσει με ένα νέο έργο του Γιώργου Σαπουντζή, αποτέλεσμα ενός εργαστηρίου που έχει σαν αφορμή τη γλυπτική του Στάθη Λογοθέτη.

Στον απόηχο του Μάη του ’68 και των ιδεολογικών και πολιτικών αντιπαραθέσεων της μεταπολίτευσης, η τέχνη του 1970 θέτει ερωτήματα που σχετίζονται τόσο με τα μεγάλα ιστορικά και κοινωνικά γεγονότα της εποχής όσο και με τη φύση του έργου τέχνης, τη θεσμική κριτική και τους μηχανισμούς πλαισίωσής του.

Το «Μετά την έκρηξη ακούς ακόμα το φως» αποτελεί μια προσπάθεια να κατανοήσουμε τα γεγονότα και τις επιταγές της εποχής που κινητοποίησαν τις αναζητήσεις και τη δράση των καλλιτεχνών αλλά και να προσεγγίσουμε την ιδιαίτερη ταυτότητα της τέχνης τους σε συνδυασμό με τα θέματα που αυτή έθεσε για πρώτη φορά στη χώρα μας και να αναρωτηθούμε για τη σχέση τους με το σήμερα. Να παρατηρήσουμε τις συγγένειες, να εξετάσουμε τις θέσεις και τις απαντήσεις που εκείνοι έδωσαν σε ερωτήματα και υποθέσεις που σχεδόν μισό αιώνα αργότερα παραμένουν ακόμη εκκρεμείς και απασχολούν τη σημερινή καλλιτεχνική παραγωγή και τους νεότερους καλλιτέχνες.

Χωρίς να μας ενδιαφέρει η ιστορικοποίηση, αλλά, αντίθετα, επιδιώκοντας περισσότερο τη δημιουργία μιας διαδραστικής συνθήκης που βασίζεται στο ζήτημα της συνέχειας και της ασυνέχειας της καλλιτεχνικής παράδοσης, στόχος είναι να αναρωτηθούμε: Τι έγινε από τότε μέχρι σήμερα; Πώς εκείνη η εποχή αντανακλάται στη δική μας; Ποια είναι η σχέση της σύγχρονης παραγωγής με τις προηγούμενες γενιές; Πώς διαβάζεται η προγενέστερη τέχνη με αφορμή σημερινά ερεθίσματα; Αμφισβήτηση και απελευθέρωση. Πολιτική και έκφραση. Αναταραχή και κατάρριψη των υπαρχουσών τυπολογιών. Εικαστική δημιουργία και λόγος (discourse) συνυφαίνονται σε μια διευρυμένη συζήτηση, που έρχεται να εκφράσει το ρήγμα που συντελέστηκε τη δεκαετία του ’70 στους παραδεδομένους τρόπους ανάγνωσης των έργων και των ιδεών στην Ευρώπη.

Τους επόμενους μήνες το project συνεχίζεται με τη δημιουργία ενός λευκώματος, αποτύπωμα της έρευνας των συναντήσεων, συζητήσεων και δράσεων και φιλοδοξεί σε μια δεύτερη ανάγνωση του εγχειρήματος.

Επιστημονική συνεργάτις: Κλέα Χαρίτου

Έρευνα και συντονισμός της συζήτησης «Υποθέσεις»: Μάρη Σπανουδάκη

Συμμετέχοντες: Βασίλης Βαφέας, Δάφνη Βιτάλη, Νίκος Δασκαλοθανάσης, Διοχάντη, Άλκηστις Ευθυμίου, Θόδωρος, Βαλέριος Καλούτσης, Χάρις Κανελοπούλου, Ελπίδα Καραμπά, Ίρις Λυκουριώτη, Εμμανουήλ Μαυρομμάτης, Χριστόφορος Μαρίνος, Γιάννης Μπουτέας, Χριστόφορος Μπρέλης, Τίνα Πανδή, Ρένα Παπασπύρου, Νίκη Παπασπύρου, Ναυσικά Πάστρα, Έλλη-Άννα Περιστεράκη, Laura Preston, Θοδωρής Προδρομίδης, Άρης Προδρομίδης, Γιώργος Σαπουντζής, Κώστας Σαχπάζης, Κύριλλος Σαρρής, Σταμάτης Σχιζάκης, Κέλλυ Τσιπνή-Κολλαζά, Μάρθα Χριστοφόγλου, κ.α.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΤΟΥ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ

Παρασκευή 9/12

18.00-21.00
Εγκαίνια έκθεσης
Καλλιτέχνες: Θόδωρος, Βαλέριος Καλούτσης, Γιάννης Μπουτέας, Ρένα Παπασπύρου, Ναυσικά Πάστρα, Άρης Προδρομίδης & Θοδωρής Προδρομίδης

20.30
Εορταστικό δείπνο στην ταβέρνα “Η Λεύκα”.
Μια συνάντηση και ένα δείπνο με τους προσκεκλημένους του Μετά την έκρηξη ακούς ακόμα το φως. Οι θέσεις για το δείπνο είναι περιορισμένες.Κόστος δείπνου ανά άτομο: €14. Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούμε να στείλουν email στο: rsvp.3137@gmail.com μέχρι τις 8/12

Σάββατο 10/12

16.00-21.00
Έκθεση
Καλλιτέχνες: Θόδωρος, Βαλέριος Καλούτσης, Γιάννης Μπουτέας, Ρένα Παπασπύρου, Ναυσικά Πάστρα, Άρης Προδρομίδης & Θοδωρής Προδρομίδης

18.30-19.30
Μια παρουσίαση κινηματογραφικών ντοκουμέντων από τις εκδηλώσεις της αίθουσας τέχνης Δεσμός, την περίοδο 1976-1979, από τον Σταμάτη Σχιζάκη (σύντομη περιγραφή στα Αγγλικά).

20.00-21.00
Κοσμικό Ανατομείο
Προβολή της ταινίας Κοσμικό Ανατομείο του Βασίλη Βαφέα με πρωταγωνιστή τον Γρηγόρη Σεμιτέκολο. Στο χώρο θα βρίσκεται ο σκηνοθέτης (Αγγλικοί υπότιτλοι).

Κυριακή 11/12

16.00-21.00
Καλλιτέχνες: Θόδωρος, Βαλέριος Καλούτσης, Γιάννης Μπουτέας, Ρένα Παπασπύρου, Ναυσικά Πάστρα, Άρης Προδρομίδης & Θοδωρής Προδρομίδης

18.00-19.00
Η Κλέα Χαρίτου μιλάει για την παρουσία του Λόγου στο έργο την Ναυσικάς Πάστρα. (σύντομη εισαγωγή στα Αγγλικά)

19.30-20.30
Ο Εμμανουήλ Μαυρομμάτης παρουσιάζει την ομάδα Διαδικασίες - Συστήματα. Ακολουθεί προβολή αποσπασμάτων βιντεοσκοπημένης συζήτησης του με τον Δημήτρη Αληθεινό. (σύντομη εισαγωγή στα Αγγλικά)

Στη λήξη του πρώτου τριημέρου παρουσιάζουμε μια προβολή έκπληξη του ηλεκτρολόγου- μηχανικού Κώστα Μαχαιρά.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΔΙΗΜΕΡΟΥ

Παρασκευή 16/12

16.00- 21.30
Έκθεση
Αρχειακό υλικό εκθέσεων, καλλιτεχνικών εκδόσεων, δημοσιεύσεων από τη δεκαετία του 1970.

17.30-18.30
Ο Χριστόφορος Μαρίνος επισκέπτεται, μελετά και αναδεικνύει το έργο του Βαλλέριου Καλούτση και μας μιλάει για την εμπειρία του και τον καλλιτέχνη. (σύντομη εισαγωγή στα Αγγλικά)

19.00-20.00
ΣHMA
Οι Τίνα Πανδή, Κύριλλος Σαρρής και Νίκη Παπασπύρου συζητούν για το περιοδικό ΣΗΜΑ. (σύντομη εισαγωγή στα Αγγλικά)

20.30-21.30
Η Χάρις Κανελλοπούλου συζητάει με τη Διοχάντη για την αρχειοθέτηση, τις καλλιτεχνικές πρακτικές και το καλλιτεχνικό έργο της Διοχάντης. (σύντομη εισαγωγή στα Αγγλικά)

Σάββατο 17/12

16.00- 21.30
Έκθεση
Αρχειακό υλικό εκθέσεων, καλλιτεχνικών εκδόσεων, δημοσιεύσεων από τη δεκαετία του 1970.

17.00-19.00
Υποθέσεις
Συζήτηση με αφορμή το έργο του γλύπτη Θόδωρου, Υποθέσεις για Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Μια συνάντηση με το γλύπτη Θόδωρο και μια στρογγυλή τράπεζα με καλεσμένους τους: Ελπίδα Καραμπά, Κέλλυ Τσιπνή-Κολλαζά, Χριστόφορος Μπρέλης, Νίκος Δασκαλοθανάσης, Ίρις Λυκουριώτη, Άλκηστις Ευθυμίου, Δάφνη Βιτάλη, Έλλη-Άννα Περιστεράκη, Laura Preston, Κώστας Σαχπάζης κ.α. (παράλληλη μετάφραση σε Ελληνικά και Αγγλικά)
Έρευνα και συντονισμός: Μάρη Σπανουδάκη

20.00
From Soft to Hard and from Hard to Soft, 2016
Περφόρμανς του Γιώργου Σαπουντζή με αφορμή το έργο του Στάθη Λογοθέτη.


3 137, Μαυρομιχάλη 137, 2130261436

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Ραντεβού στο Ζάππειο για την Art Athina 2025

Η επιτυχημένη φουάρ επιστρέφει το φθινόπωρο με τη συμμετοχή 72 αιθουσών τέχνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/07/2025

"Οι χήρες της Πέμπτης": Το βιβλίο πίσω από τη σειρά του Netflix μόλις κυκλοφόρησε

Το αργεντίνικο ψυχολογικό θρίλερ της Κλαούδια Πινιέιρο είναι διαθέσιμο από τις εκδόσεις Carnivora.

Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (14-20/7)

Λίγα ακόμα εικαστικά ραντεβού πριν φτιάξουμε βαλίτσες για διακοπές.

Το κύκνειο άσμα μιας παραγνωρισμένης συγγραφέα μόλις κυκλοφόρησε

Το πρωτο-φεμινιστικό βιβλίο "Η Ένοικος του Γουάιλντφελ Χολ" της Αν Μπροντέ, αδερφής των Σάρλοτ και Έμιλι, μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Loggia.

"In Retrospect vol. I": Ωδή στη σύγχρονη κουίρ τέχνη

Το HGW std. παρουσιάζει έργα που φιλοξενήθηκαν στον χώρο από το 2022 μέχρι σήμερα.

Πώς το Βερολίνο απομακρύνθηκε από την τελειότητα

Το βιβλίο η "Τελειότητα" του Βιντσέντζο Λατρόνικο δεν μας λέει κάτι καινούργιο για το μύθο του Βερολίνου, τους ψηφιακούς νομάδες, τον εξευγενισμό, αλλά μας τα λέει με ειλικρίνεια, σκληρότητα και ενσυναίσθηση, σαν να/όπως τα έζησε ο ίδιος.

Captain Daddi, γιατί να κάνεις μια έκθεση για την ανάπαυση ενώ δεν μπορείς να πάρεις ανάσα;

Μπήκαμε στο συναισθηματικό, κουίρ "κουκούλι" της έκθεσης "Radical Rest" στο Okay Initiative Space στην Κυψέλη που γιορτάζει τη λήξη της με προβολές, performance και sleepover!