Disney Plus: ρυθμός ανάπτυξης σε επιβράδυνση

Η ώθηση που δέχθηκε λόγω της πανδημίας η Δικτυακή υπηρεσία περιεχομένου των Αμερικανών φθίνει

Τα στατιστικά στοιχεία είναι μεν ακόμη θετικά όμως, σε συνδυασμό με κάποια ακόμη στοιχεία πρότερα, σκιαγραφούν πλέον μια σαφή τάση που... θετική δεν την χαρακτηρίζει εύκολα κανείς: όλα δείχνουν πως η κυριολεκτικά εκρηκτική ανάπτυξη που σημείωσαν οι Δικτυακές συνδρομητικές υπηρεσίες κατά την πρώτη και δεύτερη κυρίως φάση της πανδημίας του COVID-19 (με τις μεγάλες περιόδους εγκλεισμού εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων) φτάνει στο τέλος της. Η Disney ανακοίνωσε πως το Disney Plus, η δική της τέτοια υπηρεσία, άγγιξε στις αρχές Απριλίου τα 103.6 εκατομμύρια συνδρομητές, προσθέτοντας ακόμη 8.7 εκατομμύρια μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021. Καθόλου άσχημα, με την διαφορά πως οι αναλυτές περίμεναν - βάσει της τροχιάς που ακολουθούσε το Disney Plus ως τώρα - σχεδόν 110 εκατομμύρια συνδρομητές.

Σε... όρους της Wall Street, αυτό ισοδυναμεί με αποτυχία μιας εταιρείας να πετύχει τον στόχο της, ασχέτως αν η Disney δεν είχε θέσει κανέναν συγκεκριμένο τέτοιο αριθμητικά. Αυτά τα 8.7 εκατομμύρια συνδρομητές, ωστόσο, όντως φαντάζουν λίγοι σε σχέση με όσους κατάφερε να πρσελκύσει το Disney Plus στο προηγούμενο τρίμηνο, το τελευταίο του 2020 (πάνω από 20 εκατομμύρια παγκοσμίως). Ασχέτως των προσδοκιών που είχαν οι αναλυτές, με άλλα λόγια, ο ρυθμός ανάπτυξης του Disney Plus απλώς δεν είναι πια ο ίδιος που διέκρινε την υπηρεσία πριν από λίγους μόνο μήνες.

Η εξέλιξη αυτή, άλλωστε, ακολουθεί αυτήν της αντίστοιχης ανακοίνωσης που έκανε η Netflix στο τέλος Απριλίου: η δημοφιλέστερη τέτοια Δικτυακή ψυχαγωγική υπηρεσία κατάφερε να συγκεντρώσει μόλις 3.98 εκατομμύρια νέους συνδρομητές μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021, δύο εκατομμύρια λιγότερα απ' όσα η ίδια είχε ανακοινώσει πως θα προσέθετε μέσα σε αυτήν την περίοδο. Μετά από την ανακοίνωση αυτή η Netflix επιβεβαίωσε πως περιμένει πλέον μόλις 1 εκατομμύριο (!) νέους συνδρομητές παγκοσμίως μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, αναγνωρίζοντας και έμπρακτα πως πλησιάζει πια απειλητικά στο σημείο κορεσμού της νωρίτερα απ' ότι πολλοί από μας περίμεναν. Σε αυτό το σημείο μη περαιτέρω ανάπτυξης είχε βρεθεί ήδη η Netflix στην Αμερική, αλλά υπήρχε γενικώς η εντύπωση πως υπάρχει ακόμη αρκετό περιθώριο σε άλλες αγορές. Αυτό ενδέχεται να μην ισχύει εν τέλει στην πράξη.

Ως έχουν τα πράγματα αυτήν την στιγμή, η συνδρομητική βάση του Disney Plus θα πρέπει να έχει μόλις ξεπεράσει τα 105 ή και 106 εκατομμύρια καταναλωτές, ενώ η αντίστοιχη της Netflix να αγγίζει πιθανώς τα 210. Η διαφορά βέβαια δείχνει πολύ μεγάλη ακόμη... μέχρις ότου να θυμηθεί κανείς πως το Disney Plus λειτουργεί για λιγότερο από 18 μήνες (!). Αυτή η υπηρεσία είναι μάλιστα διαθέσιμη εμπορικά και σε πολύ λιγότερες χώρες απ' ότι το Netflix (γύρω στις 50), οπότε είναι σαφές πως έχει ακόμη σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης. Η ίδια η εταιρεία πιστεύει το ίδιο, φυσικά, καθώς ο διευθύνοντας σύμβουλός της Bob Chapek και η οικονομική διευθύντρια Christine McCarthy υπογραμμίζουν πως το Disney Plus συνεχίζει να βρίσκεται σε τροχιά συγκέντρωσης από 230 έως 260 εκατομμυρίων συνδρομητών μέχρι το τέλος του 2024.

Σε κάθε περίπτωση δείχνει πολύ δύσκολο έως απίθανο πλέον να παρατηρηθεί μέσα στο 2021 η ώθηση που δέχθηκαν τα Disney Plus και Netflix λόγω των ασυνήθιστων συνθηκών πανδημίας και εγκλεισμού της περασμένης χρονιάς (εκτός βέβαια αν ο COVID-19 έχει άλλα σχέδια και τον χειμώνα ξαναβρεθούμε όλοι κλεισμένοι στα σπίτια μας). Το Disney Plus αξιοποίησε τις συνθήκες αυτές σχεδόν στο maximum ενώ το Netflix όχι γιατί οι δύο υπηρεσίες είχαν, πολύ απλά, τελείως διαφορετικό περιθώριο ανάπτυξης στην διάθεσή τους. Αυτό που απομένει να διαπιστώσουμε είναι πώς θα συνεχίσουν την πορεία τους αυτές οι δύο υπηρεσίες από το 2022 και μετά, όταν η συνδρομή σε αυτές θα γίνεται πλέον από συνειδητή επιλογή και όχι από ανάγκη - ειδικά με τις μικρότερες ανταγωνίστριες υπηρεσίες, όπως τις Paramount Plus και Peacock, να βελτιώνουν με γοργούς ρυθμούς τις δικές τους βιβλιοθήκες περιεχομένου. Για να δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ