Το Ghost of Tsushima των PlayStation, ταινία

Ακόμη ένα video game της Sony στην μεγάλη οθόνη - ποιά θα μπορούσαν να ακολουθήσουν;

Η... περίπλοκη σχέση ανάμεσα στο Hollywood και τα video games ήταν πάντα ενδιαφέρουσα, μα η Sony όλα δείχνουν πως εννοεί στρατηγικά πλέον να την αξιοποιήσει για να προσφέρει παραγωγές που αγγίζουν και τις δύο αυτές σύγχονες μορφές δημοφιλούς ψυχαγωγίας. Μετά από δεκαετίες χαμένων ευκαιριών για διάσημα games του PlayStation που θα μπορούσαν να είχαν κάνει επιτυχημένα την μετάβαση στην μεγάλη οθόνη, ο ιαπωνικός κολοσσός κινείται συστηματικά προς αυτήν την κατεύθυνση, εξ ου και η ίδρυση της PlayStation Productions το 2019 ως του "κινηματογραφικού" τμήματος της Sony Interactive Entertainment. Και η ίδια η Sony Pictures, ωστόσο, έχει αρχίσει να αξιοποιεί απευθείας υλικό των PlayStation σε παραγωγές - και σήμερα ανακοίνωσε μία νέα.

Πρόκειται για το Ghost of Tsushima, τον επιτυχημένο τίτλο της Sony που η εταιρεία διέθεσε πέρυσι το καλοκαίρι για το PlayStation4 αποσπώντας τόσο την επιδοκιμασία των κριτικών όσο και την εμπορική αποδοχή του κοινού. Ο τίτλος, υπενθυμίζουμε, διηγείται την ιστορία ενός μοναχικού πολεμιστή που προσπαθεί να παρεμποδίσει την κατάκτηση του ομώνυμου ιαπωνικού νησιού από Μογγόλους εισβολείς - και, κατ' ομολογία της ίδιας της δημιουργού της εταιρείας, της Sucker Punch, έχει και ο ίδιος εμπνευστεί από κλασικές ασπρόμαυρες ιαπωνικές ταινίες όπως αυτές του Akira Kurosawa. Είναι μία επική περιπέτεια ήδη "κινηματογραφικής" προσέγγισης και εικαστικού στυλ τέτοιου που - για όλους τους προφανείς λόγους - όντως προσφέρεται ως βάση για ταινία.

Το Ghost of Tsushima δεν είναι μόνο ένα από τα πλέον εμπορικά games της προηγούμενης γενιάς PlayStation, είναι και ένα από τα πλέον αγαπημένα: το ποσοστό ολοκλήρωσής του (ο αριθμός των παικτών που έχουν δει το τέλος του με άλλα λόγια) ανέρχεται στο 50%, το δεύτερο μεγαλύτερο στην πορεία του PS4. Η Sucker Punch σημειώνει πως ο τίτλος έχει σημειώσει πωλήσεις άνω των 6.5 εκ. αντιτύπων, ένας... πρόχειρος υπολογισμός λοιπόν καταμετρά πιο πολλά από 3 εκ. ανθρώπους που πιθανότατα θα ενδιαφέρονταν να παρακολουθήσουν το Ghost of Tsushima σε φιλμ. Δεν είναι πολλά ακόμη γνωστά για την ταινία αυτή καθ' αυτή, όμως την σκηνοθεσία της έχει αναλάβει ο Chad Stahelski, ο δημιουργός και σκηνοθέτης των τεσσάρων ταινιών John Wick. Οι θεατές μπορούν, με άλλα λόγια, να περιμένουν σκηνές καταιγιστικής δράσης, έστω κι αν αυτές δεν θα περιλαμβάνουν πυροβόλα όπλα ή μοτοσυκλέτες.

Με την ανακοίνωση λοιπόν της ταινίας Ghost of Tsushima επίσημη, την ταινία Uncharted να έχει ολοκληρώσει τα γυρίσματά της και την τηλεοπτική σειρά The Last of Us να ετοιμάζεται στο HBO, τί μπορεί να ακολουθεί; Υπάρχει ήδη φημολογία στο Web για κινηματογραφική μεταφορά του Demon's Souls - ο τίτλος έχει αποδειχθεί δημοφιλής ανάμεσα στους πρώτους διαθέσιμους για το PS5 - και η ίδια η Sony στο παρελθόν έχει κάνει αναφορά σε τηλεοπτική σειρά βασισμένη στα Sly Raccoon. Δεν υπάρχουν ωστόσο πληροφορίες για πιο πολλά πράγματα, απλώς εικασίες όλων των ειδών. Με ασφάλεια θα μπορούσε να υποθέσει κανείς, πάντως, ότι π.χ. δεύτερη ταινία Ratchet & Clank δεν θα δημιουργηθεί σύντομα, καθώς η πρώτη του 2016 δεν κατάφερε να γνωρίσει την επιτυχία. Μία ταινία με θέμα τα God of War, δε, αν και στο μυαλό όλων, θα είχε νόημα πιθανώς στο πλαίσιο σχεδιασμού, κόστους κι εκτέλεσης για τριλογία.

Ο κόσμος πάντως που έχουν ακολουθήσει την πορεία της Sony μέσα από τα PlayStation - από την κυκλοφορία του αρχικού το 1994 μέχρι αυτήν του PS5 - γνωρίζει πως το υλικό των games τους που προσφέρεται για ταινίες ή τηλεοπτικές σειρές είναι... ανεξάντλητο πρακτικά: από τα Horizon Zero Dawn ή Killzone μέχρι τα Resistance ή Infamous για κινηματογραφικά blockbuster, κι από τα Jak& Daxter μέχρι τα LittleBig Adventure για π.χ. "παιδικές" παραγωγές, πέραν των όσων αναφέρθηκαν νωρίτερα, η γκάμα των χαρακτήρων και ιστοριών που έχει στην διάθεσή της η Sony Pictures είναι αξιοζήλευτα μεγάλη. Και αυτό χωρίς να γίνει καν λόγος για τα... πλέον προφανή, όπως οι συνέργειες π.χ. για ταινίες και games βασισμένα στα Spider-man και Spider-Verse.

Δεν χωρά καμία αμφιβολία στο γεγονός ότι η Sony θα χρειαζόταν να επενδύσει πολλούς πόρους σε χρήμα και χρόνο προκειμένου να εκμεταλλευτεί όλο αυτό το υλικό του PlayStation που έχει στην διάθεσή της - όμως έχουμε παράλληλα και την αίσθηση πως τα ανταποδοτικά ωφέλη μακροπρόθεσμα θα ήταν ακόμη μεγαλύτερα. Σε μία εποχή που όλα τα κινηματογραφικά studio και όλες οι υπηρεσίες streaming αναζητούν αυθεντικό, ποιοτικό υλικό για να ενσωματώσουν στις βιβλιοθήκες περιεχομένου τους, το μυστικό όπλο της Sony για την επόμενη δεκαετία θα μπορούσε να αποδειχθεί η πλούσια κληρονομιά της από τον χώρο του gaming. Αν μη τί άλλο, ακριβοδίκαιο!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ