PC gaming: Πεθαίνει, τελικά;

Ίσως όχι, αλλά... ζητείται σωτήρας

Τιμή: €0,00

Εταιρία: [κενό]
Διανομή: [κενό]

Πολλά έχουν ειπωθεί και γραφεί τα τελευταία χρόνια - και ειδικότερα από την κυκλοφορία των high definition οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας και μετά - σχετικά με την πορεία του PC gaming και τις προοπτικές του. Τα περισσότερα εξ αυτών είναι δυσοίωνα για το μέλλον και (αν οι PC gamers θέλουν να είναι ειλικρινείς με τον εαυτό τους) όχι χωρίς βάση: οι εταιρείες ή/και ομάδες δημιουργίας που ειδικεύονται στην ανάπτυξη τίτλων για Η/Υ έχουν αριθμητικά και ποιοτικά μειωθεί σε ανησυχητικό βαθμό, τα ΑΑΑ games που κυκλοφορούν αποκλειστικά για PC είναι πια ελάχιστα και οι "μεταφορές" τίτλων από PS3 ή Xbox 360 έχουν καταστεί πλέον σχεδόν κανόνας. Συν τοις άλλοις, η σχεδόν... παράλογα μεγάλη επιτυχία του World of Warcraft δεν έχει αφήσει πολλά περιθώρια ανάπτυξης σε άλλα ΜΜΟRPG, η κυκλοφορία κλεψίτυπων αντιγράφων PC games (και μέσω Internet) παραμένει ευρύτατη, η πρωτοβουλία Games for Windows της Microsoft δεν φαίνεται να έχει φέρει κάποια ευδιάκριτη αλλαγή.

Όλα τα παραπάνω, βεβαίως, δεν συνθέτουν ούτε κατά διάνοια από μόνα τους τον περίφημο... θάνατο του PC gaming. Όχι άμεσα, όχι εύκολα. Αν σταθεί όμως κανείς στα ενδεικτικά στοιχεία λίγο περισσότερο θα διαπιστώσει κάτι αληθινά δυσάρεστο: το ενδεχόμενο δεν είναι πια όσο απίθανο φαινόταν. Ναι, το PC gaming δεν έχει φυσικά "πεθάνει" με την έννοια ότι δεν κυκλοφορούν νέοι τίτλοι ή ότι δεν υπάρχει εμπορικό νόημα στην ύπαρξή τους, αλλά όντως "πνέει τα λοίσθια", υπό την έννοια ότι δεν εξελίσσεται πραγματικά εδώ και πάρα, πάρα πολύ καιρό. Και ό,τι δεν εξελίσσεται, αργά ή γρήγορα αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης. Δεν έχει παρά να κοιτάξει κανείς τους τίτλους για PC που παρουσιάστηκαν ή ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο της πρόσφατης έκθεσης Ε3, αν θέλει να αντιληφθεί πού ακριβώς βρίσκεται το πρόβλημα. Βρίσκεται, με μία λέξη, στην απουσία.

Πρώτον: απουσία ποικιλίας. Κάποτε, αν ήθελε κανείς να είναι σε θέση να παίξει απολύτως όλα τα είδη games, απλώς έπρεπε να έχει Η/Υ. Αν κρίνουμε βάσει όσων επιδείχθηκαν στην Ε3, οι PC gamers της φετινής εορταστικής περιόδου και του 2010 θα έχουν στη διάθεσή τους πολλά FPS, αρκετά action adventures, έναν αριθμό από sports games, κάποια racing games και... αυτά. Από κει και πέρα: τα δύο ή τρία magamenent games που κυκλοφορούν κάθε χρόνο, ένας αξιόλογος τίτλος strategy, πανελάχιστα adventures και σχεδόν κανένα simulation. Όλα τα παραπάνω συγκλίνουν στην ίδια διαπίστωση: όχι μόνο οι κατηγορίες όπου τα PC παραδοσιακά υπερείχαν τείνουν να εκλείψουν, αλλά οι Η/Υ δεν επεκτείνονται σε άλλες κατηγορίες ή δεν καθιερώνουν νέες. Δυστυχώς.

Δεύτερον: απουσία πρωτοτυπίας. Ακόμη και τα games εκείνα που ανήκουν στις λιγοστές κατηγορίες που καλύπτονται από PC games, είναι στην ουσία παραλλαγές πολύ συγκεκριμένων hits που έχουμε παίξει πάμπολλες φορές. Πέρυσι ως εξαίρεση σε όλα αυτά προβάλλαμε το Spore, φέτος όμως κάτι αληθινά original δεν παρουσιάστηκε ή ανακοινώθηκε. Τη στιγμή που τα Xbox 360 και PS3 όχι μόνο πειραματίζονται με διαφορετικά "αμαλγάματα" gameplay, αλλά δημιουργούν όντως διαφορετικά στυλ αλληλεπιδραστικής διασκέδασης, τα PC παραμένουν στις... εμμονές τους. Το γεγονός ότι σε αυτό συνυπεύθυνοι είναι οι ίδιοι οι PC gamers (που τιμούν με τα χρήματά τους σχεδόν αποκλειστικά τους τίτλους των οποίων το gameplay τούς είναι οικείο) δεν καθιστά το όλο θέμα λιγότερο ανησυχητικό. Mε άλλα λόγια: είμαστε βέβαιοι ότι τα BioShock 2, Αlien vs Predator, Modern Warfare 2, Red Faction Guerilla κλπ. θα είναι εκπληκτικά. Θα είναι, όμως, βελτιωμένες εκδόσεις τίτλων που έχουμε γευτεί σε διάφορες μορφές, περισσότερες από μία φορές, στο παρελθόν. Ουσιαστικά όχι κάτι άλλο.

Τρίτον: απουσία αποκλειστικότητας. Είναι τόσοι πολλοί οι τίτλοι που θα κυκλοφορήσουν για τουλάχιστον 2 ακόμη φορμά πλην των Η/Υ, και τόσοι λίγοι αυτοί που θα κυκλοφορήσουν μόνο για PC, που... είναι να θλίβεται κανείς. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στους τίτλους της ΕΑ ή της Activision, που είναι παραδοσιακά multiformat, αλλά και σε τίτλους εταιρειών μέχρι πρότινος επικεντρωμένων στους Η/Υ (όπως τη Valve και το Left for Dead 2), ακόμη και σε τίτλoυς ιαπωνικών (!) εταιρειών, που δημιουργούν games για Xbox 360 ή PS3 και τα... "συνοδεύουν" και με μία έκδοση για προσωπικούς υπολογιστές (MGS Rising, Final Fantasy XIV, Dead Rising 2, Lost Planet 2). Και, στα μάτια του ευρύτερου κοινού, απλώς δεν υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να παίξει κανείς τα Assassin's Creed II, Spliter Cell Conviction, Blur, Borderlands και τόσα άλλα, σε Η/Υ αντί σε Xbox 360 ή PS3. Τα PC, για να το θέσουμε ωμά, δεν μπορούν να αποκτήσουν περισσότερο ενδιαφέρον ως φορμά στα μάτια του κοινού με αποκλειστικότητες όπως το... Painkiller Resurrection. Δυστυχώς.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ