PC gaming: Πεθαίνει, τελικά;

Ίσως όχι, αλλά... ζητείται σωτήρας

Τέταρτον: απουσία "σημαιοφόρου". Ναι, κανείς μας δεν περίμενε πραγματικά να αποκτήσει το PC gaming από τη μία μέρα στην άλλη μία "μασκώτ" που σε ένα βαθμό να το εκφράζει, όπως π.χ. ο Master Chief το Xbox 360 ή ο Mario το Wii. Όμως δεν υπάρχει πια ούτε ένας τίτλος "χαρακτηριστικός" των PC ή ένα franchise που να προσελκύσει το ενδιαφέρον ανθρώπων εκείνων που δεν παίζουν σε Η/Υ, ώστε να το κάνουν. Στην Ε3 αυτό δεν άλλαξε. Μπορεί να είμαστε ενθουσιασμένοι και εμείς με το ΜΜΟ της Lucas Arts, το Star Wars The Old Republic, αλλά δεν είναι αυτό το είδος του τίτλου που παίζει το ρόλο "σημαιοφόρου". Ούτε το Tales οf Monkey Island ή το remake του αρχικού, όσο κι αν τα περιμένουμε με ενδιαφέρον. Το πλησιέστερο πράγμα σε "μασκώτ" του PC gaming είναι είτε το World of Warcraft είτε το... Crysis, που επιδεικνύει εδώ και δύο χρόνια την τεχνολογική ανωτερότητα των Η/Υ - κι αυτό ακόμη, στη δεύτερη έκδοσή του, θα κυκλοφορήσει για PS3 και Xbox 360.

Από τα παραπάνω, δεν είναι διόλου απίθανο να αποδώσει κανείς με ευκολία και στη στήλη την ιδιότητα της... Κασσάνδρας και να πιστέψει ότι κατά την άποψή μας το PC gaming όντως αργοπεθαίνει. Η αλήθεια δεν είναι αυτή. Στην Ε3 δεν έλαβαν μέρος εταιρείες που πιστεύουν πάρα πολύ στο PC gaming, όπως η id Software (Rage, Doom 5) και η Blizzard (Starcraft 2, Diablo 3). Στη φετινή Ε3 δεν είχαμε επίσης καμία επίδειξη ισχύος από τους Η/Υ όσον αφορά το ισχυρό τους σημείο, τα κορυφαία γραφικά - "θέλγητρο" που αποδεδειγμένα λειτουργεί και, με τους επόμενους μηχανισμούς προβολής 3D γραφικών από την Εpic και την id, θα επικεντρώσει ξανά το ενδιαφέρον των gamers. Υπηρεσίες διάθεσης PC games όπως το Steam της Valve έχουν ήδη προβάδισμα σε βάση χρηστών και εμπορικότητα αναμφισβήτητη. Kαι τα online games τύπου WOW, τα casual games και τα ανταγωνιστικά FPS θα συνεχίσουν να παίζονται από εκατομμύρια παίκτες σε όλο τον κόσμο.

Tίποτε από αυτά, ωστόσο, δεν αναιρεί το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το gaming με προσωπικούς υπολογιστές έχει υποβαθμιστεί σε βαθμό πια ολοφάνερο. Και ότι, αν κάποια πράγματα στον τρόπο που συνολικά το PC gaming προωθείται δεν αλλάξουν, στην Ε3 του 2012 δεν θα χρειαστεί ούτε μια σελίδα όπως η παρούσα για να... εκφράσουμε ανησυχία - παρά μόνο δύο παράγραφοι για τις όποιες νέες κυκλοφορίες θα ενδιαφέρουν τους λιγοστούς PC gamers εκεί έξω. Κανείς δεν θέλει να διαψευστούμε σε αυτό περισσότερο από μας... όμως είναι δύσκολο να είμαστε και αισιόδοξοι. Δυστυχώς.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ