Ε3 2011: Ο απολογισμός

Πήγαμε, είδαμε - τί κρατάμε από τη μεγάλη έκθεση;

Το υλικό έχει συγκεντρωθεί, οι φωτογραφίες και τα στιγμιότυπα ταξινομηθεί, οι σημειώσεις για κάθε άρθρο... αποκωδικοποιηθεί και - με το σαφώς περισσότερο ψύχραιμο βλέμμα που χαρίζει η χρονική απόσταση μιας εβδομάδας - είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε συνολικά την έκθεση της Ε3 2011. Πετάξαμε και φέτος ως το Los Angeles, όπως έχουμε κάνει πολλές φορές στο παρελθόν, για να ανακαλύψουμε από πρώτο χέρι πώς οι πρωταγωνίστριες εταιρείες του home entertainment σκοπεύουν να μας ψυχαγωγήσουν τα επόμενα δύο χρόνια περίπου. Γυρίσαμε, ωστόσο, με πιο πολλές ερωτήσεις, παρά απαντήσεις. Αν αυτό είναι κάτι ενδεικτικό για την έκθεση, δεν είναι καλό. Αν είναι ενδεκτικό, δε, για την αγορά, είναι... ακόμη χειρότερο.

Συγκεκριμένα, λοιπόν: η φετινή Ε3 ήταν υποτονική. Άχρωμη, άοσμη και άγευστη, ακριβώς επειδή στο πλαίσιό της δεν συνέβη ουσιαστικά τίποτε το συνταρακτικό. Τίποτε που να μας ενθουσιάσει τόσο πολύ, ώστε να μην μπορούμε να περιμένουμε να γράψουμε ξανά και ξανά και ξανά γι' αυτό. Η χαμηλή τιμή του PS Vita ήταν σαφώς ευχάριστη έκπληξη. Η αποκάλυψη του Wii U σημαντική. Από κει και πέρα, όμως, οι τόνοι του προβλέψιμου, του τυπικού ή και του αδιάφορου ακόμη είχαν βάψει τα πάντα. Και για μία αγορά που στηρίζεται στον ενθουσιασμό για νέα προϊόντα και τεχνολογίες, αυτό δεν μπορεί να είναι θετικό - και γι' αυτό δεν φταίνε οι τεχνολογίες, αλλά το πώς οι εταιρείες επιλέγουν να τις χρησιμοποιήσουν.

Πώς; Χωρίς φαντασία και διάθεση για πειραματισμό, με... "σιγουράκια" εμπορικά και δοκιμασμένες πρακτικές, που όμως δεν βοηθούν τα video games ως μορφή διασκέδασης να εξελιχθεί. Συνέχειες επί συνέχειων γνωστών games από όλες τις κατηγορίες σχεδόν, remake παλιότερων τίτλων σε υψηλή ευκρίνεια, μεταφορές ταινιών και βιβλίων... ναι, αρκετές από αυτές τις παραγωγές "θα πουλήσουν", όμως το κοινό κουράζεται κάποια στιγμή παίζοντας κάθε χρόνο τα ίδια μέσες-άκρες games. Έχουμε γκρινιάξει και άλλοτε για την τάση αυτή, η οποία ήταν έκδηλη και σε περασμένες Ε3 - όμως στη φετινή έκθεση θεωρούμε ότι ξεπεράστηκε ένα όριο. Με τα PS3, Xbox 360, PC και Wii να μην μπορούν όλα μαζί να συγκεντρώσουν 5 τίτλους αληθινά διαφορετικούς, καλύτερα να μην ξανακούσουμε δικαιολογίες για την άνοδο του mobile gaming "που έχει απαξιώσει το πραγματικό gaming". Στα κινητά και στα tablet, τουλάχιστον, προσπάθεια για πρωτοτυπία υπάρχει. Και φαίνεται.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ