Το Σάββατο 9 Απριλίου (12-1.30 μ.μ. & 4-5.30) η Πινακοθήκη Γκίκα διοργανώνει μια εκπαιδευτική εκδήλωση για παιδιά 12 ετών, με τίτλο "Παραμύθι χωρίς όνομα Ή όταν ο Ιάκωβος συνάντησε την Πηνελόπη".
Το έργο που γράφει για παιδιά, στις αρχές του 20ού αιώνα, μια σημαντική πεζογράφος μεταπλάθεται για ενήλικους θεατές, 50 χρόνια αργότερα, από έναν σπουδαίο θεατρικό συγγραφέα. Οι περιπέτειες στο βασίλειο "των Μοιρολάτρων", όπως αυτές εξιστορούνται από την Πηνελόπη Δέλτα σε μια γλώσσα στρωτή και κατανοητή, εμπνέουν στον Ιάκωβο Καμπανέλλη διαλόγους, που εκφράζουν το πνεύμα της δικής του εποχής. Ποια είναι τα κοινά σημεία ανάμεσα στα δύο Παραμύθια; Πώς το αφηγείται ο κάθε δημιουργός από τη δική του σκοπιά και μέσα στο ιστορικό κλίμα του καιρού του; Πώς αλληλεπιδρά το εγώ με το εμείς, το ατομικό με το συλλογικό στη μάχη με δύσκολες συγκυρίες; Και πώς αλλάζουν τη μοίρα τους άνθρωποι απλοί, όταν αρετές και ελαττώματα μπαίνουν στην υπηρεσία του κοινού καλού και της ειρηνικής συνύπαρξης;
Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Ιάκωβου Καμπανέλλη και τη σχετική έκθεση στην Πινακοθήκη Γκίκα, θα παρακολουθήσουμε, μέσα από ντοκουμέντα και ενθύμια, το ξετύλιγμα της δράσης που θα διανθιστεί με θεατρικό αναλόγιο και την προβολή αρχειακού υλικού. Τελευταία πράξη της εκδήλωσης τρεις νεαροί μουσικοί, οι οποίοι θα ερμηνεύσουν τα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι για την πρώτη παράσταση του έργου το 1959.
Παρουσίαση: Χαρούλα Χατζηνικολάου, ιστορικός τέχνης, Τμήμα Εκπαίδευσης και Μάρια Διαμάντη, φιλόλογος, Υπεύθυνη σύνταξης επιστημονικού περιοδικού MM
Θεατρικό αναλόγιο: Λαρίσα Βέργου, ηθοποιός
Μουσική Επιμέλεια: Ήβη Παπαθανασίου
Μεταγραφές-Προσαρμογές: Ήβη Παπαθανασίου, Δημήτρης Αρβανιτίδης
Στην εκδήλωση συμμετέχουν οι μαθητές: Έλλη Λουκά (φλάουτο), Μαργαρίτα Σταματίου (κιθάρα) και Πάνος Χάρδας (τραγούδι, βιολί)
Περισσότερες πληροφορίες
Στη Χώρα Καμπανέλλη. Νάξος, Μάουτχαουζεν, Αθήνα
Στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, ο Ιάκωβος Καμπανέλλης υπήρξε μία από τις σπουδαιότερες μορφές για την χώρα σε πνευματικό αλλά και καλλιτεχνικό επίπεδο. Μέσω της δραματουργίας και τους προβληματισμούς της εκάστοτε κοινωνίας που πρόβαλλε στα έργα του, αναδιαμόρφωσε με πρωτότυπο τρόπο το ελληνικό θέατρο και σημάδεψε την στρατοπεδική λογοτεχνία χάρη στο βιβλίο του με εμπειρίες από το Μάουτχαουζεν. Το αστείρευτο ταλέντο του Καμπανέλλη άγγιζε επίσης τη μουσική, τη σεναριογραφία και γενικότερο τον κινηματογράφο.