Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία

3,5

Oι Κώστας Κόκλας, Δήμητρα Ματσούκα, Μπέτυ Λιβανού, Παύλος Χαϊκάλης, Αντώνης Καφετζόπουλος υφίστανται μια μεθοδευμένη δοκιμασία μεταμόρφωσης. Η μεγάλη παραγωγή του Pantheon Theater είναι μια διασκεδαστική δραματική κομεντί, φιλική στο ευρύ κοινό, σε μια προσεγμένη και ζωντανή παράσταση με εντυπωσιακά κοστούμια.

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία

Oι Κώστας Κόκλας, Δήμητρα Ματσούκα, Μπέτυ Λιβανού, Παύλος Χαϊκάλης, Αντώνης Καφετζόπουλος υφίστανται μια μεθοδευμένη δοκιμασία μεταμόρφωσης. Η μεγάλη παραγωγή του Pantheon Theater είναι μια διασκεδαστική δραματική κομεντί, φιλική στο ευρύ κοινό, σε μια προσεγμένη και ζωντανή παράσταση με εντυπωσιακά κοστούμια.

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία - εικόνα 1

Από τον αρχαιοελληνικό­ μύθο του Πυγμαλίωνα­, του γλύπτη που ερωτεύτηκε το άγαλμά του, τη Γαλάτεια, εμπνεύστηκε ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σo το θεατρικό έργο «Πυγμαλίων» (1912), γνωστό και ως «Ωραία μου κυρία» από το ομότιτλο μιούζικαλ του Τζορτζ Κιούκορ­ (1964), με την Όντρεϊ Χέμπορν και τον Ρεξ Χάρισον. Οπαδός της θεωρίας των φαβιανιστών, ανήσυχο και κριτικό πνεύμα, ο Σο εντόπισε στο μύθο τη δυναμική μιας ιστορίας αγάπης αλλά και αξίες όπως η προσωπική ευθύνη και η ελευθερία του πνεύματος και σχεδίασε ένα έξυπνο, γεμάτο ειρωνεία και ρεαλισμό έργο. στοιχεία που προκάλεσαν αντιδράσεις στην Αγγλία τη δεκαετία του 1910.

Ο καθηγητής Χίγκινς δοκιμάζει να μεταμορφώσει μια ανθοπώλισσα σε αληθινή αριστοκράτισσα και, για να το πετύχει, την οδηγεί σε μια «περιπέτεια». Σε σύντομο χρονικό διάστημα η Ελίζα απαρνιέται το παρελθόν, τον αυθορμητισμό της, τον τρόπο που σκέφτεται και μιλάει, τους φίλους και την οικογένειά της. Άλλωστε, αυτά που εξηγούν με σιγουριά τη σκηνική μακροζωία του έργου είναι ο δυναμισμός της κουρδισμένης πλοκής και το ραφινάτο χιού­μορ, χαρακτηριστικά που σεβάστηκε ο Αλέξανδρος Ρήγας. Στην προσεκτική κι εύληπτη σκηνοθεσία του επέλεξε να τονίσει το τρυφερό και το αστείο παρά το δραματικό και το συγκινητικό, ιδιαίτερα από τη στιγμή που η Ελίζα συνειδητοποιεί τη ματαιότητα του κοινωνικού ρόλου που έχει επωμιστεί αλλά και τη δική της αδυναμία απέναντι στον έρωτα.

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία - εικόνα 2

«Η γυναίκα μοιάζει με τη θάλασσα. Σε παρασύρει με τα θέλγητρά της για να σε βάλει σε φουρτούνες», έχει πει ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σο και η Ελίζα της Δήμητρας Ματσούκα κρατά το βλέμμα και καταφέρνει να διατηρήσει τη γοητεία του ρόλου με την εμφάνιση και το παίξιμό της. την κατάλληλη στιγμή η φινέτσα αντικαθιστά την γκροτέσκο τσαχπινιά με την οποία εισβάλλει στη σκηνή. Μια αληθινή ντάμα η Μπέτυ Λιβανού, με τη βελούδινη χροιά της φωνής, την υποδειγματική άρθρωση και τη δυναμική παρουσία της, φορώντας τα κομψά ρούχα που σχεδίασε ο Απόλλων Παπαθεοχάρης, προσέδωσε το γόητρο που αρμόζει στον ρόλο της κ. Χίγκινς κι έφερε στην παράσταση τον αριστοκρατικό αέρα των βρετανικών σαλονιών που εικονογραφείται χωρίς υπερβολές στο ωραίο σκηνικό του Μανόλη Παντελιδάκη.

Δίχως να υποβαθμίζω τη ρέουσα ερμηνεία του Κώστα Κόκλα ως καθηγητή Χίγκινς, ομολογώ ότι η έντονη βραχνάδα στη φωνή και η γρήγορη εκφορά του λόγου με δυσκόλεψε ακόμη και να τον καταλάβω, ενώ ορατή είναι και η έλλειψη ισορροπίας ανάμεσα στον μπρουτάλ τόνο και στο λεπτό ύφος ενός αριστοκράτη. Ο Παύλος Χαϊκάλης ποτίζει τον ρόλο του στρατηγού με τη χαρακτηριστική κωμική σπιρτάδα του και ο Αντώνης Καφετζόπουλος τον ρόλο του πατέρα με το αυτοσχεδιαστικό του ταμπεραμέντο. Η παράσταση είναι ιδανική για μια χορταστική θεατρική βραδιά με τις σκηνικές δυνατότητες που διαθέτει και τις καλές ερμηνείες όλων των ηθοποιών (Χριστίνα Θεοδωροπούλου, Ορέστης Τζιόβας, Ησαΐας Ματιάμπα, Περικλής Αλμπάνης, Γαλήνη Τσεβά, Θωμάς Παλιούρας, Ιάσονας Παπαματθαίου), οι οποίοι δικαιώνουν θεατρικά το εγχείρημα.

Pantheon Πειραιώς 166, Γκάζι, 2103471111. Διάρκεια 150΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία

  • Κομεντί
  • Διάρκεια: 150 '

Μια ρομαντική ιστορία για την προσπάθεια ενός διανοούμενου στο Λονδίνο των αρχών του 20ού αιώνα να μεταμορφώσει μια ανθοπώλισσα σε κυρία της υψηλής κοινωνίας χωρίς κανείς να υποψιάζεται τη λαϊκή καταγωγή της

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.