Ο θεός της σφαγής

4

Μια πολυβραβευμένη σάτιρα δωματίου που απαιτεί ηθοποιούς πολλών καρατίων για να παίξουν τέσσερις αστούς σε παράκρουση τους βρίσκει στους εκρηκτικούς πρωταγωνιστές αυτής της παράστασης: Στεφανία Γουλιώτη, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Λουκία Μιχαλοπούλου και Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος.

Ο θεός της σφαγής

Μια πολυβραβευμένη σάτιρα δωματίου που απαιτεί ηθοποιούς πολλών καρατίων για να παίξουν τέσσερις αστούς σε παράκρουση τους βρίσκει στους εκρηκτικούς πρωταγωνιστές αυτής της παράστασης: Στεφανία Γουλιώτη, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Λουκία Μιχαλοπούλου και Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος.

Ο θεός της σφαγής - εικόνα 1

«Ο καλός, πολιτισμένος εαυτός μας δεν είναι μάσκα. Είναι το ίδιο ειλικρινής με τον πρωταρχικό και βίαιο. Απλώς, είναι κατασκευασμένος. Κι αυτή η προσπάθεια να υπερβεί κανείς τη φύση του είναι η ευγενέστερη του ανθρώπου. Δείτε, λοιπόν, με συμπάθεια αυτούς τους τέσσερις ενήλικες να αποτυγχάνουν και να σωριάζονται. Αυτό που έχουν επωμιστεί είναι πολύ βαρύ»: Τάδε έφη ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, συνοψίζοντας στο σκηνοθετικό του σημείωμα το πνεύμα του έργου. Στη διάρκεια ενός διαπληκτισμού, ο γιος ενός ζευγαριού χτυπά βίαια τον γιο ενός άλλου. Η συνάντηση των τεσσάρων γονέων είναι η βασική συνθήκη του βραβευμένου «Θεού της σφαγής» (2007), αυτής της soft εκδοχής αντικομφορμιστικής σάτιρας, που λειτουργεί εξίσου σαν σκληροπυρηνική κομεντί δωματίου.

Παραπέμποντας στο «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;» του Έντουαρντ Άλμπι και στο «Κεκλεισμένων των θυρών» του Ζαν Πολ Σαρτρ, η Ρεζά, δίχως να διαθέτει το δαιμόνιο του πρώτου ή την ειρωνεία του δεύτερου, φτιάχνει ένα καλογραμμένο έργο με αναλογίες ιδανικές για τις απαιτήσεις ενός αστικού θεάτρου ρεπερτορίου: ένα κωμικόδραμα δοσμένο με όρους κοινωνιολογικής παρατήρησης και μια επίφαση κουλτούρας. Βασικό προσόν; Οι ρόλοι «της διπλανής πόρτας» (ο μεγαλοδικηγόρος, η διανοούμενη, ο μικρομεσαίος και η γυναίκα καριέρας), που απαιτούν ερμηνείες πολλών καρατίων. Κι αυτή η παράσταση τις έχει οπωσδήποτε.

Ο θεός της σφαγής - εικόνα 2

Ο Μαρκουλάκης δεν σκηνοθετεί το έργο σαν κάτι περισσότερο από αυτό που είναι: μια κομψευόμενη σάτιρα της συγκαλυμμένης νεύρωσης των σύγχρονων Δυτικών από τον «πολύ» πολιτισμό. Ξεπερνά, όμως, το επίπεδο του κωμικοδράματος και εκτρέπει τους ήρωές του σε ακραίες συμπεριφορές, οδηγώντας τα φαρσικά στοιχεία του έργου σε συνθήκες παραλόγου, δυναμιτίζοντάς τα με οιστρήλατο κέφι και ξέφρενους ρυθμούς. «Τσιμπάει» λιγουλάκι τα μπινελίκια και επιτρέπει τις γκαρίδες και την υπερβολή, αλλά δεν χάνει το μέτρο. Από κοινού με τους συμπρωταγωνιστές του συγκροτούν μια συμπαγή τετράδα εκρηκτικού υποκριτικού ταμπεραμέντου, δίχως όμως να χάνουν την ατομικότητά τους.

Οι σκηνικές συμπεριφορές –ένα κράμα καλλιέπειας και πρωτογονισμού– σωματοποιούνται με περιπαικτική διάθεση. Κι αν οι Μαρκουλάκης, Παπασπηλιόπουλος και Μιχαλοπούλου φανερώνουν με κάποια (ομολογουμένως πετυχημένα) εξωτερικά «τικ» τη νευρικότητα των χαρακτήρων τους, η Γουλιώτη την εσωτερικεύει με τέτοια μαεστρία, ώστε, όταν πια ρίχνει τις ρουκέτες εμετού ή ξεσκίζει τις τουλίπες, η απροσδόκητη μεταστροφή της είναι, από μόνη της, ένα ρεσιτάλ.

«Ένα ζωντανό δωμάτιο. Καθόλου ρεαλισμός. Τίποτα περιττό»: αυτές τις σκηνικές οδηγίες δίνει η Ρεζά για το σκηνικό, και η Αθανασία Σμαραγδή τις διαβάζει εμπνευσμένα. Περιφράσσει τη σκηνή με κάρβουνο και τοίχους σαν από σπήλαιο πρωτόγονων ή βομβαρδισμένο μπετόν, δημιουργώντας εντός της ένα τοπίο εκλεπτυσμένου αστικού μινιμαλισμού, λουσμένο στον κίτρινο, σαν φωτιά, φωτισμό (Αλέκος Γιάνναρος).

AΘΗΝΩΝ Βουκουρεστίου 10, 2103312343. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο θεός της σφαγής

  • Μαύρη Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Σύγχρονη κωμωδία, που θέλει τους τέσσερις (εξαιρετικούς) πρωταγωνιστές να εκτρέπονται σε πρωτόγονες συμπεριφορές αντί να συζητούν για τον τσακωμό των παιδιών τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.