Ο γάμος του Φίγκαρο

4

Γητεύουν, ρητορεύουν, επικρίνουν, σαρκάζουν οι ήρωες του Μπομαρσέ... Τους ενσαρκώνει ένα δυνατό υποκριτικό σχήμα σε μια εξαιρετική μεταφορά της κλασικής κωμωδίας, που χαρίζει γενναιόδωρα το γέλιο.

Ο γάμος του Φίγκαρο

Γητεύουν, ρητορεύουν, επικρίνουν, σαρκάζουν οι ήρωες του Μπομαρσέ... Τους ενσαρκώνει ένα δυνατό υποκριτικό σχήμα σε μια εξαιρετική μεταφορά της κλασικής κωμωδίας, που χαρίζει γενναιόδωρα το γέλιο.

Ο γάμος του Φίγκαρο - εικόνα 1

Ο Πιέρ Μπομαρσέ κατέθεσε κάτι παραπάνω από μια δυναμική κωμωδία που αποθεώνει τους καλοσχηματισμένους χαρακτήρες-καρικατούρες. Το έργο γράφτηκε το 1778 και είναι έξοχο δείγμα της προβληματικής του Διαφωτισμού. Μέσα από τις καθημερινές τριβές των μελών μιας μικρής κοινωνίας, ο σύγχρονος θεατής ανακαλύπτει αναγνωρίσιμα ενσταντανέ της δικής του πραγματικότητας έξυπνα σχεδιασμένα.
Μια ημέρα είναι αρκετή για να αποδειχτεί πως η υποκρισία και η απόλυτη αναλγησία συνθέτουν σε κάθε εποχή το τρίπτυχο της εξουσίας και όταν οι άλλοι κάνουν τη ζωή μας κόλαση λέγοντας ψέματα, με τη σιωπή μας δημιουργούμε ένα περιβάλλον για να ανθήσει μια ψευδής εικόνα, η οποία υπνωτίζει διά της αληθοφάνειάς της. Ο έξοχος Δ. Ήμελλος δίνει τη δική του μάχη ως επαναστάτης Φίγκαρο κάθε φορά που τίθεται το θέμα της χειραγώγησης των ασθενέστερων. Η δημοκρατική θέση από την οποία μιλά, χωρίς ηθικολογίες, ο συγγραφέας είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, αλλά ο Στ. Λιβαθινός την άφησε να γλιστρήσει και να βρει τη θέση της μέσα στην παράσταση δίχως να μας κουνά επιδεικτικά το δάχτυλο.

Ο γάμος του Φίγκαρο - εικόνα 2

Έχει μελετήσει την παραμικρή λεπτομέρεια κι έχει βρει τον ιδανικό τρόπο να παρουσιάσει ένα κλασικό έργο με στοιχεία commedia dell’arte χωρίς να μένει προσηλωμένος στους κώδικές της, χρησιμοποιώντας ωστόσο τον αυτοσχεδιασμό. Με το ίδιο σκεπτικό αντιμετώπισε ο Χαράλαμπος Γωγιός τη μουσική σύνθεση στην οποία παντρεύει, με λόγο κι αιτία, διάφορα στοιχεία ακόμη και ινδικά, βαλκανικά ηχοχρώματα. Μας εντυπωσίασε το νέο μέλος της ομάδας Αντ. Φρυδά, νιώσαμε για άλλη μία φορά αγαλλίαση με τη σκηνική συνέπεια των Άρη Τρουπάκη, Αμ. Τσεκούρα, Μ. Σαββίδου και Ν. Καρδώνη, που κρατούν ρόλους-κλειδιά, απολαύσαμε –όχι όλες τις στιγμές είναι η αλήθεια– το μπρίο των υπόλοιπων ηθοποιών, ενώ μας ξένισε ο στόμφος του Γ. Τσιαντούλα.

Ημερομηνία α' δημοσίευσης: 5/3/2015

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 2107282333. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο γάμος του Φίγκαρο

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 150 '

Ο συγγραφέας, με όπλο το κοφτερό στιλέτο της σάτιρας, μιλά για την αλλαγή των ηθών και του καθεστώτος σε ένα έργο που έχει θεωρηθεί προάγγελος της Γαλλικής Επανάστασης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.