Πέθανε ο Κώστας Βουτσάς

Ένα τεράστιο ερμηνευτικό κεφάλαιο για το ελληνικό σινεμά, θέατρο και τηλεόραση μόλις έκλεισε.

Πέθανε ο Κώστας Βουτσάς

Τα ξημερώματα της Τετάρτης 26/2, ο Κώστας Βουτσάς έχασε τη μεγάλη μάχη που έδωσε για τη ζωή του τις τελευταίες 19 μέρες στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Αττικόν με λοίμωξη του αναπνευστικού.

Ο Έλληνας ηθοποιός υπήρξε ένας από τους ελάχιστους σούπερ σταρ που ανέδειξε ποτέ η χώρα. Το πηγαίο κωμικό ταλέντο του, η ικανότητα του να κινείται με τεράστια άνεση μπροστά από την κάμερα και να ενσαρκώνει με μοναδική ευκολία ετερόκλητους ρόλους είναι τα χαρακτηριστικά που τον ανέδειξαν σε έναν από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς της Ελλάδας. Η επαφή που είχε με το κοινό ήταν μοναδική. Ο Κώστας Βουτσάς μπορούσε μέσα σε ελάχιστα λεπτά να σπάσει τον τέταρτο τοίχο και να γίνει ένα με τους θεατές, ειδικότερα στο σινεμά, όπου έγραψε μια μοναδική 65χρονη πορεία. Ο κορυφαίος ηθοποιός πάντοτε χαμογελαστός, απλός και προσεγγίσιμος ήταν για το ελληνικό κοινό «ένα δικό του παιδί».

Σίγουρα το σινεμά ήταν το μέσο που ανέδειξε σε όλο το μήκος και πλάτος το μοναδικό του ταλέντο. Ο Γιάννης Δαλιανίδης υπήρξε ο άνθρωπος ο οποίος τον οδήγησε στις μεγαλύτερες επιτυχίες του είτε με κωμωδίες όπως ο «Γόης» (ποιος μπορεί να ξεχάσει την μυθική ατάκα «Κατίνα σαλαμάκι;») και η «Νύχτα Γάμου» (εκεί εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη) είτε με μιούζικαλ σαν τα «Κάτι να Καίει» («Φσστ μπόινγκ»), «Μερικοί το Προτιμούν Κρύο» και «Οι Θαλασσιές οι Χάντρες».

Ο Κώστας Βουτσάς ως κορυφαίος πρεσβευτής του δαλιανιδικού θεάματος και εμβληματική φιγούρα της Φίνος Φιλμ κατάφερε να γίνει ο απόλυτος σταρ της δεκαετίας του ‘60, συνδυάζοντας τη γοητευτική του εμφάνιση και την πηγαία κωμική του φλέβα. Ταυτόχρονα, μαζί με τον Θανάση Βέγγο, ήταν εκείνοι οι ηθοποιοί του ελληνικού σινεμά οι οποίοι εξέλιξαν την κωμική ερμηνεία πέρα από την παράδοση του θεάτρου και της επιθεώρησης σε κάτι πολύ πιο κινηματογραφικό, «σωματικό» και μοντέρνο.

Δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις τις καλύτερες κωμικές του στιγμές, γιατί αυτές υπήρξαν πάρα πολλές: Από την μοναδική ερμηνεία του Πολίτη Ευτύχιου Κοπέογλου στο «Ανθρωπάκι» (1969) μέχρι τον «Γαμπρό απ’ το Λονδίνο» (1967) όπου συμπρωταγωνίστησε με την Νόρα Βαλσάμη και το απίθανο «Τέντυ Μπόι… Αγάπη μου» (1965) δίπλα στη Ζωή Λάσκαρη, ο Κώστας Βουτσάς ξεδίπλωσε την πρωταγωνιστική τσαχπινιά του σε ταινίες που άφησαν ιστορία.

Η παρακμή του «παλιού ελληνικού σινεμά» μπορεί να τον οδήγησε σε μια σειρά μετριότατων επιλογών κατά τη δεκαετία του ’70, έβαλε όμως το δικό του λιθαράκι στην άνθηση τού Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου. Απέσπασε ειδικό βραβείο ερμηνείας στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για τον «Έρωτα του Οδυσσέα» (1984) του Βασίλη Βαφέα, σκηνοθέτη με τον οποίο συνεργάστηκε επανειλημμένα («120 Ντεσιμπέλ», «Η Κόκκινη Μαργαρίτα», «Κάθε Σάββατο»). Χαρακτηριστικές είναι και οι σύντομες κινηματογραφικές εμφανίσεις του τα τελευταία χρόνια σε ταινίες όπως «Bank Bang», «Ο Διαχειριστής» και «Νήσος».

Αλλά και στην τηλεόραση ο Κώστας Βουτσάς αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του. Για παράδειγμα «Ο Ανδροκλής και τα λιοντάρια του» υπήρξε μια από τις δημοφιλέστερες σειρές στην ιστορία της ΕΡΤ, ενώ οι συμμετοχές του στα «Για μια θέση στον ήλιο», «Γιούγκερμαν», «Δέκα Μικροί Μήτσοι», «Επτά θανάσιμες πεθερές», «Η πολυκατοικία» κ.α. πρόσθεταν τη μοναδική ερμηνευτική του υπεραξία στις τηλεοπτικές παραγωγές.

Ο Κώστας Βουτσάς απέκτησε τρεις κόρες- τη Σάντρα από τον γάμο του με την Έρρικα Μπρόγιερ, την ηθοποιό Θεοδώρα και τη Νικολέττα από τον γάμο του με την Θεανώ Παπασπύρου και έναν γιό, τον τετράχρονο Φοίβο, από τον γάμο του το 2016 με την ηθοποιό Αλίκη Κατσαβού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.