Thomas Daskalakis©
Είναι πραγματικά σπουδαίο και παρηγορητικό να τιμούνται οι άνθρωποι που άφησαν ανεξίτηλο το σημάδι τους στον πολιτισμό μας, την ώρα που πρέπει: με θέρμη, ζωντανές μνήμες και παρουσία των ίδιων και των ανθρώπων που συμπορεύτηκαν μαζί τους. Η αναγνώριση της προσφοράς, ειδικά σε προσωπικότητες που άλλαξαν τον πολιτιστικό χάρτη της χώρας, δεν είναι απλώς μια πράξη ευγνωμοσύνης, αλλά μια γιορτή της ίδιας της δημιουργίας.
Μια τέτοια ξεχωριστή προσωπικότητα είναι ο Γιώργος Λούκος. Ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου την περίοδο 2005–2015, υπήρξε ο άνθρωπος που άλλαξε ριζικά το αποτύπωμα του θεσμού. Συνέδεσε το όνομά του με μια από τις πιο εξωστρεφείς, δημιουργικές και ανατρεπτικές περιόδους της ιστορίας του, φέρνοντας το ελληνικό κοινό σε επαφή με την παγκόσμια καλλιτεχνική πρωτοπορία και διευρύνοντας τους ορίζοντες σε νέες καλλιτεχνικές γλώσσες.
Αυτόν τον σπουδαίο δημιουργό τίμησε το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου το Σάββατο 13 Ιουνίου, σε μια βραδιά βαθιάς συγκίνησης στην Πειραιώς 260 — έναν χώρο που οραματίστηκε, μεταμόρφωσε από εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο και δημιούργησε ο ίδιος.

Η εκδήλωση ξεκίνησε στον κατάμεστο Χώρο Δ με την προβολή του καθηλωτικού ντοκιμαντέρ-τεκμηρίου "2005–2015. Στα χρόνια του Λούκου" σε σκηνοθεσία του Ηλία Γιαννακάκη, όπου καλλιτέχνες, δημοσιογράφοι και στενοί συνεργάτες ξεδίπλωσαν τις μνήμες τους. Η γιορτή συνεχίστηκε στο προαύλιο με την πολυαναμενόμενη αναβίωση του "Τροχόσπιτου" για μία μόνο νύχτα. Υπό τον τίτλο "Μια νύχτα χάρισμά σου" και με παρουσιαστή τον Αργύρη Ξάφη, μια σπουδαία ομάδα αγαπημένων καλλιτεχνών ανέβηκε στη σκηνή χαρίζοντας στο κοινό μια μαγική βραδιά βαριετέ, γεμάτη νοσταλγία και μελωδίες. Νωρίτερα την ίδια μέρα, το Φεστιβάλ καλωσόρισε το μέλλον με τα εγκαίνια της πράσινης αστικής παρέμβασης "Δάσος – ένα δάσος εφήμερο", εγκαινιάζοντας τον κύκλο "Κοινωνική Γλυπτική".

