λάλλαρος
"Ένα φκώ μες στον λάλλαρο": η γνωστή κυπριακή φράση που σημαίνει την έξοδο στην αφόρητη μεσημεριανή ζέστη, γίνεται αφορμή για μια εικαστική εξερεύνηση του κυπριακού ήλιου, της έντασης και της υλικότητάς του. Επτά Κύπριοι δημιουργοί από διαφορετικές γενιές και καλλιτεχνικές πρακτικές δημιουργούν μια πολυφωνική εικαστική αφήγηση η οποία διερευνά το φως και τη θερμότητα όχι ως σύμβολα, αλλά ως ζωντανή ύλη που πλάθει, φθείρει και αναγεννά. Εγκαίνια: Art Project Space, 18/11 (6.30 μ.μ.)
Just Stop Now!

Τα σχέδια της Clara Juliane Glauert έχουν κάτι από Μεσαίωνα. Υπό την έννοια ότι χρησιμοποιούν παλιές τεχνικές και σύμβολα από την εικονογράφηση των μεσαιωνικών βιβλίων, κάνοντας μία πρωτότυπη σύνδεση με το σήμερα. Θέλοντας να δει πιο καθαρά τον σύγχρονο κόσμο, η καλλιτέχνιδα φτιάχνει έργα που παραπέμπουν σε μια μακρά ιστορία βίας. Εγκαίνια: Enia Gallery, 22/11 (6 μ.μ.)
Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ

Ζωγραφικά έργα του Νίκου Βισκαδουράκη από διαφορετικές περιόδους και ενότητες αναδεικνύουν τη μελέτη του καλλιτέχνη γύρω από τη σχέση μεταξύ φωτός και σκιάς, ορατού και άδηλου. Αυτή η έρευνα επιτυγχάνεται μέσα από μια συμβολική συνομιλία με τον κ. Χάιντ, το αρνητικό είδωλο του εαυτού, τη ρωγμή ανάμεσα στο είναι και το φαίνεσθαι. Εγκαίνια: Roma Gallery, 18/11 (7 μ.μ.)
Deception

Στη νέα ζωγραφική του σειρά, ο Τζουλιάνο Καγκλής χρησιμοποιεί την εικόνα για να μιλήσει για έναν ρεαλιστικό -μόνο φαινομενικά- κόσμο. Προσωπικά βιώματα, εσωτερικές συγκρούσεις και αποσπασματικές σκηνές συνυπάρχουν με νύμφες, θεατές, μάγους και κήπους. Έτσι αναπτύσσεται μία πολύ ιδιαίτερη εικαστική αφήγηση που εστιάζει περισσότερο στο αίσθημα, αφήνοντας στην άκρη τη λογική. Εγκαίνια: Γκαλερί Σκουφά, 20/11 (7.30 μ.μ.)
Untitled (A Common Story) / 25 Lemon Trees, No Gardeners

Η Nitra παραχωρεί το χώρο της στο πρότζεκτ Closing Soon, που παρουσιάζει την πρώτη του έκθεση στη νομαδική του μορφή. Η έκθεση φέρνει σε διάλογο φωτογραφικά έργα του Κώστα Καψιάνη και του καλλιτεχνικού διδύμου Klara Källström & Thobias Fäldt, που προσεγγίζουν το ελληνικό τοπίο ως πεδίο μνήμης, πολιτικής και αναπαράστασης, διαμορφωμένο μέσα από συνεχείς κρίσεις. Το πρότζεκτ συμπίπτει με τη συμπλήρωση δέκα χρόνων από το δημοψήφισμα του 2015, ένα από τα πιο καθοριστικά και αμφιλεγόμενα γεγονότα της πρόσφατης ιστορίας της χώρας. Από 22/11
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr
Περισσότερες πληροφορίες
λάλλαρος
Η έκθεση αντλεί το όνομά της από τη γνωστή κυπριακή φράση «Ένα φκώ μες στον λάλλαρο» — την έξοδο στη βαριά, ακίνητη, μεσημεριανή ζέστη, εκεί όπου το φως δεν είναι πια μόνο φως, αλλά συνθήκη ύπαρξης. Η λέξη γίνεται αφορμή για μια εικαστική εξερεύνηση του κυπριακού ήλιου, της έντασης και της υλικότητάς του. Επτά Κύπριοι καλλιτέχνες — εκπρόσωποι διαφορετικών γενεών και καλλιτεχνικών πρακτικών, από τη ζωγραφική και τη γλυπτική έως και την υφαντική τέχνη — συναντώνται σε ένα πεδίο δημιουργικού διαλόγου και συνύπαρξης, όπου οι ατομικές τους γλώσσες συνυφαίνονται σε μια πολυφωνική εικαστική αφήγηση. Μέσα από τις διαφορετικές τους προσεγγίσεις, διερευνούν το φως και τη θερμότητα όχι ως σύμβολα, αλλά ως ζωντανή ύλη που πλάθει, φθείρει και αναγεννά — μια δύναμη που μεταμορφώνει τόσο την ύλη όσο και την εμπειρία της όρασης.
Clara Juliane Glauert: Just Stop Now!
Τα σχέδια της Glauert χρησιμοποιούν παλιές τεχνικές και συμβολισμούς για να περιηγηθούν στον σημερινό κόσμο με τους υπόρρητους φόβους και τις κρυφές του πραγματικότητες. Εμπνευσμένη από την εικονογράφηση των μεσαιωνικών βιβλίων, η σειρά κάνει ένα σουρεαλιστικό προς τα πίσω κατά αρκετούς αιώνες προκειμένου να δει πιο καθαρά το σήμερα. Η έκθεση μοιάζει με κραυγή απελπισίας όπως αυτές που συνήθως συναντά κανείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά υιοθετεί μια μεσαιωνική προσέγγιση στις σύγχρονες συγκρούσεις. Τα γράμματα που συνθέτουν το σύνθημα μάς θυμίζουν εικονογράφηση βιβλίων και παραπέμπουν σε μια μακρά ιστορία βίας. Πρόκειται για μια έκκληση ανθρωπιάς που αποφεύγει προσεκτικά να λάβει τη μια ή την άλλη θέση ενώ ξαναμαγεύει απροσδόκητα τη σύγχρονη κοινωνία μας.
Νίκος Βισκαδουράκης: Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ
Η έκθεση συγκεντρώνει μια επιλογή ζωγραφικών έργων διαφορετικών περιόδων και ενοτήτων στα οποία ο καλλιτέχνης διερευνά τη σχέση ανάμεσα στο φως και τη σκιά, το ορατό και το άδηλο, μέσα από μια συμβολική συνομιλία με τον κ. Χάιντ, το αρνητικό είδωλο του εαυτού, τη ρωγμή ανάμεσα στο είναι και το φαίνεσθαι. Η ζωγραφική του Βισκαδουράκη αναμετράται με τη μορφή, το βάθος και το ψυχικό ίχνος, επιχειρώντας να επαναφέρει την ομορφιά ως ηθικό και υπαρξιακό αίτημα.
Τζουλιάνο Καγκλής: Deception
Σαν ταχυδακτυλουργός που κινεί τα νήματα της οπτικής ψευδαίσθησης, ο ζωγράφος χρησιμοποιεί την εικόνα για να μιλήσει για έναν ρεαλιστικό -μόνο φαινομενικά- κόσμο. Προσωπικά βιώματα, εσωτερικές συγκρούσεις και αποσπασματικές σκηνές, στιγμές μοναχικότητας ή αντίθετα γιορτές συνυπάρχουν με νύμφες, θεατές, μάγους και κήπους. Μια ιδιότυπη αφήγηση ξετυλίγεται, προσκαλώντας τον θεατή να παραδοθεί στο αίσθημα, υπερβαίνοντας τη λογική. Ο Καγκλής συνεχίζει να αφομοιώνει δημιουργικά την ιστορία και τις τάσεις της ευρωπαϊκής ζωγραφικής. Με αδρή εκτέλεση, πειθαρχημένη σύνθεση και οικονομία στην αφήγηση, διαμορφώνει έναν προσωπικό, υπαινικτικό και αινιγματικό κόσμο- ένα σύμπαν γοητευτικό, όπου τίποτα δεν είναι απολύτως βέβαιο.
Untitled (A Common Story) / 25 Lemon Trees, No Gardeners
Η Nitra Gallery παραχωρεί το χώρο της στο πρότζεκτ Closing Soon, που παρουσιάζει την πρώτη του έκθεση στη νομαδική του μορφή. Η έκθεση φέρνει σε διάλογο φωτογραφικά έργα του Κώστα Καψιάνη και του καλλιτεχνικού διδύμου Klara Källström & Thobias Fäldt, που προσεγγίζουν το ελληνικό τοπίο ως πεδίο μνήμης, πολιτικής και αναπαράστασης, διαμορφωμένο μέσα από συνεχείς κρίσεις. Οι φωτογραφίες του Καψιάνη διερευνούν τις έννοιες της καταγωγής και του ανήκειν στην ελληνική ύπαιθρο. Από την άλλη, οι Källström & Fäldt εξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο η ελληνική οικονομική κρίση κατασκευάστηκε και αναπαράχθηκε στα διεθνή μέσα ενημέρωσης.
