
Και λοιπόν τι;
Την ιστορία ενός ξεχασμένου ροκ συγκροτήματος αφηγούνται οι Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου και Απόστολος Βασιλόπουλος, μέσα από αρχειακό υλικό, συνεντεύξεις από τα εναπομείναντα μέλη, πηγές και ιστορίες που άκουσαν. Οι Εν Πλω κυκλοφόρησαν μόνο έναν δίσκο και έδωσαν μία συναυλία, αλλά το αποτύπωμά τους στην ελληνική ροκ σκηνή ήταν ηχηρό. Η έκθεση δεν εστιάζει μόνο στην ιστορία τους, αλλά αφηγείται παράλληλα και μία στιγμή η μουσική και οι υπόγειες πολιτικές ανησυχίες συναντήθηκαν με την ορμή της νεότητας. Εγκαίνια: Tavros, 8/10 (7-10 μ.μ.).
Lamassu of Nineveh: Michael Rakowitz & Ancient Cultures

Το δεύτερο μέρος της τριλογίας "Michael Rakowitz & Ancient Cultures", σε συνεργασία του ΝΕΟΝ και του Μουσείου Ακρόπολης. Για άλλη μια φορά, το έργο του Rakowitz συνομιλεί με την ανασκαφή στον περιβάλλοντα χώρο του μουσείου, όσο και με το σύγχρονο κτίριο και τον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Εγκαίνια: 6/10 (5.30 μ.μ.).
all aboard

Το artefact athens μπαίνει σε έναν ακόμη ασυνήθιστο χώρο και παρουσιάζει μία ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης με τη συμμετοχή καλλιτεχνών από διαφορετικές γενιές και χώρες. Πρωταγωνιστής το αεροδρόμιο της Αθήνας και συγκεκριμένα το Express Facility, κτίριο που βρίσκεται παράλληλα με τον δυτικό διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης. Εκεί, οι εικαστικοί παρουσιάζουν εγκαταστάσεις, γλυπτά, βίντεο, ζωγραφικά έργα και επιτελεστικές δράσεις που δίνουν ζωή στο κτίριο ως "αρχείο ανασταλμένων προθέσεων" και το μετατρέπουν σε πεδίο αναστοχασμού. Εγκαίνια: 8/10 (7-11 μ.μ.).
Γιώργος Ζογγολόπουλος: Ενότητα και Πολλαπλότητα

Είκοσι χρόνια μετά τον θάνατο του ιστορικού Έλληνα γλύπτη και ζωγράφου, η Sianti Gallery διοργανώνει ένα ειδικό αφιέρωμα στο έργο του. Δημιουργός με διεθνή ακτινοβολία, ο Γιώργος Ζογγολόπουλος αφιέρωσε τη ζωή και καριέρα του στην εφαρμογή της τέχνης στον δημόσιο χώρο και μας χάρισε εμβληματικά έργα, όπως τις θρυλικές "Ομπρέλες" στη Θεσσαλονίκη, καθώς και σπουδαία μνημεία στην Ομόνοια και το Σύνταγμα. Εγκαίνια: 10/10 (7-10 μ.μ.)
Platforms Project

Για δεύτερη χρονιά, από 9-12 Οκτωβρίου, το Καπνεργοστάσιο φιλοξενεί τη διεθνή φουάρ ης ανεξάρτητης καλλιτεχνικής σκηνής. Με καλλιτέχνες από 26 χώρες και ένα πολύπλευρο παράλληλο πρόγραμμα, το Platforms Project αναδεικνύει και πάλι τις σύγχρονες τάσεις στον διεθνή εικαστικό χώρο.
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr
Περισσότερες πληροφορίες
all aboard
40 καλλιτέχνες από διαφορετικές γενιές και χώρες καταλαμβάνουν το Express Facility, κτίριο που βρίσκεται παράλληλα με τον δυτικό διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Ο αερολιμένας, ως γεωγραφικό και ψυχικό σταυροδρόμι, μετατρέπεται σε τόπο εμπειρίας. Στις αίθουσες αναμονής και στους διαδρόμους, εγγράφονται αφηγήσεις αποχωρισμού, μετάβασης και επιστροφής. Η αναμονή λειτουργεί ως μεταβατική εμπειρία χωρίς αρχή ή τέλος, όπου ο χρόνος αποκτά ελαστικότητα και η τέχνη διαστέλλει τη συνείδηση. ι Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες παρουσιάζουν εγκαταστάσεις, γλυπτά, βίντεο, ζωγραφικά έργα και επιτελεστικές δράσεις που δίνουν ζωή στο κτίριο ως «αρχείο ανασταλμένων προθέσεων» και το μετατρέπουν σε πεδίο αναστοχασμού. Ο ήχος των αεροσκαφών και οι ανακοινώσεις του αεροδρομίου γίνονται ποιητικό υπόστρωμα, συνομιλώντας με τα έργα και αναδεικνύοντας τον ταξιδιώτη ως οντότητα θραυσματική, ποσοτικοποιημένη και υπό συνεχή «ανάγνωση».
Platforms Project 2025
Η διεθνής φουάρ της ανεξάρτητης καλλιτεχνικής σκηνής και τόπος συνάντησης καλλιτεχνικών ομάδων – πλατφορμών και καλλιτεχνών από 26 χώρες επιστρέφει με ένα πολύπλευρο παράλληλο πρόγραμμα. Το Platforms Project για δεκατρία συνεχή χρόνια δημιουργεί τις συνθήκες και τον τόπο συνάντησης και ανταλλαγής ιδεών ανάμεσα σε εκατοντάδες καλλιτέχνες και θεωρητικούς από όλο τον κόσμο στις εικαστικές και όχι μόνο τέχνες.
Και λοιπόν τι;
Η έκθεση φέρνει στο φως την άγνωστη ιστορία των Εν Πλω, ενός ελληνικού ροκ συγκροτήματος που κυκλοφόρησε μόνο έναν δίσκο και έδωσε μία συναυλία, αλλά άφησε πίσω του ηχηρό αποτύπωμα. Το αφιέρωμα αφηγείται μια στιγμή όπου η μουσική και οι υπόγειες πολιτικές ανησυχίες συναντήθηκαν με την ορμή της νεότητας. Είναι μια ιστορία για τη φιλία, την επιθυμία να δημιουργήσεις, αλλά και για την εύθραυστη λάμψη που αφήνει πίσω της μια εποχή, λίγο πριν χαθεί. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου και ο Απόστολος Βασιλόπουλος συγκέντρωσαν αρχειακό υλικό, πήραν συνεντεύξεις από τα εναπομείναντα μέλη του συγκροτήματος, αναζήτησαν πηγές, κράτησαν σημειώσεις, άκουσαν, κατέγραψαν. Αυτή η παράλληλη αναζήτηση τροφοδότησε τη δική τους φιλία, η οποία με τη σειρά της γίνεται κεντρικό κομμάτι της αφήγησης. Η έκθεση αφορά εξίσου αυτούς, το κοινό τους όραμα, τις αόρατες ορμές που οδηγούν στο να φτιάξει κανείς κάτι, οτιδήποτε.
Γιώργος Ζογγολόπουλος: Ενότητα και Πολλαπλότητα
Ο Γιώργος Ζογγολόπουλος υπήρξε δημιουργός με διεθνή ακτινοβολία, που αφιέρωσε τη ζωή του στην εφαρμογή της τέχνης στον δημόσιο χώρο, αφήνοντας πίσω του εμβληματικά έργα που σφράγισαν το αστικό τοπίο και την ελληνική γλυπτική, κατέχοντας κομβική θέση στην καθιέρωση της αφαίρεσης στην Ελλάδα – όπως σημειώνει στο επιμελητικό του κείμενο ο Θανάσης Μουτσόπουλος. Από τις μνημειακές του παρεμβάσεις στην Ομόνοια και το Σύνταγμα έως τις εμβληματικές "Ομπρέλες" στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα μεγάλα μνημεία όπως "Ο Χορός του Ζαλόγγου", ο Ζογγολόπουλος κατέστησε την τέχνη αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής εμπειρίας του πολίτη. Η έκθεση αναδεικνύει τη συνεχή εξελικτική πορεία του καλλιτέχνη, από τις αυστηρές γεωμετρικές συνθέσεις της δεκαετίας του ’60 έως την κινητική γλυπτική με φως και νερό των δεκαετιών ’70 και ’80, ενώ παρουσιάζει παράλληλα ζωγραφικά έργα – λιγότερο γνωστά στο ευρύ κοινό – καθώς και μικρής κλίμακας γλυπτά και πολλαπλά, που εντάσσονται στο ευρύτερο φάσμα της εικαστικής του παραγωγής.
Lamassu of Nineveh: Michael Rakowitz & Ancient Cultures
Το δεύτερο μέρος της τριλογίας «Michael Rakowitz & Ancient Cultures». Το έργο δημιουργήθηκε κατ’ ανάθεση για το «The Fourth Plinth» της πλατείας Τραφάλγκαρ στο Λονδίνο. Η θέση του στον περιβάλλοντα χώρο του Μουσείου, θέτει το έργο σε συνομιλία τόσο με την ανασκαφή και την αρχαία πόλη που απλώνεται στη βάση του Μουσείου, όσο και με το σύγχρονο κτίριό του, με το βράχο της Ακρόπολης που δεσπόζει με τα μνημεία του καθώς και με το αστικό τοπίο.