Τρεις συγγραφείς μιλούν για τη ζωγραφική του Αλέκου Κυραρίνη

Με αφορμή την έκθεση «Χρώμα Κόκκινο» στην γκαλερί Citronne.

Αλέκος Κυραρίνης © STUDIO PANOULIS

Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου (8 μ.μ.), η Citronne παρουσιάζει τα "Αντιφεγγίσματα", μια εκδήλωση γύρω από την έκθεση "Χρώμα Κόκκινο" του ζωγράφου Αλέκου Κυραρίνη. Οι συγγραφείς Δημήτρης Αγγελής, Παναγιώτης Αγγελόπουλος και Κώστας Βραχνός μιλούν για την σχέση τους με τη ζωγραφική και το έργο του καλλιτέχνη.

Ο Αλέκος Κυραρίνης πάντα υποστήριζε ότι η ζωγραφική προκύπτει ως αποτέλεσμα μίας συλλογικής προσπάθειας. Μέσα από την τριβή με την ίδια, αμιγώς καλλιτεχνική γλώσσα, βρίσκει ένα πεδίο ερμηνείας της τέχνης με τρόπο ομαδικό, συμπεριληπτικό. Όλα αυτά τα χρόνια, η εικαστική του γλώσσα συνομιλεί, άμεσα ή έμμεσα, με το έργο πολλών ποιητών και πεζογράφων. Είναι γεγονός ότι ως πρωτογενής έκφραση, η δουλειά του έχει δυνατότητες πολλών εφαρμογών, χαρακτηρίζεται δηλαδή από το ευεφάρμοστο. 

Αλέκος Κυραρίνης Χρώμα Κόκκινο
© Frank Holbein
 Άποψη της έκθεσης. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη & CITRONNE Gallery

Ωστόσο, ο Αλέκος Κυραρίνης δεν ζωγραφίζει την ποίηση, αλλά τελικά την προσωπική του σχέση μαζί της. Με τον Δημήτρη Αγγελή, τον Παναγιώτη Αγγελόπουλο, και τον Κώστα Βραχνό έχει συνεργαστεί και συμπορευτεί σε εκδοτικά τους εγχειρήματα. Έργα του φιλοξενούνται σε λογοτεχνικά τους πονήματα και είναι μία καλή στιγμή να συμπαρουσιάσουν, τι είναι αυτό που αποσπά ως δωρεά η ζωγραφική από την ποίηση και το αντίστροφο. Οπωσδήποτε η μία μορφή τέχνης εξασφαλίζει στην άλλη κάποιο μερίδιο ησυχίας προκειμένου να συνυπάρξουν αρμονικά. 

Αλέκος Κυραρίνης Χρώμα Κόκκινο
© Frank Holbein
"Ο προσευχόμενος I", 2024. Ακρυλικά σε ξύλο 25 x 20 εκ. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη & CITRONNE Gallery

Τρεις συγγραφείς, λοιπόν, φίλοι και σταθεροί συνομιλητές του ζωγράφου, έρχονται να συνομιλήσουν με τα έργα της έκθεσης "Χρώμα κόκκινο", καθένας με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο. 

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Αλέκος Κυραρίνης: Χρώμα Κόκκινο

  • Ζωγραφική

Ο καλλιτέχνης επαναπροσδιορίζεται. Χωρίς να εγκαταλείπει τον κεντρικό πυρήνα της εργασίας του, χωρίς να αναιρεί τη θρησκευτική συνάφεια που τον διακρίνει, προσπαθεί να συντάξει και να αναδείξει νέα πεδία δημιουργίας. Ο Κυραρίνης δεν εμπλέκεται σε ένα άσκοπο και άτακτο πνεύμα ανανέωσης, αλλά αποσκοπεί σε ένα επαναπροσδιορισμό των αξιών. Το χρώμα κόκκινο, δεν ορίζει απλώς έναν χρωματικό προσδιορισμό. Εκφράζει μια συνθετική προβληματική, ένα βλέμμα οξυδερκές και ανήσυχο στο τώρα και στο επέκεινα. Ο καλλιτέχνης επιθυμεί να είναι το έργο του ταυτοχρόνως παλαιό, σύγχρονο, νεωτερικό και μελλοντικό. Ο Κυραρίνης χρησιμοποιεί και επεξεργάζεται το κόκκινο χρώμα ως αφετηρία, μέσον και εργαλείο για μια καταφανή ανανέωση της καλλιτεχνικής του δημιουργίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μοντέρνα γλυπτά κοσμούν το "NYX Esperia Palace"

Η νέα συνεργασία του ξενοδοχείου με τη Sianti Gallery.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/10/2025

Μία νοσταλγική έκθεση στη Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα

Ένα πρότζεκτ με έργα από απόφοιτους εικαστικούς του Λυκείου Ψυχικού της Τάξης του 1978.

"Ιδανική Συνθήκη": Ονειρικά και αινιγματικά έργα στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη

Ο εικαστικός Αχιλλέας Παπακώστας παρουσιάζει έργα αντιπροσωπευτικά των τελευταίων πέντε ετών.

Η Μαρία Παπαγεωργίου παρουσιάζει τα βιβλία της

Η αγαπημένη τραγουδίστρια θα μιλήσει για τα βιβλία της "Μια χαραμάδα πανικού" και "Το γάβγισμα" στο Αμφιθέατρο του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή.

Onassis Ready: Το νέο στέκι για τα ΠΣΚ του φθινοπώρου βρίσκεται στου Ρέντη

Εικαστικές περιηγήσεις, μουσική, φαγητό και ποτό σε ένα νεοσύστατο χώρο από το Ίδρυμα Ωνάση στην καρδιά του Ρέντη.

Εσύ ξέρεις ποια ήταν η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτρια στην Ελλάδα;

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος ο συλλογικός τόμος "Μαρία Πλυτά: Η πρώτη σκηνοθέτρια του ελληνικού κινηματογράφου" τον οποίοι επιμελήθηκε η καθηγήτρια του ΑΠΘ Μπέτυ Κακλαμανίδου.

"Nature inside the walls": Αφιέρωμα για την αστική βιοποικιλότητα στο Μουσείο Ηρακλειδών

Μία διατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Πάτσιου και του Μάριου Φούρναρη.