Εβδομάδα Ποίησης στο Αθηνόραμα: Η Δήμητρα Χριστοδούλου απαντά σε 10 ερωτήσεις

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στις 21 Μαρτίου, θέτουμε 10 ερωτήσεις σε ποιητές για την τέχνη τους. Την εβδομάδα κλείνει η εκπρόσωπος της γενιάς του '70 Δήμητρα Χ. Χριστοδούλου.

Δήμητρα Χριστοδούλου Ευγενική παραχώρηση της Δήμητρας Χριστοδούλου

Σήμερα, Παρασκευή 21 Μαρτίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Με την αφορμή αυτή, στο αθηνόραμα ξεκίνησε μια "Εβδομάδα Ποίησης", στη διάρκεια της οποίας ποιητές απάντησαν στις 10 ερωτήσεις μας σχετικά με την τέχνη τους. Την εβδομάδα κλείνει η εκπρόσωπος της γενιάς του '70 Δήμητρα Χ. Χριστοδούλου. Διαβάστε στη συνέχεια τις απαντήσεις της.

Ξεκίνησα να γράφω ποίηση επειδή…
υπήρξε μέσα μου ισχυρή παρόρμηση σ’ αυτό από την παιδική μου ηλικία.

Το πρώτο ποίημά μου που θυμάμαι είναι…
ένα στιχούργημα με γατάκια και σκύλους, όταν ήμουν στην Α' Δημοτικού και δεν είχα ούτε γατάκια ούτε σκύλους.

Ένας στίχος που μου έχει μείνει αξέχαστος είναι…
"προ πάντων να μην γελασθείς, μην πεις πως ήταν όνειρο, πως απατήθηκεν η ακοή σου" -Απολείπειν ο θεός Αντώνιον, Κ. Π. Καβάφης

Από παλαιότερους ποιητές, αισθάνομαι πιο κοντά με…
την Ελένη Βακαλό, τη Ζωή Καρέλλη, την Κατερίνα Αγγελάκη–Ρουκ… τουλάχιστον.

Μια τάση στην ποίηση που αγαπώ είναι…
η πλούσια εικονοποιία, η συγκρατημένη έκφραση του αισθήματος, το -κατά το δυνατόν- λίγο.

Μια τάση στη ποίηση που δεν τη μπορώ είναι…
η ακατάσχετη εξομολογητικότητα. Δεν είμαστε το κέντρο του κόσμου ούτε τόσο σίγουρα ενδιαφέροντες τύποι.

Ο ποιητής δεν πρέπει ποτέ να…
να απασχολείται με τα "πρέπει".

Η ποίηση για μένα είναι…
εμπλοκή με τον εαυτό μου.

Συνεχίζω να γράφω ποίηση γιατί...
δεν βρίσκω ακόμη το θάρρος να αποθαρρυνθώ.

Ένας σύγχρονος ποιητής που θα πρότεινα είναι…
ο Βαγιέχο! Ο Καίσαρας Βαγιέχο.

Η Δήμητρα Χ. Χριστοδούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1953. Σπούδασε νομικά και φιλολογία. Εργάστηκε στη Δημόσια Μέση Εκπαίδευση ως τη συνταξιοδότησή της. Έχει εκδώσει τα παρακάτω βιβλία ποίησης: Τα άλογα του Μυροβλήτου, Αθήνα, 1974, Ηγησώ, Κείμενα 1979, Χώμα, Κέδρος 1985, Η προσευχή του αναιδούς, Καστανιώτης 1991, Το κυπαρίσσι των εργατικών, Καστανιώτης 1995, Φορτίο, Καστανιώτης 1997, Προς τα κάτω, Νεφέλη 1999, Ελάχιστα πριν, Νεφέλη 2005, Λιμός, Νεφέλη 2007, Πώς Αυτοκτονούν οι Ασσύριοι, Πατάκης 2010, Ο τρόμος ως απλή μηχανή, Πατάκης 2012, Το ελάχιστο Ψωμί της Συνείδησης, Μελάνι 2014, Παράκτιος οικισμός, Μελάνι, 2017. Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί σε διάφορες γλώσσες, έχουν δημοσιευτεί σε ξένα περιοδικά λογοτεχνίας και έχουν συμπεριληφθεί σε ανθολογίες. Το 2008 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης για την ποιητική συλλογή Λιμός. Το 2015 της απονεμήθηκε το βραβείο ποίησης του ηλεκτρονικού περιοδικού "Αναγνώστης" για τη συλλογή Το Ελάχιστο Ψωμί της Συνείδησης. Είναι μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων. Η τελευταία της ποιητική συλλογή, Σε αβαρές φαλτσέτο |Μουσικές και ιστοριούλες για σφύριγμα (2024), κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Θράκα.

Δείτε ολόκληρη την εβδομάδα παρακάτω:

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Τα Ντοκουμέντα του Πειραιά": Ένα νέο φεστιβάλ αλλάζει τον πολιτιστικό χάρτη της πόλης

Σε ένα ζωντανό σκηνικό ιστορίας, τέχνης και συλλογικής μνήμης μετατρέπεται ο Πειραιάς αυτό το Σαββατοκύριακο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

Μουσείο Μπενάκη: Πώς ο Δημήτρης Πικιώνης σημάδεψε την ελληνική αρχιτεκτονική

Το εκθεσιακό αφιέρωμα για τον Έλληνα αρχιτέκτονα εγκαινιάζεται σήμερα (22/10).

"Ατμόσφαιρες στα πόδια μου": Προβολές για τη βιωσιμότητα της Γης στην Ταινιοθήκη

Βίντεο προτείνουν νέους τρόπους κατανόησης της σχέσης του ανθρώπου με τη γη.

Εικαστικοί αποκαλύπτουν όσα δεν βλέπουμε στα παρασκήνια μιας καλλιτεχνικής παραγωγής

Το "remnants of ongoing activity" προβάλλει επισφαλείς και συχνά αόρατες συνθήκες ενός καλλιτεχνικού πρότζεκτ.

Διάλεξε το επόμενο έκθεμα του Μουσείου Μαρία Κάλλας

Το μουσείο γιορτάζει δύο χρόνια λειτουργίας και καλεί το κοινό να συμβάλλει ενεργά στη μόνιμή του έκθεση.

6 μεγάλες ληστείες σε μουσεία πριν από εκείνη του Λούβρου

Η Μόνα Λίζα, η Κραυγή και άλλα έργα τέχνης που έχουν πέσει θύματα ληστείας ανά τα χρόνια.

Ποιά είναι η Laila Gohar που θα μαγειρεύει συνεχώς επί τρία 24ωρα φασόλια

Η γκαλερί ARCH μένει ανοιχτή για 72 ώρες και μας καλεί σε Table for One με καλεσμένη την αναγνωρισμένη καλλιτέχνιδα και σχεδιάστρια που χρησιμοποιεί το φαγητό ως μέσο έκφρασης.