"Flows": Ο Ηλίας Βασιλός προτείνει νέες αναγνώσεις περί του ήχου του χρώματος

Η έκθεση παρουσιάζεται στη ΔΛ Gallery.

Flows Ηλίας Βασιλός

Η ΔΛ Gallery παρουσιάζει το Σάββατο 29 Μαρτίου (6-10 μ.μ.) την ατομική έκθεση του Ηλία Βασιλού με τίτλο "Flows”.

Η Σοφία Χρυσαφοπούλου, ιστορικός τέχνης και κοινωνική ανθρωπολόγος, αναφέρει για το έργο του: "Το χρώμα είναι το πλήκτρο, το μάτι είναι το σφυρί. Η ψυχή είναι το πιάνο με τις πολλές χορδές. Ο καλλιτέχνης είναι το χέρι που κάνει μέσω του ενός ή του άλλου πλήκτρου την ανθρώπινη ψυχή να δονείται", υποστήριζε το 1912 ο συναισθητής ζωγράφος Βασίλι Καντίνσκυ στη θεωρία περί ενοποίησης των αισθήσεων και τη σύζευξη μεταξύ μουσικής και ζωγραφικής (Το πνευματικό στην τέχνη: Νεφέλη: 1981).

Στην άρχουσα ψηφιακή εποχή που διανύουμε μπορεί άραγε να γίνει λόγος για ενοποίηση των αισθήσεων στην αφηρημένη ζωγραφική; Στο έργο του Ηλία Βασιλού που παρουσιάζεται στην ατομική έκθεση Flows εντοπίζονται νέες αναγνώσεις περί του ήχου του χρώματος.
 
Η αυστηρότητα των γεωμετρικών μοτίβων που δημιουργούνται μέσα από πολλαπλά πλέγματα ως κατεξοχήν σύμβολα της λογικής σκέψης, απαλύνεται από μια πλημμυρίδα χρωματικών πεδίων, τα οποία εκφράζουν έντονα συναισθήματα και διακρίνονται από μια επαναλαμβανόμενη ρυθμικότητα, διατηρώντας έναν συνεχόμενο παλμό. Αρκεί να αναλογιστούμε τις παρτιτούρες της ηλεκτρονικής μουσικής και θα διακρίνουμε εδώ, αντίστοιχες κυματομορφές από σπρέι και ελαιοχρώματα να απλώνονται στον καμβά και στις ξύλινες κατασκευές. Ο στατικός χαρακτήρας του χρώματος αντιπαραβάλλεται με την κίνηση που προσδίδουν οι κυματοειδείς ή οι διαγώνιες γραμμές, με σκοπό να δημιουργήσουν μια οπτική αποτύπωση του ήχου, και παράλληλα, του χρόνου.

Οι κυματομορφές αυτές ενίοτε μοιάζει να ασφυκτιούν στο στενό πλαίσιο της ύλης και άλλοτε μοιάζει να συνεχίζουν στο διηνεκές ̇ σαν μαθηματικές ακολουθίες, όπου το πλήθος των όρων της δομής τους ενδέχεται να είναι πεπερασμένο, ή αντίστοιχα να τείνει στο άπειρο. Μισοκλείνοντας τα μάτια μεταξύ ζωγραφικής ψευδαίσθησης και πραγματικότητας διακρίνουμε, εντός της αναλογικής εικόνας, ψηφιακά συστήματα όπως ο δυαδικός κώδικας στη γλώσσα των υπολογιστών, αποτελούμενος από το μηδέν και το ένα (0 και 1), ως αριθμητικά δεδομένα που συνιστούν μέρος του συνόλου.
 
Η ψευδαισθητική αυτή κίνηση της ύλης εντός του ζωγραφικού χώρου του τελάρου μέσα από τις κυματομορφές, μαζί με τη διαρκή επαναληπτικότητα των στοιχείων και των μονάδων, δημιουργούν μια συνεχή ροή με πολλαπλές εκφάνσεις ̇μια ροή πληροφοριών, μια ροή από μαθηματικές ακολουθίες, μια συνεχή ροή εντός ενός δυνητικού ψηφιακού χώρου, μια ρευστή χρωματική κυματοειδή ροή που μεταβάλλεται και εξελίσσεται σε ηχητική.
 
Η συμπαγής δομή του έργου διασπάται, διακόπτεται και ανασυγκροτείται σε ένα όλον, ως ίδιον τόσο της επαναληπτικής χειρονομιακής γραφής όσο και της καλλιτεχνικής πρακτικής που απαντάται στο συνολικότερο έργο του καλλιτέχνη, η οποία, εδώ, μέσω της σύζευξης του ήχου, του χρώματος και του χρόνου, υπερβαίνει τα όρια των αισθήσεων προς μια καθολική ερμηνεία του εικαστικού σύμπαντος".
 
Info: ΔΛ Gallery | 29/3-28/6 | Ώρες λειτουργίας: Πεμ., Παρ. 12-7.30 μ.μ., Σαβ. 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

ΔΛ Gallery

Μεσολογγίου 55Α,Πειραιάς
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μουσείο Μπενάκη: Πώς ο Δημήτρης Πικιώνης σημάδεψε την ελληνική αρχιτεκτονική

Το εκθεσιακό αφιέρωμα για τον Έλληνα αρχιτέκτονα εγκαινιάζεται σήμερα (22/10).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

"Ατμόσφαιρες στα πόδια μου": Προβολές για τη βιωσιμότητα της Γης στην Ταινιοθήκη

Βίντεο προτείνουν νέους τρόπους κατανόησης της σχέσης του ανθρώπου με τη γη.

Εικαστικοί αποκαλύπτουν όσα δεν βλέπουμε στα παρασκήνια μιας καλλιτεχνικής παραγωγής

Το "remnants of ongoing activity" προβάλλει επισφαλείς και συχνά αόρατες συνθήκες ενός καλλιτεχνικού πρότζεκτ.

Διάλεξε το επόμενο έκθεμα του Μουσείου Μαρία Κάλλας

Το μουσείο γιορτάζει δύο χρόνια λειτουργίας και καλεί το κοινό να συμβάλλει ενεργά στη μόνιμή του έκθεση.

6 μεγάλες ληστείες σε μουσεία πριν από εκείνη του Λούβρου

Η Μόνα Λίζα, η Κραυγή και άλλα έργα τέχνης που έχουν πέσει θύματα ληστείας ανά τα χρόνια.

Ποιά είναι η Laila Gohar που θα μαγειρεύει συνεχώς επί τρία 24ωρα φασόλια

Η γκαλερί ARCH μένει ανοιχτή για 72 ώρες και μας καλεί σε Table for One με καλεσμένη την αναγνωρισμένη καλλιτέχνιδα και σχεδιάστρια που χρησιμοποιεί το φαγητό ως μέσο έκφρασης.

Η έκθεση-υπερθέαμα για τον Βαν Γκογκ ανοίγει σήμερα στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδή

Το "Van Gogh: The Immersive Experience" είναι από τις εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσετε.