5 λεπτά ποίηση: Γλυκερία Μπασδέκη

"ένα αλεύρι ήθελε, δεν προσδοκούσε/ τίποτε, δεν ήξερε, εννιά παρά,/ στο κλείσιμο/ κι όμως/ δεν έχει ώρες ο Ανελέητος": Διαβάζουμε ένα ποίημα από τη συλλογή "Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης" της Γλυκερίας Μπασδέκη.

Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

H Γλυκερία Μπασδέκη γεννήθηκε στη Λάρισα το 1969. Σπούδασε Ιστορία, ελληνική φιλολογία και δημιουργική γραφή. Zει στην Ξάνθη και εργάζεται ως φιλόλογος στη μέση εκπαίδευση. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές "Είναι επικίνδυνο ν' ανοίγεις την πόρτα σου σε άγνωστες μικρές" (Πλέθρον, 1989), "Σύρε καλέ την άλυσον" (Ενδυμίων, 2012, β' έκδ. Bibliotheque, 2014), "Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης" (Bibliotheque, 2016) και "Μία βοήθεια, παρακαλώ!" (Bibliotheque, 2018). Διηγήματά της συμπεριλαμβάνονται σε συλλογικές εκδόσεις. Διατηρεί το blog "Crying Game" (lifo.gr) και αρθρογραφεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Στο θέατρο έχουν παρουσιαστεί τα έργα της "Στέλλα travel/η γη της απαγγελίας" (σκην. Bijoux de kant/Γ. Σκουρλέτης, Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, 2013), "Ραμόνα travel/η γη της καλοσύνης" (σκην. Bijoux de kant/Γ. Σκουρλέτης , Φεστιβάλ Αθηνών, 2014), "Donna abbandonata ή Πολύ με στεναχωρήσατε κύριε Γιώργο μου" (σκην. Θ. Γκόνης, Φεστιβάλ Φιλίππων, 2014), "Αχ!/(ξανα)διαβάζοντας την κερένια κούκλα του Χρηστομάνου" (σκην. Bijoux de kant/Γ. Σκουρλέτης, Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, 2014), που εκδόθηκαν σ' έναν τόμο ("Τέσσερα θεατρικά", εκδ. Bibliotheque, 2015).

Στο ποίημα που ακολουθεί, το οποίο προέρχεται από τη συλλογή "Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης", η Γλυκερία Μπασδέκη  χρησιμοποιεί ως "διάδρομο απογείωσης" υλικά που μας προσγειώνουν στη ρουτίνα (οι επωνυμίες, ο χώρος του σούπερ μάρκετ, οι μικρές λεπτομέρειες όπως η ώρα, το αλεύρι ολικής που βρίσκεται μετά τις ζύμες). Στο τέλος, όμως, η γαλήνια πτήση μας συναντά τις αναταράξεις της τελευταίας στροφής κι έτσι μέσα στο τετριμμένο η ποιήτρια κάνει να χωρά το ξαφνικό, το δέος.

Μύλοι Αγίου Γεωργίου

μες στον Μασούτη, άλουστη,
λερή
ένα αλεύρι ήθελε, δεν προσδοκούσε
τίποτε, δεν ήξερε, εννιά παρά,
στο κλείσιμο

κι όμως
δεν έχει ώρες ο Ανελέητος,
δεν στέλνει μήνυμα πιο πριν, δεν
προειδοποιεί ο Αλήτης

εκεί, μπρος στο αλεύρι
ολικής, μετά τις
ζύμες
παραμόνευε

κι εκείνη άλουστη, λερή,
ένα αλεύρι μόνον
ήθελε

την κάρφωσε, την έλυωσε,
πάει στον αγύριστο
κι ακόμα παραπέρα η άλουστη

με το αλεύρι αγκαλιά αιώνες τώρα

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Τρεις εκθέσεις που πρέπει να δεις πριν κατεβάσουν αυλαία

Πρωτότυπα εγχειρήματα από γυναίκες εικαστικούς και μία ομαδική έκθεση που ολοκληρώνονται τις επόμενες μέρες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΙΡΗΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ
05/09/2025

"Οι μεταλλάξεις": Νέο σουρεάλ και χιομοριστικό βιβλίο από τις εκδόσεις Carnivora

Ο Χόρχε Κομενσάλ αφηγείται την παράδοξη ιστορία ενός δικηγόρου που δεν μπορούσε πια να μιλήσει εξαιτίας μιας αρρώστιας κι έτσι ανατράπηκε η ζωή του.

"Spiritus Loci": Πώς εξερευνάς την "επιδερμίδα" του τοπίου;

Γλυπτικά και ζωγραφικά έργα διερευνούν την εννοιολογική κατασκευή του τοπίου.

Τρεις συγγραφείς μιλούν για τη ζωγραφική του Αλέκου Κυραρίνη

Με αφορμή την έκθεση "Χρώμα Κόκκινο" στην γκαλερί Citronne.

"Soft Walls": Ένα πολυεπίπεδο πρότζεκτ αφιερωμένο στη φωτογραφία

Η φωτογραφική ομάδα blink παρουσιάζει το αποτύπωμα μιας τριετούς φωτογραφικής διαδικασίας.

Τι δεν θα χάσουμε στο πρώτο τριήμερο του 53ου Φεστιβάλ Βιβλίου στο Πεδίον του Άρεως

Συναυλία με τους Vanila Swing, πάρτι, δραστηριότητες για παιδιά όπως παράσταση μάγου και έκθεση Playmobil, και όλα όσα κάνουν άχαστο το πρώτο τριήμερο του φεστιβάλ 5-7/9.

Μία διεθνής έκθεση τέχνης κάνει στάση στο St. George Lycabettus

Το "Crosslines" για πρώτη φορά στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια του Global Tour 2025- Europe.