5 λεπτά ποίηση: Γλυκερία Μπασδέκη

"ένα αλεύρι ήθελε, δεν προσδοκούσε/ τίποτε, δεν ήξερε, εννιά παρά,/ στο κλείσιμο/ κι όμως/ δεν έχει ώρες ο Ανελέητος": Διαβάζουμε ένα ποίημα από τη συλλογή "Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης" της Γλυκερίας Μπασδέκη.

Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

H Γλυκερία Μπασδέκη γεννήθηκε στη Λάρισα το 1969. Σπούδασε Ιστορία, ελληνική φιλολογία και δημιουργική γραφή. Zει στην Ξάνθη και εργάζεται ως φιλόλογος στη μέση εκπαίδευση. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές "Είναι επικίνδυνο ν' ανοίγεις την πόρτα σου σε άγνωστες μικρές" (Πλέθρον, 1989), "Σύρε καλέ την άλυσον" (Ενδυμίων, 2012, β' έκδ. Bibliotheque, 2014), "Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης" (Bibliotheque, 2016) και "Μία βοήθεια, παρακαλώ!" (Bibliotheque, 2018). Διηγήματά της συμπεριλαμβάνονται σε συλλογικές εκδόσεις. Διατηρεί το blog "Crying Game" (lifo.gr) και αρθρογραφεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Στο θέατρο έχουν παρουσιαστεί τα έργα της "Στέλλα travel/η γη της απαγγελίας" (σκην. Bijoux de kant/Γ. Σκουρλέτης, Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, 2013), "Ραμόνα travel/η γη της καλοσύνης" (σκην. Bijoux de kant/Γ. Σκουρλέτης , Φεστιβάλ Αθηνών, 2014), "Donna abbandonata ή Πολύ με στεναχωρήσατε κύριε Γιώργο μου" (σκην. Θ. Γκόνης, Φεστιβάλ Φιλίππων, 2014), "Αχ!/(ξανα)διαβάζοντας την κερένια κούκλα του Χρηστομάνου" (σκην. Bijoux de kant/Γ. Σκουρλέτης, Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, 2014), που εκδόθηκαν σ' έναν τόμο ("Τέσσερα θεατρικά", εκδ. Bibliotheque, 2015).

Στο ποίημα που ακολουθεί, το οποίο προέρχεται από τη συλλογή "Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης", η Γλυκερία Μπασδέκη  χρησιμοποιεί ως "διάδρομο απογείωσης" υλικά που μας προσγειώνουν στη ρουτίνα (οι επωνυμίες, ο χώρος του σούπερ μάρκετ, οι μικρές λεπτομέρειες όπως η ώρα, το αλεύρι ολικής που βρίσκεται μετά τις ζύμες). Στο τέλος, όμως, η γαλήνια πτήση μας συναντά τις αναταράξεις της τελευταίας στροφής κι έτσι μέσα στο τετριμμένο η ποιήτρια κάνει να χωρά το ξαφνικό, το δέος.

Μύλοι Αγίου Γεωργίου

μες στον Μασούτη, άλουστη,
λερή
ένα αλεύρι ήθελε, δεν προσδοκούσε
τίποτε, δεν ήξερε, εννιά παρά,
στο κλείσιμο

κι όμως
δεν έχει ώρες ο Ανελέητος,
δεν στέλνει μήνυμα πιο πριν, δεν
προειδοποιεί ο Αλήτης

εκεί, μπρος στο αλεύρι
ολικής, μετά τις
ζύμες
παραμόνευε

κι εκείνη άλουστη, λερή,
ένα αλεύρι μόνον
ήθελε

την κάρφωσε, την έλυωσε,
πάει στον αγύριστο
κι ακόμα παραπέρα η άλουστη

με το αλεύρι αγκαλιά αιώνες τώρα

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Εικαστικοί αποκαλύπτουν όσα δεν βλέπουμε στα παρασκήνια μιας καλλιτεχνικής παραγωγής

Το "remnants of ongoing activity" προβάλλει επισφαλείς και συχνά αόρατες συνθήκες ενός καλλιτεχνικού πρότζεκτ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

Διάλεξε το επόμενο έκθεμα του Μουσείου Μαρία Κάλλας

Το μουσείο γιορτάζει δύο χρόνια λειτουργίας και καλεί το κοινό να συμβάλλει ενεργά στη μόνιμή του έκθεση.

6 μεγάλες ληστείες σε μουσεία πριν από εκείνη του Λούβρου

Η Μόνα Λίζα, η Κραυγή και άλλα έργα τέχνης που έχουν πέσει θύματα ληστείας ανά τα χρόνια.

Ποιά είναι η Laila Gohar που θα μαγειρεύει συνεχώς επί τρία 24ωρα φασόλια

Η γκαλερί ARCH μένει ανοιχτή για 72 ώρες και μας καλεί σε Table for One με καλεσμένη την αναγνωρισμένη καλλιτέχνιδα και σχεδιάστρια που χρησιμοποιεί το φαγητό ως μέσο έκφρασης.

Η έκθεση-υπερθέαμα για τον Βαν Γκογκ ανοίγει σήμερα στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδή

Το "Van Gogh: The Immersive Experience" είναι από τις εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσετε.

Μέχρι πότε συνεχίζεται η έκθεση της Simone Leigh στο ΚΠΙΣΝ

Αν δεν έχετε ήδη δει την "Ανατομία της Αρχιτεκτονικής", προτείνουμε να σπεύσετε.

Δύο νέα δυνατά βιβλία από τις εκδόσεις Gutenberg

Ο ρατσισμός και το παλαιστινιακό σε πρώτο πλάνο με τους δύο νέους τίτλους του εκδοτικού.