5 λεπτά ποίηση: Γλυκερία Μπασδέκη

"ένα αλεύρι ήθελε, δεν προσδοκούσε/ τίποτε, δεν ήξερε, εννιά παρά,/ στο κλείσιμο/ κι όμως/ δεν έχει ώρες ο Ανελέητος": Διαβάζουμε ένα ποίημα από τη συλλογή "Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης" της Γλυκερίας Μπασδέκη.

Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

H Γλυκερία Μπασδέκη γεννήθηκε στη Λάρισα το 1969. Σπούδασε Ιστορία, ελληνική φιλολογία και δημιουργική γραφή. Zει στην Ξάνθη και εργάζεται ως φιλόλογος στη μέση εκπαίδευση. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές "Είναι επικίνδυνο ν' ανοίγεις την πόρτα σου σε άγνωστες μικρές" (Πλέθρον, 1989), "Σύρε καλέ την άλυσον" (Ενδυμίων, 2012, β' έκδ. Bibliotheque, 2014), "Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης" (Bibliotheque, 2016) και "Μία βοήθεια, παρακαλώ!" (Bibliotheque, 2018). Διηγήματά της συμπεριλαμβάνονται σε συλλογικές εκδόσεις. Διατηρεί το blog "Crying Game" (lifo.gr) και αρθρογραφεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Στο θέατρο έχουν παρουσιαστεί τα έργα της "Στέλλα travel/η γη της απαγγελίας" (σκην. Bijoux de kant/Γ. Σκουρλέτης, Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, 2013), "Ραμόνα travel/η γη της καλοσύνης" (σκην. Bijoux de kant/Γ. Σκουρλέτης , Φεστιβάλ Αθηνών, 2014), "Donna abbandonata ή Πολύ με στεναχωρήσατε κύριε Γιώργο μου" (σκην. Θ. Γκόνης, Φεστιβάλ Φιλίππων, 2014), "Αχ!/(ξανα)διαβάζοντας την κερένια κούκλα του Χρηστομάνου" (σκην. Bijoux de kant/Γ. Σκουρλέτης, Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, 2014), που εκδόθηκαν σ' έναν τόμο ("Τέσσερα θεατρικά", εκδ. Bibliotheque, 2015).

Στο ποίημα που ακολουθεί, το οποίο προέρχεται από τη συλλογή "Η Θεόδωρος Κολοκοτρώνης", η Γλυκερία Μπασδέκη  χρησιμοποιεί ως "διάδρομο απογείωσης" υλικά που μας προσγειώνουν στη ρουτίνα (οι επωνυμίες, ο χώρος του σούπερ μάρκετ, οι μικρές λεπτομέρειες όπως η ώρα, το αλεύρι ολικής που βρίσκεται μετά τις ζύμες). Στο τέλος, όμως, η γαλήνια πτήση μας συναντά τις αναταράξεις της τελευταίας στροφής κι έτσι μέσα στο τετριμμένο η ποιήτρια κάνει να χωρά το ξαφνικό, το δέος.

Μύλοι Αγίου Γεωργίου

μες στον Μασούτη, άλουστη,
λερή
ένα αλεύρι ήθελε, δεν προσδοκούσε
τίποτε, δεν ήξερε, εννιά παρά,
στο κλείσιμο

κι όμως
δεν έχει ώρες ο Ανελέητος,
δεν στέλνει μήνυμα πιο πριν, δεν
προειδοποιεί ο Αλήτης

εκεί, μπρος στο αλεύρι
ολικής, μετά τις
ζύμες
παραμόνευε

κι εκείνη άλουστη, λερή,
ένα αλεύρι μόνον
ήθελε

την κάρφωσε, την έλυωσε,
πάει στον αγύριστο
κι ακόμα παραπέρα η άλουστη

με το αλεύρι αγκαλιά αιώνες τώρα

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Αφιέρωμα στη σχολή κεραμικής του Μενάνδρου Παπαδόπουλου

Η σειρά εκθέσεων Ceramic Schools of Greece – IRIDANOS επιστρέφει.

Το παζάρι κεραμικών στo Vlastaris Antiques επιστρέφει

Χριστουγεννιάτικος θεσμός για τους φίλους της κεραμικής το bazaar κεραμικών στο Vlastaris Antiques στο Κουκάκι.

Παράλληλες δράσεις στην έκθεση "Από τον Monet στον Warhol" του Ιδρύματος Γουλανδρή

Ξεναγήσεις για το κοινό, εκπαιδευτικά προγράμματα για τους μικρούς επισκέπτες αλλά και δράσεις για άτομα άνω των 60.

"Η κρυμμένη εικόνα": Μία ιδιαίτερη διαδρομή στην ιστορία της ζωγραφικής

Η ομαδική έκθεση περιλαμβάνει καλλιτέχνες από διαφορετικές πορείες.

Η ιστορία του "Βραχνού Προφήτη" του Θανάση Παπακωνσταντίνου σε νέο βιβλίο

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο το νέο βιβλίο του Κωνσταντίνου Τσάβαλου "​Αέρας Πεχλιβάνης: Η προφορική ιστορία του Βραχνού Προφήτη" που αφηγείται το πώς δημιουργήθηκε ο δίσκος-ορόσημο.

"Πήλινα τοπία": Η κεραμοπλαστική έχει τον πρώτο λόγο στο Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού

Μια pop up έκθεση στις αίθουσες του πρώτου ορόφου του μουσείου.