Ραντεβού στην ταράτσα του ΕΜΣΤ για τις πιο εντυπωσιακές θερινές προβολές

Αφιέρωμα στις απαρχές της βιντεοτέχνης ετοιμάζει ο κινηματογράφος Cinefix αυτή την εβδομάδα.

Τα ερείπια στην πλάτη μας ©Μαρ Ευσταθιάδη

Συνεχίζονται οι προβολές στην ταράτσα του ΕΜΣΤ, στον εντυπωσιακό κινηματογράφο Cinefix, την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου (9 μ.μ.).

Με αφορμή την σειρά εκθέσεων "What if Women Ruled the World", το ΕΜΣΤ παρουσιάζει έργα σημαντικών και πρώιμων φεμινιστικών έργων βίντεο από τη δεκαετία του 1970 έως τη δεκαετία του 1990 -από τη συλλογή του- τα οποία είχαν σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο κατανοούμε το φύλο, την αναπαράσταση και το σώμα.

Η εμπορική διάθεση οικονομικής και φορητής τεχνολογίας βίντεο προς το τέλος της δεκαετίας του 1960 σηματοδότησε τη γέννηση της τέχνης του βίντεο και πολλές γυναίκες καλλιτέχνιδες υιοθέτησαν το μέσο και καθόρισαν την εξέλιξή του. Το βίντεο είχε τεράστιο αντίκτυπο στην εισαγωγή της κινούμενης εικόνας στον χώρο της τέχνης, ανοίγοντας ένα νέο σύμπαν πειραματισμού. Σε αυτές τις πρώτες ταινίες παρατηρούμε πώς η εικόνα μπορούσε να διαμορφωθεί και να υποστεί επεξεργασία εκ νέου, ακόμα και να αλλοιωθεί ή να σβηστεί· παρατηρούμε πώς η ζωγραφική και το φιλμ συγχωνεύονται και πώς δημιουργήθηκαν για πρώτη φορά πολύπλοκες και "πειραγμένες" συνθέσεις εικόνων και ήχων. Τόσο ως μέσο δημιουργίας όσο και διαμαρτυρίας, το βίντεο έγινε βασικό στοιχείο στην ανάπτυξη της φεμινιστικής τέχνης τη δεκαετία του 1970, καθιστώντας το γυναικείο σώμα και την ταυτότητα τόπο οπτικής και πολιτικής εξερεύνησης.

Το πρόγραμμα παρουσιάζει μερικές από τις πιο εμβληματικές και επιδραστικές πρώιμες φεμινίστριες καλλιτέχνιδες που συνέβαλαν ιστορικά προς αυτή την κατεύθυνση, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.

Το πρόγραμμα

Lynda Benglis Θηλυκή ευαισθησία
© Electronic Arts Intermix, Νέα Υόρκη
Lynda Benglis, "Θηλυκή ευαισθησία", 1973. Βιντεοταινία, έγχρωμη, με ήχο, διάρκεια 14΄
  • Martha Rosler, Semiotics of the Kitchen, 1975
  • Κατερίνα Θωμαδάκη & Μαρία Κλωνάρη, Requiem pour le XXe siècle, 1994
  • Dara Birnbaum, Technology / Transformation: Wonder Woman, 1978-1979
  • Λίνα Θεοδώρου, Hippodrome, 1997 - 1999
  • Lynda Benglis, Female Sensibility, 1973
  • Pipilotti Rist, I am not the girl who misses much, 1986
  • Steina, Violin Power, 1970 - 1978
  • Carolee Schneemann, Up To and Including her Limits, 1976

Συνολική διάρκεια: 100 λεπτά

Είσοδος €2 στο Ταμείο Έκδοσης Εισιτηρίων του ΕΜΣΤ και αγορές online εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)

Λεωφ. Καλλιρρόης & Αμ. Φραντζή (πρώην εργοστάσιο Φιξ)
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

5 πράγματα που δεν ήξερες για τον γλύπτη Θόδωρο

Ο επιμελητής της έκθεσης "Θόδωρος, Αντί Αναδρομικής" στο ΕΜΣΤ αποκαλύπτει μυστικά για το έργο και τη ζωή του ιστορικού γλύπτη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/04/2025

Πώς τα πρωτοσέλιδα των ΜΜΕ διαμορφώνουν τη σύγχρονη κοινωνία

Μία ομαδική έκθεση γύρω από την ιδέα της "Πρώτης Είδησης", με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου.

"Lost Things Found": Εκεί πάνε όσα χάσαμε ποτέ στην Αθήνα

Το Hyper Hypo παρουσιάζει τη νέα του εκδοτική δραστηριότητα, το βιβλίο του φωτογράφου Αντώνη Θεοδωρίδη, ο οποίος εξερεύνησε την υπαίθρια αγορά του Ελαιώνα.

"Youths II": 13 καλλιτέχνες "μπαίνουν" στον σύγχρονο καπιταλιστικό κυβερνοχώρο

Το εικαστικό πρότζεκτ μελετά τη φράση του θεωρητικού Μαρκ Φίσερ "Κανείς δεν βαριέται, απλώς όλα είναι βαρετά".

Γιατί ασχολείται με τη δικτατορία η νέα γενιά;

Η δικτατορία των συνταγματαρχών της Ελλάδας και όχι μόνο μνημονεύεται με έναν ξεχωριστό, ενσώματο τρόπο από μια νέα γενιά που κάνει τις δικές της ανασκαφές στην ιστορία, πολύ διαφορετικές από τα εποπτικά αφιερώματα των θεσμών και του Τύπου.

Πώς θα μεταμορφώσει την Kunsthalle Bern στην Ελβετία ο Ibrahim Mahama;

Λίγο πριν επιστρέψει στο κοινό, η γκαλερί διερευνά ζητήματα αποικιοκρατίας με ένα δημόσιο γλυπτό.

"Αγριά": Η Μαρία Κόντη εξερευνά την πολιτιστική διάσταση της φροντίδας

Η δράση θα παρουσιαστεί σε χώρο τέχνης στην Κυψέλη.