
whose history is it anyway?
Οι εικαστικές εγκαταστάσεις της Susan Daboll λειτουργούν σαν δείγματα ψυχολογικής βιογραφίας. Σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται όλο και περισσότερο από την τεχνολογική πρόοδο και την κοινωνική αναταραχή, το έργο της είναι μια αιχμηρή υπενθύμιση της διαρκούς επιθυμίας του ατόμου για εξερεύνηση άγνωστων περιοχών.
Εγκαίνια: 23/5 (6-9 μ.μ.)
Info: Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός | 23/5-15/6 | Ώρες λειτουργίας: Πεμ., Παρ.: 5-8 μ.μ., Σαβ.: 12-5 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Madder and Madder and Hotter and Hotter: Η εξέγερση για τον George Floyd

Μία νέα εκδοχή της έκθεσης που πρωτοπαρουσίαστηκε το 2021 στο 1927 art space, εγκαινιάζεται τώρα με νέα έργα. Μέσα από φωτογραφικό και αρχειακό υλικό, η έκθεση μάς υπενθυμίζει τις μαζικές διαδηλώσεις του 2020 στην Αμερική με αφορμή τον τραγικό θάνατο του George Floyd, και επιχειρεί να συμβάλλει στην κατανόηση της μακράς ιστορίας φυλετικής βίας στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η 25/5 είναι παγκόσμια ημέρα μνήμης για τον George Floyd.
Εγκαίνια: 24/5 (6 μ.μ.)
Info: 1927 art space | 24-27/5 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Παρ.: 6-9 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 4-8 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Η Άγνωστη Νήσος

Η Σοφία Κυριακού και η Λία Πέτρου μάς παρασύρουν σε έναν υπαρξιακό περίπατο που ξεφεύγει από τα όρια ενός εκθεσιακού χώρου. Έμπνευση για το έργο τους αποτέλεσε το διήγημα του νομπελίστα Πορτογάλου συγγραφέα Ζοζέ Σαραμάγκου "Η Ιστορία της Άγνωστης Νήσου", μια ιστορία γύρω από το ανήσυχο ανθρώπινο πνεύμα, το πείσμα και το ταξίδι ως αναζήτηση του εαυτού και της ουτοπίας. Με βάση αυτό, οι καλλιτέχνιδες εξετάζουν τις στερεοτυπικές μας αντιλήψεις γύρω από την περιήγηση.
Εγκαίνια: 24/5 (6.30-9 μ.μ.)
Info: Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη & Σταθμός Μετρό "Δημοτικό Θέατρο", επίπεδο εκδοτηρίων | 24/5-7/6 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ.: 9 π.μ. – 5 μ.μ., 25/5 & 1/6: 12-6 μ.μ., 26/5: 11 π.μ. – 2 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Μαρμαρυγή

Έργα ζωγραφικής, κυανοτυπίες και ανάγλυφα γλυπτά σε μικρό μέγεθος της Ελεάννας Μαρτίνου κάνουν αναφορές στο λαμπύρισμα του ήλιου ή του φεγγαριού στην επιφάνεια της θάλασσας, τη διαφάνεια του νερού, το παιχνίδισμα του φωτός -ουσιαστικά μια εικαστική περιπλάνηση στη φύση.
Εγκαίνια: 25/5 (11 π.μ. – 3 μ.μ.)
Info: Batagianni | 25/5-29/6 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 5-9 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Υβρίδια – πέρα από ατομικότητες

Τι συμβαίνει όταν καλούνται να συνεργαστούν δύο καλλιτεχνικά υποκείμενα για πρώτη φορά; 16 καλλιτέχνες χωρίζονται σε 8 ζευγάρια και δημιουργούν νέα έργα-υβρίδια, μετά από μια μακρά περίοδο αμοιβαίας ανταλλαγής και ζύμωσης.
Εγκαίνια: 24/5 (6 μ.μ.)
Info: Amphicar | 25/5-2/6 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 5-9 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 2-9 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Susan Daboll. whose history is it anyway?
Αποπνέοντας μια αίσθηση απολεσθέντων τοπίων, η σειρά των εγκαταστάσεών της Susan Daboll που έρχονται στην επιφάνεια σαν δείγματα ψυχολογικής βιογραφίας, εναγκαλιάζει την καθολικότητα του συναισθήματος και μιας εγγενούς αξιοπρέπειας. Στην καρδιά της καλλιτεχνικής πρακτικής της Daboll, έγκειται μια βαθιά ενσυναίσθηση και κοινωνική συνείδηση. Σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται όλο και περισσότερο από την τεχνολογική πρόοδο και την κοινωνική αναταραχή, το έργο της παρουσιάζεται ως αιχμηρή υπενθύμιση της διαρκούς δύναμης της ψυχής και των περιπετειών της σε άγνωστες περιοχές. Εκπέμποντας πολύ πέρα από μια απλή αισθητική, η καλλιτεχνική και οπτική ευελιξία της Daboll είναι εμφανής στην ικανότητά της να διαχειρίζεται τα χρώματα, καθώς και στα ποικίλα μέσα και τεχνικές. Ασπρόμαυρες αργυροτυπίες (gelatin silver prints), διάφορα είδη φιλμ, κολάζ, έγχρωμα polaroids, φωτογραφίες μηχανής Diana, τυπωμένα υφάσματα και άλλες ψηφιακές εκτυπώσεις είναι όλα αριστοτεχνικά ενορχηστρωμένα και σε διάλογο με έπιπλα και άλλα ευρεθέντα αντικείμενα που όλα έχουν ιδιαίτερη σημασία για αυτήν.
Υβρίδια – πέρα από ατομικότητες
Τι συμβαίνει όταν καλούνται να συνεργαστούν δύο καλλιτεχνικά υποκείμενα για πρώτη φορά; Στην έκθεση «Hybrids» παρουσιάζονται 8 έργα-πρότζεκτ από 16 καλλιτέχνες, τα οποία προέκυψαν μέσα από τη συνέργεια των ατόμων σε ζεύγη. Εκκινώντας από τη διττή ιδιότητα που φέρει το ίδιο το όνομα του χώρου Amphicar, τα άτομα που επιλέχθηκαν κλήθηκαν να εργαστούν ομαδικά, προκειμένου να προτείνουν νέα έργα υβρίδια, μετά από μια μακρά περίοδο αμοιβαίας ανταλλαγής και ζύμωσης. Με αυτόν τον τρόπο, η παραγωγική διαδικασία λειτούργησε ως χρόνος επαφής, αναστοχασμού και εξέλιξης.
Σοφία Κυριακού & Λία Πέτρου. Η Άγνωστη Νήσος
Δύο καλλιτέχνιδες καλούν το κοινό σ’ έναν υπαρξιακό περίπατο, μια περιπέτεια μέσα κι έξω από τα όρια του εκθεσιακού χώρου. Έμπνευση και αφετηρία τους αποτελεί το διήγημα του νομπελίστα Πορτογάλου συγγραφέα Ζοζέ Σαραμάγκου «Η Ιστορία της Άγνωστης Νήσου», μια ιστορία πάνω στο ανήσυχο ανθρώπινο πνεύμα, το πείσμα και το ταξίδι ως αναζήτηση του εαυτού και της ουτοπίας. Οι καλλιτέχνιδες φτιάχνουν έναν ιδιοσυγκρασιακό και ευαίσθητο διάλογο πάνω στις στερεοτυπικές μας αντιλήψεις γύρω από την περιήγηση. Από τη μία εξετάζουν τις προσδοκίες και αναμονές που προκαλεί το (θαλάσσιο) ταξίδι και από την άλλη αναδεικνύουν πώς διαμορφώνεται η σχέση μας με τον κόσμο, τη φύση, τον ωκεανό και το μέλλον, μέσα από αυτό. Η καλλιτεχνική τους έρευνα ερευνά το μετα-αποικιοκρατικό τοπίο, τη μετανάστευση και την πολιτική γεωγραφία, προτείνει εναλλακτικές προσεγγίσεις της πόλης και του λιμανιού, αναδεικνύει οικολογικά ζητήματα και ανιχνεύει έμφυλες δυναμικές. Απέναντι στη ναυτοσύνη και τον πατριαρχικό λυρισμό της υπομονετικής, «Πηνελόπιας», γυναικείας χειρωναξίας, της αναμονής και της φαντασίωσης, που εμπνέουν τα κεντημένα μαντήλια, τα εύθραυστα κεραμικά και τα γραμματόσημα κι οι καρτ ποστάλ της Πέτρου, στέκονται αναπάντεχα arte-povera κοσμήματα και μπιμπελό-νησιά από μικροπλαστικά με τα οποία η Κυριακού διευρύνει τη συζήτηση προς την καταναλωτική κανονικοποίηση της εκμετάλλευσης και καταστροφής του πλανήτη.
Ελεάννα Μαρτίνου. Μαρμαρυγή
Έργα ζωγραφικής, κυανοτυπίες και ανάγλυφα γλυπτά σε μικρό μέγεθος, που ανήκουν στην τελευταία ομώνυμη ενότητα δουλειάς της καλλιτέχνιδας, κάνουν αναφορές στο λαμπύρισμα του ήλιου ή του φεγγαριού στην επιφάνεια της θάλασσας, στην διαφάνεια του νερού, στο παιχνίδισμα του φωτός, στις εναλλαγές των χρωμάτων, στα ζώα και τα φυτά στην νέα σειρά έργων η Ελεάννα Μαρτίνου «συνεχίζει» την περιπλάνησή της στην φύση. Πυρήνας της προσοχής της είναι η ίδια η φύση και τα φαινόμενά της, οι δομές και η ρυθμολογία που την διακρίνει. Οι κορμοί, τα κοχύλια, οι βράχοι, οι πέτρες γίνονται αντικείμενα μελέτης, καταγραφής και αποτύπωσης. Σε αυτά τα έργα απουσιάζει η ανθρώπινη παρουσία και όταν ως εξαίρεση εμφανίζεται είναι μια μορφή πελώρια και απειλητική, υποδηλώνοντας την βαρβαρότητα, την ματαιοδοξία, την αλαζονεία και την απληστία της ανθρωπότητας στη σχέση της με τη φύση.
Madder and Madder and Hotter and Hotter: Η εξέγερση για τον George Floyd
Μία νέα εκδοχή της έκθεσης που πρωτοπαρουσίαστηκε το 2021 στο 1927 art space, εγκαινιάζεται τώρα με νέα έργα. Μέσα από φωτογραφικό και αρχειακό υλικό, η έκθεση ανατρέχει στις μαζικές διαδηλώσεις του 2020 στην Αμερική για τον George Floyd και επιχειρεί να συμβάλλει στην κατανόηση της μακράς ιστορίας φυλετικής βίας στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τιμώντας την παγκόσμια ημέρα μνήμης για τον George Floyd (25/5) η έκθεση φιλοδοξεί να μεταφέρει το πνεύμα, τις αντιφάσεις και τα αιτήματα των διαδηλώσεων, και να δημιουργήσει ένα πεδίο διαλόγου και σκέψης σχετικά με τους μηχανισμούς μέσω των οποίων θεσμοθετούνται και διαιωνίζονται οι φυλετικές και κοινωνικές ανισότητες και η αστυνομική βία. Δεδομένης της παρούσας ιστορικής συγκυρίας, η έκθεση εμπλουτίζεται με υλικό που καταδεικνύει τους ιστορικούς δεσμούς ανάμεσα στο Αφροαμερικανικό κίνημα για τα πολιτικά δικαιώματα και το Παλαιστινιακό κίνημα για αυτοδιάθεση.