"Spleen": Σουρεαλισμός, γρίφοι και οριγκάμι στη νέα έκθεση της γκαλερί Dio Horia

Το δεύτερο ατομικό πρότζεκτ της καλλιτέχνιδας Laure Mary θα παρουσιαστεί προσεχώς στην γκαλερί στη γειτονιά της Ακρόπολης.

Laure Mary Spleen

Τα Dio Horia παρουσιάζoυν την έκθεση "Spleen" της Laure Mary, το δεύτερο ατομικό πρότζεκτ της καλλιτέχνιδας στην γκαλερί. Στο "Spleen", η Laure Mary καλεί τους θεατές να ξεφύγουν στιγμιαία από την πραγματικότητα και να βυθιστούν σε ένα ονειρικό τοπίο, σαν σε έναν ανέμελο περίπατο σε ένα φανταστικό και εξαιρετικά οικείο μέρος.

Δίνοντας τον τόνο της έκθεσης, η ίδια η καλλιτέχνιδα σημειώνει: "Αυτή τη στιγμή ξεκινά ένας αντιφατικός και φευγαλέος περίπατος, σε έναν δρόμο που δεν οδηγεί πουθενά, σε αναζήτηση μιας απάτητης ακτής. Μπορεί κανείς να ακούσει τη διάφανη κραυγή –φίλη της σιωπής– που προστατεύει τους προσάνεμους χώρους. Σε αυτόν τον μετέωρο και ακίνητο κατακλυσμό όπου εξατμίζεται η λήθη, οι ολισθηροί δρόμοι των συνομιλητών εξαντλούν τη φλογερή ενέργεια των ονειροπόλων. Το σημείο συνάντησης σε ένα μυστικό βασίλειο, όπου η ψυχή αναζητά μια υπέρτατη αλήθεια, δεν αφήνει ελεύθερο χρόνο για την ολοκλήρωση εκείνων που ανήκουν. Η ζωή έχει μεθύσει με το νερό ενός ποταμού χωρίς μνήμη. Αυτή η στιγμή είναι τέλεια, μην ξυπνάς...".

Η Laure Mary είναι μια καλλιτέχνιδα με πολύ ξεχωριστή προσέγγιση. Ξεκινά τη δημιουργική της διαδικασία γράφοντας ποιήματα και μεταφράζοντάς τα σε εικαστικά αριστουργήματα, ενσωματώνοντας με μαεστρία τεχνικές εμπνευσμένες από κλασικούς Ευρωπαίους ζωγράφους. Αντλώντας επιρροές από γνωστούς σουρεαλιστές, απεικονίζει αριστοτεχνικά καθημερινές σκηνές και τοπία μέσα από την αλληλεπίδραση φωτός και σκιάς, απηχώντας τις λεπτές αποχρώσεις που απαντώνται στην ολλανδική ζωγραφική. Πέρα από τα αισθητικά τους θέλγητρα, τα έργα της εμβαθύνουν με οξυδέρκεια στο θέμα της μοναξιάς του ατόμου και της αέναης αναζήτησης για εσωτερική γαλήνη και σύνδεση με τους άλλους.

Laure Mary Spleen
Laure Mary, "Did it Really Matter?", 2024, Oil on linen, 61 x 50 x 2.5 cm

Στο πλαίσιο του "Spleen", οι ελαιογραφίες της Laure Mary επιμένουν να ενσαρκώνουν την ξεχωριστή σουρεαλιστική προσέγγισή της, η οποία παραπέμπει στους αινιγματικούς γρίφους του Μαγκρίτ, όπου οικεία αντικείμενα και τόποι αναταξινομούνται σε αντισυμβατικές και προκλητικές συνθέσεις. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η καλλιτέχνιδα αποκλίνει από το καθιερωμένο στυλ της σε αυτά τα πρόσφατα έργα της, εισάγοντας ανθρώπινες μορφές και σχέδια οριγκάμι στις συνθέσεις της. Αυτή η παρέκκλιση εισάγει μια νέα διάσταση στην εκ μέρους της διερεύνηση της σχέσης μεταξύ αναπαράστασης και πραγματικότητας. Υπάρχει μια πρωτόγνωρη αίσθηση ωριμότητας και μια τόλμη στην απρόσκοπτη συγχώνευση ασιατικών στοιχείων και ευρωπαϊκής ζωγραφικής παράδοσης, που επιτρέπει στην καλλιτέχνιδα να μεταφέρει τις σκέψεις της αυθεντικά και να συνδέεται με το κοινό σε ανθρώπινο επίπεδο.

Laure Mary Spleen
Laure Mary, "Did Something Happen Here?", 2024, Oil on linen, 162 x 130 x 2.5 cm

Η χρωματική παλέτα της έκθεσης περιλαμβάνει βαθιά γκρι, μπλε και ροζ, ανακαλώντας την ατμόσφαιρα των ταινιών του Στηβ ΜακΚουήν ή του Μάικ Λι και αναπαράγοντας την ατμόσφαιρα του "Spleen", δηλαδή της μελαγχολίας. Παρότι ο αρχικός τόνος μπορεί να φαντάζει ζοφερός, η Laure Mary επιλέγει να ατενίσει τη ζωή μέσα από ροζ γυαλιά, προσφέροντας μια ποιητική προοπτική που ανοίγει δρόμους προς ένα μαγικό βασίλειο γεμάτο ελπίδα και όνειρα. Για να καθοδηγήσει τους θεατές στην πραγμάτωση αυτού του απατηλού κόσμου, θέτει μια σειρά υπαρξιακών ερωτημάτων μέσα από τους τίτλους των έργων της: Συνέβη κάτι εδώ; Είχε στ’ αλήθεια σημασία; Βελτιώνεσαι; Είσαι έτοιμος;

Διαβάστε Επίσης

Σε μια απόπειρα να ανακαλέσει μνήμες από όλα όσα είναι ξεχωριστά και ευχάριστα στις αισθήσεις, η καλλιτέχνιδα επιδιώκει να διακρίνει τι είναι το πραγματικά σημαντικό στη ζωή. Παρά τη λεπτή και εύθραυστη φύση τους, όμοια με εκείνη μιας βάρκας οριγκάμι ή του άνθους της πικραλίδας, αυτές οι σπάνιες στιγμές είναι χαραγμένες στη μνήμη ως τέλειες. Εν κατακλείδι, η τέχνη της Laure Mary παραμένει ένας ακλόνητος διαλογισμός πάνω στις διαφορετικές πτυχές της ανθρώπινης εμπειρίας – από την απόλυτη καταστροφικότητα ως την απεγνωσμένη επιμονή, την αισιοδοξία και την ουσιαστική τρυφερότητα που απαιτείται για τη διατήρηση της ζωής και της αγάπης εν μέσω των προκλήσεων του κόσμου.

Εγκαίνια: 20/1 (7-9.30 μ.μ.)

Info: Dio Horia Ακρόπολη | 20/1-24/2 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ.: 11 π.μ. – 7 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. – 6 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Για τον Θοδωρή Προδρομίδη, οι συνέργειες δεν είναι απλά άλλη μια πιασάρικη λέξη

Με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσης του Θοδωρή Προδρομίδη "Port Proxy" στην Callirrhoë στις 15/11 μιλάμε με τον εικαστικό για το έργο του και τη συμμετοχή του σε προγράμματα τέχνης και εκπαίδευσης ως φορέας κοινωνικής αλλαγής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
14/11/2025

"Gut": Ένα εικαστικό πρότζεκτ για την ποιητική της υπόγειας ύπαρξης

Σύγχρονοι δημιουργοί μελετούν ορισμένους από τους ισχυρότερους συμβολισμούς των ανθρώπινων απαρχών που έχει πλάσει η φαντασία.

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για το 15ο Διεθνές Συνέδριο CoMuseum

Ένα τριήμερο γεμάτο ομιλίες, συζητήσεις, εργαστήρια και δράσεις δικτύωσης.

"λάλλαρος": Μια κυπριακή φράση γίνεται αφορμή για εικαστικούς πειραματισμούς

Επτά Κύπριοι καλλιτέχνες συναντώνται σε ένα πεδίο δημιουργικού διαλόγου και συνύπαρξης.

Ο Ουκρανός πρωτοπόρος Alexis Gritchenko και η σχέση του με την Ελλάδα

Το MOMus Θεσσαλονίκης τιμά έναν από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα.

Η Maud Royer μάς ανοίγει τα μάτια για την "Τρανσφοβία"

Και το κάνει μέσα από το ομότιτλο νέο της δοκίμιο που κυκλοφορεί προσεχώς από τις εκδόσεις Πόλις.

Ο ρηξικέλευθος καλλιτέχνης Charles Sandison παρουσιάζει νέα έκθεση στην Αθήνα

Το "The Athens Algorithm" εξερευνά τη σχέση του δυτικού στοχασμού με την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.