Η Λίλα Πολενάκη παρουσιάζει ζωγραφικά έργα από διάφορες στιγμές της δημιουργικής της πορείας

Η καλλιτέχνιδα βιώνει τη ζωγραφική διαδικασία μεταξύ άλλων στη λυτρωτική της διάσταση σαν άσκηση αποχωρισμού, ως τελετουργική εναπόθεση της ύλης μέσα στον ζωντανό τόπο της τέχνης.

Περί τρυφερών πραγμάτων

Η Λίλα Πολενάκη στη νέα ατομική της έκθεση που φιλοξενεί η Γκαλερί Batagianni από τις 21 Νοεμβρίου παρουσιάζει ζωγραφικά έργα ποικίλων διαστάσεων από διάφορες στιγμές της δημιουργικής της πορείας. Μια ομάδα αντικειμένων από την πρόσφατη ενασχόληση της με την κεραμική θα συνομιλήσουν "τρυφερα" με τα ζωγραφικά τελάρα. "Περί τρυφερών πραγμάτων" (Von zarten Dingen): Είναι ο τίτλος ενός μικρού κολλάζ της Γερμανίδας εικαστικού Hanna Hoch. Μια παλιά φίλη της από το Βερολίνο το έστειλε στη Λίλα Πολενακη. "Το είδα και σε θυμήθηκα", της έγραφε.

Έτσι μέσα από τις αλλεπάλληλες συνάφειες της μνήμης ο τίτλος επικολλήθηκε στην παρούσα έκθεση με τον ίδιο τρόπο που η δημιουργός χρησιμοποιεί κι ενσωματώνει στη ζωγραφική της, με εκλεπτυσμένες τεχνικές κολλάζ, διαφορά υλικά. Πρόκειται κυρίως για στοιχεία από ύφασμα και χαρτί: Παλιές δαντέλες, κεντήματα και άλλα εργόχειρα, ρούχα που αγαπήθηκαν, υφάσματα οικιακής χρήσης, διάφανα χαρτιά με πατρόν ραπτικής, σελίδες με σημειώσεις και σκίτσα, χειρόγραφες επιστολές, έντυπα και πολλά άλλα. Τα υλικά αυτά, σημαδεμένα από το χρόνο και φορτισμένα από τις πρότερες χρήσεις τους, φτάνουν στα χεριά της τυχαία ή συλλέγονται με φροντίδα από την ίδια, και αποτελούν κατά έναν τρόπο το εικαστικό της λεξιλόγιο.

Περί τρυφερών πραγμάτων

Μέσα στη ζωγραφική διαδικασία η Λίλα Πολενάκη τα αποσυνθέτει, τα ανασυναρμολογεί, τα επικαλύπτει, τα απομιμείται, τα μεταπλάθει με το δικό της προσωπικό ιδίωμα σε εικόνες που μπορούν να διαβαστούν ως φανταστικοί χώροι μνήμης. Επεξεργασμένη και ενσωματωμένη στη ζωγραφική επιφάνεια, η μάζα της ύλης παραπέμπει υπαινικτικά σε μια αναπλασμένη θηλυκή υπόσταση. Οι εικόνες της μοιάζουν με διφορούμενα ψυχικά τοπία όπου ποιητικά αναδύονται αισθήσεις σωματικότητας, μνήμης, φθοράς και απώλειας. Η ίδια βιώνει τη ζωγραφική διαδικασία μεταξύ άλλων στη λυτρωτική της διάσταση σαν άσκηση αποχωρισμού, ως τελετουργική εναπόθεση της ύλης μέσα στον ζωντανό τόπο της τέχνης.

Περί τρυφερών πραγμάτων

Εγκαίνια: 21/11 (6-10 μ.μ.)

Info: Γκαλερί Batagianni | 21/11-23/12 | Ωράριο λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 4-8 μ.μ. | Σαβ.: 11 π.μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη 

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Ο Δήμος Αθηναίων συμμετέχει στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων

Δωρεάν εκδηλώσεις στα μουσεία, στις βιβλιοθήκες και στους χώρους πολιτισμού του Δήμου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/05/2024

Η Βένια Δημητρακοπούλου "σμιλεύει τον έρωτα" στην γκαλερί Κουρντ

Από τα ηχητικά έργα και το βίντεο με την άυλη υπόσταση, μέχρι τις σχεδιασμένες με σινική μελάνη δίνες, τις γραμμές, τις λέξεις, τα χειρόγραφα κείμενα και τις γλυπτικές μορφές σε μικρή ή μεγάλη κλίμακα, περικλείουν χνάρια μιας αυτοενδοσκόπησης και αναπόλησης.

"Colors & Minds": Το βιωματικό εικαστικό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ γίνεται έκθεση

Το πρόγραμμα αξιοποίησε την τέχνη ως δίαυλο επικοινωνίας, για την κατανόηση και την αποδοχή του κόσμου γύρω μας, με στόχο τη δημιουργία μιας κοινωνίας πιο φιλικής για όλους.

"Τα παιχνίδια του ΤΗΛΕΜάΧΟΥ": Ο κόσμος της Ιλιάδας και της Οδύσσειας σε μια πρωτογενή σύλληψη

Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών εγκαινιάζεται η νέα έκθεση ζωγραφικής του Στέφανου Ζαννή.

Ο Όμαρ Ζαφάρ κάνει "Ζωγραφική πέρα από τη Ζωγραφική"

Ο καλλιτέχνης προσκαλεί τον θεατή να ενωθεί με τα έργα για να γιορτάσει τη μεταμορφωτική δύναμη της τέχνης, να εμπνεύσει, να προκαλέσει και να σφυρηλατήσει συνδέσμους που αντηχούν μεταξύ των πολιτισμών και των γενεών.

Επιστημονικές συναντήσεις στο ΕΑΜ για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο συμμετέχει στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων.

Στα διηγήματα του Θεοδόση Μίχου πρωτεύουσα της πόλης είναι ένα μπαρ

Η συλλογή διηγημάτων "Ένα για το δρόμο" από τις εκδόσεις Μεταίχμιο είναι το τρίτο βιβλίο του γνωστού δημοσιογράφου Θεοδόση Μίχου.