Δείτε το παράλληλο πρόγραμμα της έκθεσης χαρακτικής "BURR"

Καλλιτέχνες και επιμελητές ξεναγούν το κοινό στην έκθεση μιλώντας για τα έργα τους.

έκθεση BURR

Η έκθεση χαρακτικής "BURR" αποτελεί το επιστέγασμα του ομώνυμου εικαστικού προγράμματος αποτελεί μία δράση μακράς διάρκειας που επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο της χαρακτικής στο πεδίο των σύγχρονων εικαστικών τεχνών. Έπειτα από την πρώτη επιτυχημένη εβδομάδα λειτουργίας της έκθεσης, το KOREN process space και οι επιμελητές της έκθεσης προσκαλούν το κοινό σε μία σειρά παράλληλων εκδηλώσεων και ξεναγήσεων που θα εμπλουτίσουν το πολύμηνο εικαστικό πρόγραμμα.

Το Σάββατο 3/6 και 10/6 στις 5.30 μ.μ., οι επιμελητές της έκθεσης Βίκυ Τσίρου και Ευριπίδης Παπαδοπετράκης με την παρουσία συμμετεχόντων εικαστικών θα ξεναγήσουν το κοινό στην έκθεση, θα μιλήσουν για τη σύλληψη του εγχειρήματος με σκοπό την εξοικείωση του κοινού με την τέχνη της χαρακτικής και της τεχνικές της και τον ανοιχτό διάλογο γύρω από τα έργα των δέκα διακεκριμένων δημιουργών. Παράλληλα τις μέρες των ξεναγήσεων θα παρουσιαστεί και η ειδική συλλεκτική έκδοση του προγράμματος, η οποία περιλαμβάνει συνεντεύξεις και θεωρητικά κείμενα της Βίκυς Τσίρου για κάθε έναν από τους καλλιτέχνες, καθώς και πλούσιο φωτογραφικό υλικό από το προπαρασκευαστικό κομμάτι των εργαστηρίων. Η έκδοση σχεδιάστηκε και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις DOLCE.

έκθεση BURR
© Βίκυ Τσίρου
Λεπτομέρεια του έργου του Δημήτρη Παπαϊωάννου

Την Κυριακή 11/6 στις 7 μ.μ., θα πραγματοποιηθεί finissage της έκθεσης, παρουσία των συντελεστών.

Tο πρόγραμμα, η εικαστική έκθεση και η συλλεκτική έκδοση, στοχεύουν συνολικά στη δημιουργία νέων αφηγήσεων για τη χαρακτική, προτάσσοντας την καλλιτεχνική πολυφωνία και την εξωστρέφεια και εξοικειώνοντας συγχρόνως το κοινό με την εικαστική αυτή πρακτική και τις πολλαπλές δυνατότητές της.

έκθεση BURR
© Βίκυ Τσίρου
Άποψη του έργου του Παντελή Χανδρή

Χρησιμοποιώντας ως τίτλο τον αγγλικό όρο burr, που παραπέμπει στο "γρέζι", την τραχιά άκρη που αφήνεται  σε ένα αντικείμενο – ιδιαίτερα από μέταλλο – από τη δράση ενός εργαλείου, επισημαίνεται πως η δράση εστιάζει στο ίδιο το μέσο της χαρακτικής, σε εκείνο που "αφήνεται" πίσω και σε αυτό που μένει να κατακτηθεί με όχημα αυτή.

Το "BURR" εξελίχθηκε σταδιακά μέσα σε διάστημα πέντε μηνών από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2023 εντός και εκτός του KOREN process space. Εννέα εικαστικοί καλλιτέχνες με επιδραστικό έργο, ετερόκλητη καλλιτεχνική γλώσσα και διεθνή παρουσία, προσέγγισαν τη χαρακτική, μελέτησαν νέες τεχνικές και δημιούργησαν νέα έργα διατηρώντας το προσωπικό τους εικαστικό ιδίωμα. Οι Κυριακή Γονή, Μάρω Μιχαλακάκου, Ζάφος Ξαγοράρης, Ηλίας Παπαηλιάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Irene Ragusini, Στέφανος Ρόκος, Κατερίνα Στεφανιδάκη και Παντελής Χανδρής συνεργάστηκαν με τον Ευριπίδη Παπαδοπετράκη στην τέχνη και τις τεχνικές της χαρακτικής μέσα από μία διαδικασία μύησης και συνεχούς ανατροφοδότησης τόσο για το ίδιο το μέσο όσο και για την εκφραστική γλώσσα του καθενός ξεχωριστά. Η εξοικείωση των συμμετεχόντων καλλιτεχνών με την "νέα" εικαστική και εκφραστική τους γλώσσα συνέβη σταδιακά μέσα από παρουσιάσεις, εργαστήρια με στόχο την προσέγγιση της επιμορφωτικής διαδικασίας με όχημα τη βιωμένη εμπειρία. Επιστέγασμα της πεντάμηνης πορείας και της ώσμωσης ανάμεσα στα διαφορετικά καλλιτεχνικά πεδία αποτελεί η εικαστική έκθεση και η συλλεκτική έκδοση που την συνοδεύει.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

BURR

  • Χαρακτική

To KȮREN process space παρουσιάζει το επιστέγασμα του εικαστικού προγράμματος μακράς διάρκειας που επιχειρεί τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου της χαρακτικής στο πεδίο των σύγχρονων εικαστικών τεχνών. Την έκθεση θα συνοδεύει συλλεκτική βιβλιόδετη έκδοση με θεωρητικά κείμενα, φωτογραφική καταγραφή και τεκμηρίωση της πορείας και του αποτελέσματος του προγράμματος. Με αφορμή τη χαλκογραφία «Melancholia» του Albrecht Durer, που αποτέλεσε το πρώτο εννοιολογικό έργο χαρακτικής στην ιστορία, το BURR προσβλέπει στο να υπογραμμίσει το περιεχόμενο και με έμμεσο τρόπο να σκιαγραφήσει το περιέχον. Ο αγγλικός όρος burr παραπέμπει στο «γρέζι», την τραχιά άκρη που αφήνεται σε ένα αντικείμενο – ιδιαίτερα από μέταλλο – από τη δράση ενός εργαλείου και χρησιμοποιείται για να επισημάνει πως το επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται στο ίδιο το μέσο της χαρακτικής, σε εκείνο που «αφήνεται» πίσω και σε αυτό που μένει να κατακτηθεί με όχημα αυτή. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2023, δέκα εικαστικοί καλλιτέχνες με διεθνή παρουσία, επιδραστικό έργο και ετερόκλητη καλλιτεχνική γλώσσα, αλλά χωρίς προηγούμενη – ή με ελάχιστη – πρακτική επαφή με το εργαλείο της χαρακτικής, κλήθηκαν να εκπαιδευτούν, μελετώντας νέες τεχνικές εντός και εκτός του πεδίου δράσης τους, δημιουργώντας νέα έργα. Στη διάρκεια των πέντε αυτών μηνών, οι καλλιτέχνες Κυριακή Γονή, Μάρω Μιχαλακάκου, Ζάφος Ξαγοράρης, Ηλίας Παπαηλιάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Irene Ragusini, Στέφανος Ρόκος, Κατερίνα Στεφανιδάκη, Παντελής Χανδρής και Ευριπίδης Παπαδοπετράκης εξοικειώθηκαν με την «νέα» εικαστική και εκφραστική τους γλώσσα μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις και εργαστήρια ενώ τους παρέχονταν όλα τα θεωρητικά και τεχνικά «εργαλεία» για την προσέγγιση των τεχνικών της υψιτυπίας και της βαθυτυπίας. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή και με το προπαρασκευαστικό κομμάτι του έργου (επεξεργασία υλικών, κατασκευή εργαλείων). Τόσο μέσω του εικαστικού προγράμματος, όσο και μέσω της έκθεσης και της ειδικής έκδοσης επιχειρείται η δημιουργία νέων αφηγήσεων για το εικαστικό μέσο της χαρακτικής, προτείνοντας την καλλιτεχνική πολυφωνία και την εξωστρέφεια. Η χαρακτική αρχικά χρησιμοποιούταν ως βασικό μέσο εικονογραφίας στην οπτική επικοινωνία και στον χώρο του εντύπου και αργότερα ως ένα φωτοτυπικό πολυτελείας ή μέσο διακόσμησης. Σήμερα, επιχειρείται η αναδιατύπωση της ταυτότητάς της, προτείνοντας πρωτότυπες προσεγγίσεις στην σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή. Απώτερος στόχος της δράσης αυτής είναι έτσι η εξοικείωση του ευρύτερου κοινού με την ίδια τη χαρακτική και τις πολλαπλές δυνατότητες του μέσου, αλλά και η διεύρυνση του ορίζοντα των εικαστικών τεχνών στην Ελλάδα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Finchtopia": Μια εικαστική περιπλάνηση στην Αθήνα των 90s

Η νέα έκθεση του Finch of Athens κατασκηνώνει στο Antisocial και μας ταξιδεύει πίσω στον χρόνο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/05/2024

Δημιουργικά εργαστήρια για ενήλικες στο Ίδρυμα Γουλανδρή

Μια νέα σειρά εργαστηρίων καλεί το κοινό να γνωρίσει καλύτερα την τέχνη της χαρακτικής, της κεραμικής και της ιαπωνικής μικροτεχνίας.

Οι Λέσχες Ανάγνωσης στην 20ή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Οι λέσχες συμμετέχουν για δεύτερη χρονιά στη ΔΕΒΘ.

"Η τέχνη του να μην κάνεις τίποτα και η παράλληλη πεζοπορία": Φαντασία και ρεαλισμός στην έκθεση της Άννας Αμπαριώτου

Το εικαστικό πρότζεκτ παρουσιάζεται στην γκαλερί Citronne σε επιμέλεια του Κώστα Πράπογλου.

"Mindfulness στο Μουσείο": Η αργή τέχνη μπορεί να είναι ευεργετική

Το βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο - δράση "Mindfulness στο Μουσείο" στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή στο Παγκράτι μας κάνει να δούμε αλλιώς ένα έργο τέχνης.

Πέθανε ο Αμερικανός συγγραφέας Πολ Όστερ

Ο δημιουργός της "Τριλογίας της Νέας Υόρκης" έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Μια συζήτηση με τον Πολ Όστερ

Με αφορμή τον θάνατο του Πολ Όστερ αναδημοσιεύουμε μια συνάντηση που είχαμε με τον συγγραφέα το 2014 με αφορμή την ομιλία του στη Στέγη Ωνάση. Σταρ της σύγχρονης λογοτεχνικής κοινότητας, ο Πολ Όστερ ήταν ένας προσηνής, ανεπιτήδευτος και χαμηλών τόνων άνθρωπος με απολύτως βιωματική σχέση με το γράψιμο.