
Τον Απρίλιο το "Γραφείο των Υδάτινων Κοινών" εγκαινιάζει το πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτέχνιδων με την εικαστικό Maëlle Gross. Επίσης, προσκαλεί τις Δέσποινα Χαριτωνίδη με την ομάδα συγχρονισμένης κολύμβησης Naiads, Όλγα Ευαγγελίδου,Catriona Gallagher και Irene Ragusini να συνδιαμορφώσουν το εβδομαδιαίο δημόσιο πρόγραμμα δράσεων διερευνώντας διαφορετικές πτυχές και πολιτικές του νερού. Η έκθεση "Υγρή Καρδιά" με τις Ιλεάνα Αρναούτου και Ισμήνη Κινγκ, η Ελένη Μυλωνά, η Μαρία Νικηφοράκη και η Δέσποινα Χαριτωνίδη και το Γραφείο Έρευνας συνεχίζεται έως την 1η Ιουλίου.
Το πρόγραμμα αναλυτικά
Πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτέχνιδων

Τον Απρίλιο το Γραφείο των Υδάτινων Κοινών υποδέχεται την –ελληνικής καταγωγής– Ελβετίδα εικαστικό Maëlle Gross, η οποία διερευνά ζητήματα οικολογίας και μυθολογίας μέσα από τη φεμινιστική επιστημονική φαντασία και πνευματικότητα, χρησιμοποιώντας τη σπηλιά ως σύμβολο. Δείχνοντας διάθεση φροντίδας, το Γραφείο των Υδάτινων Κοινών συνεργάστηκε με τον οργανισμό Pro Ηelvetia, ώστε η Gross να συνοδεύεται από την κόρη και τον σύντροφό της κατά τη διεξαγωγή του προγράμματος φιλοξενίας, εξασφαλίζοντας έτσι χώρο και χρόνο για να διευρύνει η εικαστικός την έρευνά της. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια μιας δημόσιας συζήτησης ως μέρος του προγράμματος δράσεων του Γραφείου των Υδάτινων Κοινών.
Δράσεις
Σάββατο 8 Απριλίου
5-9 μ.μ.
Παρουσίαση της περφόρμανς διαρκείας To Fall With Grace της Δέσποινας Χαριτωνίδη από την ομάδα συγχρονισμένης κολύμβησης Naiads.
Στην περφόρμανς διαρκείας To Fall With Grace, η Χαριτωνίδη παραλληλίζει τα σώματα των περφόρμερ της συγχρονισμένης κολύμβησης Naiads με αυτά των θαλάσσιων ζώων. Καθώς η ρουτίνα τους μεταφέρεται έξω από την πισίνα, οι κινήσεις των περφόρμερ παραπέμπουν σε "ψάρια έξω από το νερό", ενώ οι ίδιες προσπαθούν να διατηρήσουν τη χάρη και το χαμόγελό τους. Το έργο σχολιάζει την απώλεια του φυσικού περιβάλλοντος, ενώ διερευνά τη μηχανιστική αντίληψη της φύσης και των γυναικών, αλλά και την κατασκευή των προτύπων ομορφιάς.
Η περφόρμανς θα πραγματοποιηθεί στον εκθεσιακό χώρο. Οι επισκέπτες μπορούν να επισκεφθούν την έκθεση με την ίδια κράτηση.
Παρασκευή 21.04
7-8.30 μ.μ.
Δημόσια συζήτηση ανάμεσα στη φιλοξενούμενη καλλιτέχνιδα Maëlle Gross και την επιμελήτρια Ελένη Ρήγα σχετικά με θέματα μητρότητας, μυθολογίας και οικολογίας, στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής έρευνας της Gross γύρω από τα σπήλαια στην Ελλάδα
Η συζήτηση θα διεξαχθεί στα αγγλικά.
Πέμπτη 27.04
8-10 μ.μ.
Θεματική βραδιά: Το νερό ως φορέας κοινωνικής δικαιοσύνης στη μυθολογία και τη λαϊκή παράδοση
8-9 μ.μ.
Προβολή της ταινίας Λίμνες: μύθοι, ιστορίες και νοήματα (18') της Όλγας Ευαγγελίδου, της Νεφέλης Παπαϊωάννου και της Irene Ragusini. Θα ακολουθήσει συζήτηση ανάμεσα στις δημιουργούς και στην επιμελήτρια Ελένη Ρήγα.
Η ταινία θα προβληθεί με αγγλικούς υπότιτλους. Η συζήτηση θα διεξαχθεί στα ελληνικά.
9-10 μ.μ.
Επιτελεστική διάλεξη της Catriona Gallagher, κατά την οποία η καλλιτέχνις θα παρουσιάσει αποσπάσματα από το τελευταίο της έργο Daphne was a Torso Ending in Leaves (σε εξέλιξη). Η Gallagher θα συζητήσει τη μέθοδο της φυτογραφίας και τη χρήση φιλμ 16 χιλιοστών οικολογικής εμφάνισης στη δουλειά της, σε συνομιλία με την επιμελήτρια Ελένη Ρήγα.
Η δράση θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά.
Aπαραίτητη η δήλωση συμμετοχής εδώ. Είσοδος ελεύθερη
Περισσότερες πληροφορίες
Υγρή καρδιά
Το διεπιστημονικό και διακαλλιτεχνικό πρόγραμμα της Ελένης Ρήγα «Το Γραφείο Υδάτινων Κοινών» εγκαινιάζεται στο Atopos την Παγκόσμια Ημέρα Νερού (22/3) και ανοίγει μια συζήτηση γύρω από το σώμα και τη σχέση του με το νερό, αλλά και τα φλέγοντα οικολογικά και κοινωνικά ζητήματα. Πως ορίζεται η έννοια του «σύγχρονου νερού»; Τι συμβολισμούς κρύβει και ποιοι οι κίνδυνοι ιδιωτικοποίησής του; Απαντήσεις σε αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα αναζητάει μια ομάδα «ερευνητών του νερού» στο Atopos. Συνδυαστικά με το Γραφείο Έρευνας, το πρόγραμμα καλλιτεχνικής φιλοξενίας και πολλές άλλες δράσεις που θα ανακοινώνονται κάθε μήνα, το πρότζεκτ περιλαμβάνει και την ομαδική έκθεση «Υγρή Καρδιά»: οι καλλιτέχνιδες που συμμετέχουν διερευνούν προβλήματα όπως η λειψυδρία, η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος και η μόλυνση των υδάτων εξαιτίας των πλαστικών και των μικροπλαστικών. Και όλα αυτά εντάσσοντάς στα έργα τους το στοιχείο της ρευστότητας και περιθωριοποίησης των πιο ευάλωτων σωμάτων.