Οι αφηρημένες εξπρεσιονιστικές συνθέσεις στη ζωγραφική της Άντας Αναστασοπούλου

Η έκθεση της εικαστικού στη Πινακοθήκη Λέφα πραγματοποιείται υπό την επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ελίζας Γερολυμάτου.

Έκθεση Άντα Αναστασοπούλου

Η Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα στο Ψυχικό υποδέχεται τον Οκτώβριο στις αίθουσες της το ζωγραφικό έργο της σύγχρονης Ελληνίδας εικαστικού Άντας Αναστασοπούλου. 

Η ζωγράφος πιστεύει βαθιά στην ελευθερία της έκφρασης προσπαθώντας - όπως αναφέρει η ίδια για το έργο της - να δημιουργήσει μία εμπειρία και μία αίσθηση - αυτό ισχύει ως κανόνας για όλα της τα έργα - τόσο ως τρόπος διερεύνησης αλλά και ως ζητούμενο. 

Η έμπνευση προκύπτει από μέσα. Τα καταγεγραμμένα εσωτερικά βιώματα, εμπειρίες, αισθήσεις, συγκινήσεις, εκφράζονται μέσω της "δράσης" και καταγράφονται άμεσα στον καμβά. Τα ζωγραφικά αυτά έργα ανήκουν στον αφηρημένο εξπρεσιονισμό. Αποτελούν μια συνέχεια διερεύνησης. Διερευνάται η πράξη της άμεσης έκφρασης και αποτύπωσης του ψυχισμού και των βιωμάτων στον καμβά. Η ίδια η "πράξη "έχει σημασία - το πώς τοποθετείται το χρώμα και το τι σημαίνει αυτό και όχι αν είναι "ωραίο" ή όχι (action painting).

Παράλληλα  το "πλέγμα" και το "όριο" διερευνώνται  μέσω της εικαστικής αυτής  γλώσσας. Το "πλέγμα", που υπάρχει αφανές ή εμφανές και άλλοτε ως "όριο"- ως εμπόδιο - είναι αδιαπέραστο και εγκλωβίζει εντός ενώ άλλοτε διαρρηγνύεται και διαπερνάται. Ανοίγει τότε δρόμους, δημιουργεί διεξόδους, περάσματα, διαφυγές, εκτονώσεις, λύσεις, φυγές, απειλές.

Τα έργα ολοκληρώνονται μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και τη χρήση της ελεύθερης φόρμας. Έργα δουλεμένα στο πάτωμα (all over), σε πολλαπλά layers και με την τεχνική dripping (στάξιμο χρώματος). Το έργο "ελέγχεται" ανά πάσα στιγμή, από κάθε του πλευρά, από κάθε του γωνία, καθώς η κίνηση είναι διαρκής - γύρω και πάνω από το έργο.

Όπως λέει χαρακτηριστικά η εικαστικός: "…Η σιωπηλή-εσωτερική επικοινωνία του έργου, δίχως τις γραπτές ερμηνείες και επεξηγήσεις του δημιουργού του, είναι ιδιαίτερα σημαντική για εμένα. Τα έργα θα "μιλήσουν" από μόνα τους, αν είναι να "μιλήσουν" - αν έχουν κάτι δυνατό να "πούν" .Το ζητούμενο είναι να τα αφήσουμε μόνα τους να "συνομιλήσουν" - αν "συνομιλήσουν" - και  αν έχουν κάτι να "πούν", θα το "πούν", σιωπηλά… μέσα, από την σιωπηλή , αλλά εκκωφαντική γλώσσα τους… Και όταν "συνομιλήσουν" και αγγίξουν τα συναισθήματά μας, τότε θα έχουν επιτύχει κάτι… ίσως κάτι λίγο… αλλά κάτι… Και αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμένα, αυτή η σιωπηλή επικοινωνία του έργου με τον θεατή".

Η έκθεση οργανώνεται από τον "Οργανισμό Κοινωνικής Αλληλεγγύης – Προστασίας Πολιτισμού και Αθλητισμού" του Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού(ΟΚΑΠΑ).

Εγκαίνια: 11/10 7.30 μ.μ.

Info: Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα | 11/10-4/11 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Τρ., Πεμ.: 12.30-3.30 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 5-8 μ.μ. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Η Madame Ginger κάνει πάρτι για το νέο της βιβλίο

Η Madame Ginger θα γιορτάσει την κυκλοφορία του βιβλίου αυτο-φροντίδας "Δε Φεμ Μπουκ" στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/10/2025

Ο Πάβλος Χαμπίδης μάς ταξιδεύει "Στης Ακρόπολης τα Μέρη"

Μια ώριμη εικαστική ματιά στην Αθήνα που διαρκώς αλλάζει.

"Ιθάκη": Ο Αλέξης Τσίπρας αποκαλύπτει κι αποκαλύπτεται στο νέο του βιβλίο

Οι εκδόσεις Gutenberg πρόκειται να εκδώσουν σύντομα το πολυαναμενόμενο βιβλίο του πρώην πρωθυπουργού.

Ο "Κosmos" της Εlke Lagansky ξεδιπλώνεται

Στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων εγκαινιάζεται η έκθεση όπου θα παρουσιάζεται η δουλειά των τελευταίων 25 χρόνων της Γερμανίδας καλλιτέχνιδας που ζει στην Ελλάδα από το '80.

"Αρόδου": Το νέο βιβλίο του Στέλιου Μάινα παρουσιάζεται στο Πειραιά

Οι εκδόσεις Ψυχογιός διοργανώνουν την παρουσίαση του μυθιστορήματος στην Ιστορική Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.

Τι ιστορίες έχουν να μας πουν 12 γυναίκες άνω των 60 ετών;

Μια έκθεση με ιστορίες δύναμης, τρυφερότητας, σχέσεων, ανθεκτικότητας και αγάπης για τη ζωή.

Για την Gisela McDaniel, το να κάνεις τέχνη είναι σαν να μεγαλώνεις παιδιά

Με αφορμή τη νέα της ατομική έκθεση στα Dio Horia, η Τσαμόρο καλλιτέχνιδα εξηγεί στο "α" πώς η ζωγραφική της δίνει φωνή σε περιθωριοποιημένες θηλυκότητες και αντιτίθεται στο αποικιοκρατικό και πατριαρχικό βλέμμα που κυριαρχεί στην ιστορία της τέχνης.