Η Iman Issa έχει περάσει μεγάλες περιόδους της ζωής της στο Κάιρο, τη Νέα Υόρκη και το Βερολίνο. Ξεκίνησε ως ζωγράφος, έπειτα δούλεψε τη φωτογραφία, πραγματοποίησε οπτικοακουστικές και ηχητικές εγκαταστάσεις, έγραψε ευφάνταστα κείμενα που ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα και αυτές τις μέρες θεωρείται κυρίως γλύπτρια. Oι απαντήσεις της όμως στο ερώτημα του μέσου παραμένουν σκοπίμως ευμετάβλητες. Αυτό που συνδέει τα έργα της, από τις πρώιμες φωτογραφίες και τα γλυπτά από ξύλο, χρυσόσκονη, κομμάτια καθρέφτη και έγχρωμους γλόμπους ως τους δεξιοτεχνικούς συσχετισμούς που πυροδοτούν μακρόπνοες σειρές έργων είναι μία μέθοδος αφαίρεσης ταυτοτικών λεπτομερειών που θα έδιναν στον θεατή μία αξιόπιστη ψευδαίσθηση ότι ξέρει τι κάνει η καλλιτέχνις.
H Issa ξεκίνησε τη σειρά έργων της "Πληρεξούσια, με μία Δική τους Ζωή" το 2019, με το σχήμα ενός κεφαλιού. Κάθε έργο της έκτοτε παρουσιάζει το ίδιο κεφάλι, άλλοτε επιμηκυμένο, άλλοτε σπασμένο κι ανοιχτό ή κομμένο στα δύο. Η καλλιτέχνις ήθελε το πρωταρχικό σχήμα να είναι πάντα το ίδιο, σχεδιάζοντας και εκτυπώνοντας το τρισδιάστατα. Τα έργα που προκύπτουν ως γλυπτά αποτελούνται από τμήματα. Οι θεατές παρακινούνται να ενώσουν τα κομμάτια και να ολοκληρώσουν από τη δική τους οπτική την αφήγηση.
Πλάι σε αυτά τα γλυπτά, υπάρχουν μικρές πινακίδες με κείμενο, πίσω από τζάμι, ταυτοποιώντας τα έργα ως αυτοπροσωπογραφίες και ταυτόχρονα ως πορτραίτα άλλων ανθρώπων. Στόχος της Issa δεν είναι να προβάλλει την καλλιτεχνική ιδιοφυΐα ούτε τη δική της ούτε άλλων. Η αφοσίωσή της στη φόρμα είναι βαθιά φιλοσοφική, ίσως και ηθική. Δραματικές ζωές, άβολες αναμνήσεις, περίπλοκες πολιτικές και σύνθετες γεωγραφίες, όλα αυτά είναι παρόντα στα έργα της, όχι όμως σε οικείες ή εύπεπτες μορφές. Είναι ειλικρινείς και εκφράζονται μέσα από θέσεις, σχέσεις και συσχετισμούς.
Αυτά και πολλά άλλα αναγνώσματα θα ανακαλύψουμε στην έκθεση που εγκαινιάζεται αύριο Σάββατο στη Rodeo, με τον τίτλο "Πληρεξουσία, Με μια Δική τους Ζωή".
Info: Rodeo | 16/4-28/5 | Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη - Σάββατο, 12-8 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη