Η Αλεξάνδρα Μαράτη και ο Frédéric Berger-Cardi στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

Οι δύο καλλιτέχνες συσχετίζουν την επικαιρότητα με την τέχνη μέσω της έκθεσης «Πόλεμος και Ειρήνη».

Αλεξάνδρα Μαράτη, Frédéric Berger-Cardi

Ένα θέμα που κυριαρχεί στην επικαιρότητα παρουσιάζουν με εικαστικές δημιουργίες οι Αλεξάνδρα Μαράτη και Frédéric- Berger- Cardi στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Θεσσαλονίκης. . Ένας πόλεμος του ανθρώπου, όχι μόνο στην κυριολεκτική του έννοια, αλλά και σε οτιδήποτε άλλο έχει ανατρέψει την ειρηνική μας διαβίωση και συνύπαρξη.

Ο πόλεμος του ισχυρού απέναντι στον πιο αδύναμο, οι πρόσφυγες, η καταστροφή της φύσης και του οικοσυστήματος, μια άγνωστη αγωνία που μας κυριεύει, που οδηγεί στην εσωστρέφεια και την απομόνωση. Εν τέλει, ο πόλεμος πάντα συνυπάρχει με την ειρήνη. Αυτό το συμπέρασμα εμπνέει τον τίτλο της έκθεσης: "Πόλεμος και Ειρήνη".

Τα ζωγραφικά έργα της Μαράτη ξεχειλίζουν από ευαισθησία και ενσυναίσθηση, διατηρούν την αρχιτεκτονική δομή τους με τις πολλαπλές χρωματικές επιστρώσεις και τις περίπλοκες μορφές που, από πιο συμπαγείς, μετατρέπονται σταδιακά σε φασματικές ή οριακά ατσάλινες. Χώροι εξωτερικοί και εσωτερικοί, συχνά περίκλειστοι, που έχουν εκκενωθεί ή εγκαταλειφθεί λόγω ακραίων και απρόβλεπτων γεγονότων ανωτέρας βίας. Σε τόπους φαινομενικής ησυχίας, πλανάται η αίσθηση της απώλειας και μιας επικείμενης νέας έκρηξης. Εικόνες φωτεινές και σκοτεινές εναλλάσσονται μέσα από το τρεμόσβημα ιριδίζοντων και μεταλλιζέ αποχρώσεων που εκπέμπουν τα εναπομείναντα όπλα και οχήματα, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα θολή και μυστήρια. Η βαθμιαία γεωμετρική αποδόμηση των χώρων θυμίζει διαδικασίες εσωστρέφειας και αυτογνωσίας.

Τα έργα του Frédéric Berger-Cardi πρόκειται για μια ειρηνική αναζήτηση στη φύση και στο κοσμικό σύμπαν, στην πιο αρχέγονη μορφή τους, όπου με τρόπο λιτό και την απουσία χρώματος, η κυριαρχία ασπρόμαυρης σκιάς, γεννά γαλήνιες και βίαιες κινούμενες εικόνες. Χωροχρονικές μνήμες παραπέμπουν έντονα σε αλληλεπίδραση με τα στοιχειά της φύσης: εξαϋλωμένα αντικείμενα, πλανήτες που μετεωρίζονται και μαύρες τρύπες. Όλα φαίνονται να απορροφούν και να αντανακλούν στη συνέχεια προς τα έξω την ’’πνευματικότητα’’ που τα περιβάλλει. Η φύση εισβάλλει τόσο δυναμικά στο χώρο επιβάλλοντας τη σιωπή της, παρακινώντας σε έναν γητευτικό ασκητισμό.
Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Μαράτη

Info: Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης | 14/4-10/5 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ.: 6-9 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. - 1 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Όλα όσα ετοιμάζει το Ίδρυμα Θεοχαράκη για τη νέα σεζόν

Το ίδρυμα επιδιώκει να επαναφέρει τη σιωπηλή δύναμη της προσοχής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/11/2025

"Η ντροπή είναι ένα αντικείμενο στο διάστημα": Νέο εικαστικό πρότζεκτ στο Μέγαρο Μουσικής

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλης κλίμακας παρουσίαση του νέου σώματος δουλειάς του Ανδρέα Ράγκναρ Κασάπη.

Παράταση για την έκθεση "all aboard" στο αεροδρόμιος "Ελευθέριος Βενιζέλος"

Η Αθήνα γίνεται το επίκεντρο ενός τολμηρού καλλιτεχνικού εγχειρήματος.

Το Ινστιτούτο Γκαίτε φέρνει την πολιτιστική κληρονομιά στο επίκεντρο

Η επόμενη εκδήλωση της σειράς "Heritage in Focus [Η κληρονομιά στο επίκεντρο]" συζητά για τρόπους που η πολιτιστική κληρονομιά ορίζεται, διεκδικείται και επανερμηνεύεται σήμερα.

Τα βιβλιοπωλεία της γειτονιάς μάς συστήνονται: Το "Μπερλίν" στα Άνω Πετράλωνα

Ο μικρός αλλά πολύ δραστήριος χώρος, που ετοιμάζει την πρώτη του έκδοση, παίρνει τη σκυτάλη στη στήλη όπου ιδιοκτήτες συνοικιακών βιβλιοπωλείων μας ξεναγούν στον μικρόκοσμό τους -εκεί που χτυπά ουσιαστικά η καρδιά του βιβλίου.

Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (3-9/11)

Τα εικαστικά πρότζεκτ που σημειώνουμε για τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου.

Νέοι χαράκτες συστήνονται με μία ομαδική έκθεση στην Κυψέλη

Πρόκειται για τον όγδοο κύκλο εκθέσεων στη σειρά "Νέοι Χαράκτες", μια πρωτοβουλία της Εταιρείας Εικαστικών Τεχνών Α.Τάσσος.