Εγκαίνια Εβδομάδας | Τολμάς να μπεις σε έναν τρισδιάστατο "οργανισμό" που μεταβάλλεται βάσει θερμοκρασίας; (24-30/1)

Η πρώτη παρουσίαση του Αμερικανού Cooper Jacob στην Ελλάδα και στη γκαλερί The Intermission, μαζί με ακόμη έξι εκθέσεις μας καλούν για αναθέρμανση και –πνευματική– αποζημίωση μετά τον χιονιά.

Cooper Jacoby Sun is bile

Cooper Jacob: Sun is bile

Σε ένα μηχανικά αυτορυθμιζόμενο περιβάλλον έχει μετατραπεί η γκαλερί The Intermission στον Πειραιά, προκαλώντας τους επισκέπτες να αναμετρηθούν με την περιήγηση σε ένα τρισδιάστατο "οργανισμό" που είναι απαρέγκλιτα δεδομενοκεντρικός, απρόσωπος, άρα και δυστοπικός: τα ποσοστά ζέστης και υγρασίας που καταγράφουν στους δείκτες τους οι θερμοστάτες ρυθμίζουν τα χρώματα στις επιφάνειες των έργων, ενεργοποιούν αφηγήσεις σε αντίστοιχο τόνο μέσω των ηχείων, ενώ οι λαμπτήρες που φέγγουν από ψηλά, σαν φώτα δρόμων, συνοδεύουν αυτές τις μεταπτώσεις με αντίστοιχες εναλλαγές.

Πρόκειται για το "Sun is bile", την πρώτη έκθεση του Αμερικανού Cooper Jacob στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τη Fitzpatrick Gallery που τον εκπροσωπεί – ένα κατασκεύασμα τόσο αλάθητο που καταλήγει δυσλειτουργικό, με εμφανείς νύξεις για περιβαλλοντικά αλλά κυρίως κοινωνικά ζητήματα (έως 26/3).

The Intermission (Πολυδεύκους 37 Α , 2104131504) | Έως 26/3 | Τετ.-Σάβ.: 12-8 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Calliroe

Τέχνη και ξερό ψωμί

Όσο κι αν οι νεότερες γενιές απομακρύνονται από τη διατροφική συνήθεια της κατανάλωσης του ψωμιού, τουλάχιστον σε καθημερινή βάση, ο άρτος για την παράδοση της Μεσογείου και δη της χώρας μας έπαιξε τον ίδιο ακριβώς ρόλο με την πατάτα κατά 18ο-19ο αιώνα στη Δύση: ήταν το φθηνό και ταυτόχρονα αποδοτικό καύσιμο για να γεμίσει το "ντεπόζιτο" της εργατικής τάξης, υλοποιώντας το όραμα της καπιταλιστικής εξέλιξης. Το ψωμί ως κοινή ανάγκη είναι που διαπραγματεύεται από 27/1 η νέα έκθεση με τίτλο "Bread and Digestifs" στο Callirrhoë, της οποίας την επιμέλεια υπογράφει ο Severin Dünser απ’ το μουσείο Belvedere της Βιέννης, με υπογραφές αντίστοιχου βεληνεκούς, όπως Christian Jankowski, Philipp Timischl κ.ά.

Callirrhoë (Καλλιρόη 122, Ακρόπολη, 2109244494) | 27/1-19/3 | Τρ., Πέμ-Σάβ.: 4-8 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Essto

Αλέξανδρς Κόξιας: We care about your privacy 

Το Esto association είναι ένα νεοσύστατο artist run space, το οποίο ουσιαστικά στεγάζει το επόμενο βήμα τριών νεαρών καλλιτεχνών που ασχολούνται με το design από διαφορετικές πλευρές (Κωνσταντίνος Δουμπενίδης, Βίκυ Δανάη Χάνια και Μαρκέλα Μπγιάλα) και αρχινά την πορεία του στο ισόγειο της οδού Ζαΐμη 24 στα Εξάρχεια με μία pop up έκθεση, η οποία είναι ενδεικτική της ταυτότητας που θέλει να οικοδομήσει: το "We care about your privacy" (27-30/1) αποτελεί ένα πρότζεκτ του εικαστικού και γραφίστα Αλέξανδρου Κόξια, κατά το οποίο κατέγραψε στιγμιότυπα της ελληνικής επικράτειας μέσω Google Maps και μετατρέποντας τις ψηφιακές συνθέσεις που παρήγαγε σε σημαίες και μαντίλια λαιμού επιχειρεί ένα κριτικό σχόλιο πάνω στη σύγχρονη κατασκοπία του ψηφιοποιημένου καπιταλισμού.

Esto association (Ζαΐμη 24, Εξάρχεια) | 27-30/1 | Πέμ.-Κυρ.: 6-10 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Οπυ Ζούνη

Ματιές στην ελληνική τέχνη του 20ου αιώνα 

Τους βασικούς σταθμούς απ’ όπου διήλθε η ελληνική τέχνη του περασμένου αιώνα καλύπτει η νέα έκθεση της γκαλερί Σκουφά στο Κολωνάκι, ξεκινώντας από τα μεγάλα ονόματα του Νικόλαου Λύτρα και του Περικλή Βυζάντιου, συνεχίζοντας στη στροφή προς την ελληνικότητα που επιχείρησε η λεγόμενη "Γενιά του ’30" και ολοκληρώνοντας τη διαδρομή με τους μεταπολεμικούς πειραματισμούς και τις νέες ζωγραφικές κατευθύνσεις που διαμορφώθηκαν στον απόηχο του αιτήματος για ριζική ανανέωση της τέχνης στην "εποχή των άκρων", με κύριους εκπροσώπους τον Βλάση Κανιάρη, τον Νίκο Κεσσανλή, την Όπυ Ζούνη κ.ά. Δεκάδες υπογραφές που επηρέασαν το ρου της εικαστικής ιστορίας με το στίγμα τους, σε μια μπουκιά, έως 12/2.

Γκαλερί Σκουφά | Έως 12/2 | Δευτ., Τετ.: 10 π.μ.-4 μ.μ., Τρ., Πέμ.: 10 π.μ.-9 μ.μ., Παρ.: 10 π.μ.-8 μ.μ., Σάβ.: 10.30 π.μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Μαρκ Χατζηπατέρας

Μαρκ Χατζηπατέρας

Τη χρωματική γκάμα και το στιλ των αφαιρετικών μοντερνιστικών έργων οικειοποιείται η νέα ενότητα που άνοιξε κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων (πανδημικών) χρόνων ο Μαρκ Χατζηπατέρας στα στο εργαστήριό του, προκαλώντας το εξής παράδοξο: ενώ τα νέα έργα διαφοροποιούνται από τη ζωγραφική γλώσσα που είχε έως σήμερα αρθρώσει ο διεθνώς καταξιωμένος εικαστικός, την ίδια στιγμή εγγράφονται επάνω στους άξονες τόσο της γεωμετρικής φόρμας όσο και της απενοχοποιημένης παραγωγής απολαυστικών οπτικών συνθέσεων, τους οποίους ο Χατζηπατέρας έχει δουλέψει διεξοδικά στη γλυπτική του. Ταυτόχρονα, αυτή η στροφή είναι και ένας "φόρος τιμής" στους ανανεωτές του 20 ου αιώνα, όπως παρατηρεί ο επιμελητής Χριστόφορος Μαρίνος. Από 27/1, στη γκαλερί a.antonopoulou.art.

Γκαλερί a.anonopoulou.art | 27/1-19/3 | Τρ., Πέμ.-Παρ.: 2-8 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Θόδωρος Αγγελόπουλος Ταινία Άλλη Θάλασσα

Νίκος Νικολόπουλος: Γεφυροποιός

Δέκα χρόνια μετά το θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη, το υλικό από την κάμερα του Νίκου Νικολόπουλου, που εργάστηκε ως φωτογράφος πλατό στην ταινία "Άλλη Θάλασσα", παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό με την έκθεση "Γεφυροποιός" που ξεκίνησε στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα, μεταφέροντας την ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα πριν το τραγικό ατύχημα. Ένα καρέ ανά ημέρα για τις είκοσι ημέρες που διήρκησαν τα γυρίσματα. Από 29/1 έως 3/2.

Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα | 29/1-3/2 | Τρ.-Παρ.: 11 π.μ.-7 μ.μ., Σάβ.-Κυρ. 10 π.μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη 

Άννα Αμπαριώτου

Άννα Αμπαριώτου: The Unknown Soul Of An Architectural Mind And My Follies   

Οι τρεις διαστάσεις έχουν τους δικούς τους κανόνες και όρια, γι’ αυτό και η αρχιτεκτονική αποτελεί ένα πεδίο που απαιτεί καταρχήν πρακτικότητα. Τι συμβαίνει ωστόσο εάν αφαιρέσουμε την αυστηρότητα των γραμμών της αρχιτεκτονικής και ενδώσουμε σε ένα πιο ποιητικό, έως και μεταφυσικό ταξίδι; Αυτό αποπειράται στη νέα της ατομική έκθεση η Άννα Αμπαριώτου επάνω στη ζωγραφική και τη γλυπτική. Σε αυτή τη νέα σειρά έργων, η καλλιτέχνιδα εμπνέεται από εμβληματικά κτίρια, απομονώνει τις λεπτομέρειές τους και τις ανασυνθέτει, καταλήγοντας έτσι σε ένα μάλλον φουτουριστικό αποτέλεσμα. Στη γκαλερί Genesis από 29 Ιανουαρίου, με τον Γιώργο Τζάνερη στην επιμέλεια.

Γκαλερί Genesis (Χάρητος 35, Κολωνάκι) | 29/1-19/2 | Τρ., Πέμ.-Παρ.: 12 μ.-9 μ.μ., Τετ., Σάβ.: 12 μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Οι True Believers θέλουν να διορθώσουν την ιστορία με επίκεντρο τη γκαλερί The Αpartment

Δέκα χρόνια μετά την τελευταία έκθεση της γκαλερί The Αpartment, η Crux Galerie παρουσιάζει μια έκθεση-αφιέρωμα στην ιστορική γκαλερί που ξετυλίγεται σε δύο μέρη, επιχειρώντας μια αποτίμηση της σημασίας και επιδραστικότητα της στην εικαστική κοινότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
27/05/2022

"Εγγύτητες και Αποστάσεις": Μια πολυπολιτισμική έκθεση στη γκαλερί Citronne στον Πόρο

12 καλλιτέχνες φέρνουν στο νησί έργα από Ευρώπη, Αφρική και Αμερική, προωθώντας διαφορετικές κουλτούρες, ιδέες και παραδόσεις.

Ιστορικά πλοία του Ελληνικού Αγώνα κοσμούν το Θωρηκτό Αβέρωφ

Μια επετειακή έκθεση με έργα του Παναγιώτη Μαστραντώνη φιλοξενείται στη Μαρίνα του Φλοίσβου.

Αριστοτέλης Μπαράκος: "Μου αρέσει να διηγούμαι μια ιστορία μέσα από ένα αντικείμενο. Αν είναι αστεία, ακόμα καλύτερα"

O βραβευμένος designer λίγο πριν το τριήμερο showcase "Against All Odds", με αφορμή τα δύο χρόνια του Studio Aristotelis Barakos, μιλάει στο "α" για τα έργα του.

Η ανάγκη για ελευθερία και επανασύνδεση αποδίδεται ζωγραφικά στις πολύχρωμες "Πτήσεις" του Απόστολου Λάβδα

Η έκθεση "Πτήσεις Ελευθερίας" θα εγκαινιαστεί στη γκαλερί Kapopoulos Fine Arts στο Golden Hall.

"Ωδή στη Γυναίκα" του Μεσοπολέμου στο Πολιτιστικό Κέντρο "Μελίνα"

Η ομαδική έκθεση "Το βιολί του Ingres. Μια Ωδή στη Νέα Γυναίκα" τιμάει τις μορφές του μεσοπολέμου που σημάδεψαν την ιστορία του φεμινισμού, αντλώντας έμπνευση από την εμβληματική φωτογραφία του Man Ray.

"Ποσειδώνια": Η ζωή των ναυτικών καταγράφεται σε μια έκθεση φωτογραφίας

Η φωτογράφος Κίτσα Αγγελάκου Σκηνίτη παρουσιάζει μία προσωπική εκθεσιακή αναδρομή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, συνδέοντας την καθημερινότητα των ναυτικών στα καράβια με τη γοητεία της θάλασσας.