Πού είναι το 3D περιεχόμενο, οέο;

Καλές οι 3D τηλεοράσεις... αλλά τί θα δούμε σ' αυτές;

Κάθε φορά που έρχεται στο προσκήνιο της αγοράς του home entertainment μία νέα τεχνολογία, δεν ενδιαφερόμαστε - ή δεν θα έπρεπε να ενδιαφερόμαστε - για τη τεχνολογία αυτή καθ' αυτή. Είναι η ψυχαγωγική της αξία, το πόσο και πώς μπορεί να μας διασκεδάσει, αυτό που έχει την ουσιαστική σημασία. Και μπορεί η τεχνολογία της στερεοσκοπικής "3D" εικόνας να μην είναι ακριβώς... καινούργια όσον αφορά στη βασική ιδέα της, θα προωθηθεί όμως σε όλο το 2010 ως "νέα" λόγω της καλύτερης υλοποίησης με την οποία προσφέρεται σε σχέση με το παρελθόν. Το σημαντικότερο, ωστόσο, παραμένει αυτό που προαναφέρθηκε: η διασκέδαση. Και πόση από αυτήν μπορούμε να εισπράξουμε, όταν... το περιεχόμενο που την προσφέρει - ταινίες, games, τηλεοπτικό πρόγραμμα - για την ώρα φαίνεται πως θα το "κυνηγάμε με το τουφέκι";

Είναι ίσως υπερβολικός ο όρος - και σίγουρα είναι πολύ νωρίς για να προβεί κανείς σε συμπεράσματα - όμως η πρόσφατη έκθεση CES έκανε ολοφάνερη την ανισορροπία που επικρατεί αυτή τη στιγμή ανάμεσα στον εξοπλισμό και το κατάλληλο περιεχόμενο. Παρουσιάστηκε ένας μεγάλος αριθμός από τηλεοράσεις 3D, Blu-ray player 3D επαγγελματικές βιντεοκάμερες 3D, ακόμη και ένας προβολέας 3D, αλλά υλικό για όλα αυτά... ελάχιστο. Η Sony παρουσίασε "3D παραδείγματα" των Wipeout και Gran Τurismo (κατά βάση για να δείξει ότι τα 3D games είναι εφικτά αλλά όχι κάτι περισσότερο) και ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κυκλοφορήσει και ένα από τα πρώτα 3D Blu-ray (το Cloudy with a Chance of Meatballs). Η Disney έκανε το ίδιο για το A Christmas Carol. Υπάρχει επίσης η υπόσχεση της Sony για κάλυψη του Mundial 2010 σε 3D, καθώς και η ανακοίνωση του ESPN για την έναρξη ενός 3D τηλεοπτικού καναλιού την ίδια περίοδο, τον Ιούνιο. Για το 2010, όμως... αυτά. Και είναι λίγα.

Για να μην παρεξηγηθούμε: ναι, είναι πολύ νωρίς ακόμη. Ναι, πιστεύουμε ότι όσο πλησιάζει ο καιρός της κυκλοφορίας των 3D τηλεοράσεων, οι ανακοινώσεις για 3D υλικό θα πληθαίνουν. Όμως ενίοτε έχει μία άλφα σημασία τα κινηματογραφικά studio, τα τηλεοπτικά δίκτυα, οι εταιρείες ανάπτυξης video games να κάνουν δημοσίως το τολμηρό βήμα και να δηλώνουν έμπρακτη υποστήριξη σε αυτό που υποτίθεται ότι πιστεύουν και θεωρητικά στηρίζουν, όπως την προβολή εικόνας 3D. Κι αυτό γιατί - κακά τα ψέματα - είναι για άλλη μια φορά οι περίφημοι, πολυσυζητημένοι early adopters, οι καταναλωτές που θέλουν να είναι πάντα "πιο μπροστά" από τους άλλους, αυτοί που θα κληθούν και πάλι να "δοκιμάσουν" μία νέα τεχνολογία και τα σχετικά προϊόντα. Και αυτοί έχουν αφενός "καεί" ουκ ολίγες φορές τα τελευταία χρόνια - HD-DVD, Blu-ray player πρώτης γενιάς, HDMI 1.1 και 1.2 - αφετέρου αρκετοί από αυτούς δεν έχουν πια τη διάθεση ή τη δυνατότητα, ψυχολογικά ή αντικειμενικά, να... "τα καίνε" όπως παλιότερα.

3D υλικό λοιπόν. Περιμένουμε ανακοινώσεις! Όχι τίποτε άλλο, γιατί θα πρέπει για πολλοστή φορά να δικαιολογήσουμε - στους εαυτούς μας, το έτερον ήμισυ, τον τραπεζίτη μας... - αυτή τη νέα ανάγκη που έχουμε και απαιτεί αγορά νέου εξοπλισμού. Ε; Ε; Αλοίμονο!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ