Feelgood Entertainment: θέσεις, σχέδια, παρόν και μέλλον

O γενικός διευθυντής του πιο μεγάλου διανομέα ψυχαγωγικού περιεχομένου στην Ελλάδα απαντά στις ερωτήσεις μας

Δεν είναι ακριβώς... κρυφό το γεγονός ότι η παρατεταμένη οικονομική δυστοκία που επικρατεί στην ελληνική αγορά - ειδικά την τελευταία τετραετία - είχε και έχει μεγάλες επιπτώσεις στην αγορά της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας στο σπίτι, περιορίζοντας την σημασία που δικαιούται και σε έναν βαθμό "κρατώντας πίσω" την εξάπλωση τεχνολογιών και υπηρεσιών που σε άλλες συνθήκες θα ανθούσαν. Η Feelgood Entertainment, η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης κινηματογραφικού και μουσικού περιεχομένου στη χώρα μας εδώ και πολύ καιρό - αντιπροσωπεύει και διανέμει στην Ελλάδα studios όπως αυτά των Sony Pictures, Disney και Universal, αλλά και δισκογραφικές όπως την Sony Music - δεν είναι φυσικά δυνατόν να παραμείνει ανεπηρέαστη απ' όλα αυτά. Δεν δείχνει, ωστόσο, και να πτοείται, ούτε όσον αφορά στην επένδυση που συνεχίζει να κάνει στην ελληνική αγορά, ούτε όσον αφορά στα μελλοντικά της σχέδια για επέκταση.

Είχαμε την ευκαιρία μίας εκτενούς συζήτησης με τον γενικό διευθυντή της Feelgood Entertainmment, τον κ. Πάνο Μαρτάκη, για όλα όσα αφορούν στις θέσεις, τις δραστηριότητες και τα πλάνα της εταιρείας. Τα πλέον ενδιαφέροντα σημεία της συζήτησης αυτής ακολουθούν.

Αθηνόραμα Digital: Η θέαση ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών στο σπίτι ήταν πάντοτε και στη χώρα μας ένας από τις δημοφιλέστερους τρόπους ψυχαγωγίας. Πόσο μεγάλο πρόβλημα δημιούργησε στo τμήμα της αγοράς αυτής του home entertainment η παρατεταμένη κρίση και ποιούς τομείς της επηρέασε κυρίως;

Πάνος Μαρτάκης: Η δύσκολη οικονομική κατάσταση που επικρατεί εδώ και μία πενταετία στην Ελλάδα είχε ως αποτέλεσμα την συρρίκνωση όλων των σχετικών μεγεθών της αγοράς - από τους τζίρους και τα διαφημιστικά κονδύλια, μέχρι τον αριθμό των καταστημάτων που μεγάλες εμπορικές αλυσίδες διατηρούν και φυσικά τον αριθμό των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται με αυτό το αντικείμενο σε όλη την επικράτεια. Σε αυτό το κλίμα όλα γίνονται δυσκολότερα, από την χρηματοδότηση νέων παραγωγών και την προώθησή τους, μέχρι την υποστήριξη νέων τεχνολογιών και την ανάληψη πρωτοβουλιών για "κάθετα κοινά".


Ο γενικός διευθυντής της Feelgood Entertainment κ. Πάνος Μαρτάκης


Η πικρή αλήθεια, ωστόσο, είναι πως όλα αυτά είχαν ξεκινήσει πολύ πριν από την πενταετία της κρίσης, με την μεγάλη άνοδο της παράνομης διανομής περιεχομένου και παράνομης λήψης του από το Internet (της "πειρατείας" του δηλαδή). Αυτός ήταν ο παράγοντας που είχε και έχει αληθινά καταστροφικά αποτελέσματα στην αγορά της οικιακής ψυχαγωγίας. Συγκριτικά με αυτόν, η οικονομική κρίση είχε - ακούγεται υπερβολικό μα δεν είναι - μικρότερες επιπτώσεις. Οι δύο αυτοί παράγοντες συνδυαστικά, βέβαια, επιδείνωσαν μία ήδη κακή επικρατούσα κατάσταση σε μία χειρότερη, όπως θα περίμενε κανείς.

ΑD: Πιθανότατα συμφωνούμε στο γεγονός ότι υπάρχει (α) ένα σημαντικότατο πλέον ποσοστό του καταναλωτικού κοινού που έχει "ανατραφεί" από πολύ παλιά στην συνήθεια της παράνομης λήψης ψυχαγωγικού περιεχομένου από το Internet, καθώς και (β) ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων που πιθανώς δεν γνωρίζουν καν πως παρανομούν με την συνήθεια αυτή, βλέποντάς την παντού γύρω τους καθημερινά επί χρόνια. Πώς πιστεύετε πως μπορεί να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της τόσο εκτεταμένης "πειρατείας" στην Ελλάδα του 2016;

ΠΜ: Σαφώς και συμφωνούμε και με τις δύο αυτές παρατηρήσεις. Να αντιμετωπιστεί ολοκληρωτικά η "πειρατεία" είναι βέβαια πρακτικά αδύνατο: σε κάθε αγορά όπου η τεχνολογία αλλάζει τα δεδομένα, η επιστροφή σε πρότερη κατάσταση δεν είναι εφικτή. Θεωρούμε ωστόσο πως θα πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες για να περιοριστεί δραστικά η συνήθεια αυτή, προκειμένου στη συνέχεια η αγορά της ψυχαγωγίας να επιστρέψει σε μία κατάσταση έστω εύρρυθμης λειτουργίας. Το "κλειδί" κατά τη γνώμη μας είναι η ενημέρωση του κοινού τόσο για την παράνομη φύση της "πειρατείας", όσο και για τις δυσμενείς συνέπειες που έχει η συνήθεια αυτή στην παραγωγή αυτή καθ' αυτή του περιεχομένου που επιθυμούν.


Στην ενημέρωση αυτή μπορούν - και θα πρέπει - να συμμετάσχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι: οι διανομείς όπως εμείς, οι εμπορικές αλυσίδες και καταστήματα, ο ειδικός και ευρύτερος Τύπος. Ίσως να ήταν σκόπιμη η δημιουργία και κάποιου κλαδικού οργάνου, με τη σύμπραξη όλων των παραπάνω, το οποίο θα είχε ως πάγια αποστολή την διαρκή και ουσιαστική ενημέρωση του κοινού για το πρόβλημα της "πειρατείας". Από την δική μας πλευρά, δηλώνουμε έτοιμοι να συμμετάσχουμε σε μία τέτοια προσπάθεια οποιαδήποτε στιγμή.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ