Τα games στο στόχαστρο, πάλι.

Σε απαράδεκτη καμπάνια της... βρετανικής κυβέρνησης

Σάλο έχει προκαλέσει στο χώρο της ηλεκτρονικής διασκέδασης η διαφημιστική καμπάνια της βρετανικής κυβέρνησης "Change4Life", η οποία οργανώθηκε για να ενημερώσει το κοινό σχετικά με μία σειρά από "κακές συνήθειες" των παιδιών που ενδέχεται να έχουν δυσμενή αποτελέσματα στην υγεία τους αργότερα. Ανάμεσα στις συνήθειες αυτές αναφέρεται η καθιστική ζωή, η έλλειψη άθλησης και η μη ισορροπημένη διατροφή. Όλα καλά ως εδώ, κι έτσι θα παρέμεναν, αν η αφίσα της καμπάνιας αυτής δεν είχε ως κεντρικό της αντικείμενο ένα παιδί μικρής ηλικίας να κρατά, με ύφος αποχαυνωμένο, ένα... χειριστήριο copy/paste αυτού των PlayStation3 (!). Η εικόνα είναι βεβαίως γραφικότατη, ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς και τον τίτλο "Risk an early death, just do nothing" που την συνοδεύει. Εξ ου και οι διαμαρτυρίες από όλα τα επίπεδα της αγοράς του gaming.

Άγνωστος παραμένει ο λόγος για τον οποίο η διαφημιστική εταιρεία που σχεδίασε την αφίσα για λογαριασμό της βρετανικής κυβέρνησης - ονόματι The Gate - επέλεξε να απομονώσει και να καταδείξει συγκεκριμένα το gaming ως "επιβλαβή συνήθεια", άμεσα συνδεδεμένη με τον διαβήτη, τον καρκίνο ή τα καρδιακά προβλήματα. Το γεγονός είναι όμως ότι αυτή η εντύπωση δίνεται, εξ ου και τα αρνητικότατα σχόλια που "εισέπραξε" η διαφημιστική από κάθε επίσημο φορέα του home entertainment στην Αγγλία, από τον ειδικό Τύπο, καθώς και από πολλά στελέχη εταιρειών του χώρου, που χαρακτήρισαν ως "απαράδεκτη" και "ανεύθυνη" την επιλογή του θέματος της αφίσας. Η Sony Computer Entertainment, δε, έχει ήδη δηλώσει ότι επιφυλάσσεται του δικαιώματος μήνυσης και άλλων νομικών ενεργειών, καθώς - και με το δίκιο της - ανησυχεί σχετικά με τον οποιοδήποτε συνειρμό μπορεί να δημιουργηθεί ανάμεσα στις παραπάνω ασθένειες και το brand name των PlayStation.

Η στήλη ούτε καν θα μπει στον κόπο να σχολιάσει το ανησυχητικό ή το άτοπο στη διαφημιστική αφίσα της βρετανικής καμπάνιας. Θα δηλώσει όμως... παρηγορημένη, αφού προφανώς υπάρχουν κι άλλες κυβερνήσεις τόσο ανεύθυνες, κοντόφθαλμες και προκατηλλειμένες, όσο η ελληνική - η οποία, όπως πιθανώς θυμούνται πολλοί, είχε "τρέξει" διαφημιστική καμπάνια με τίτλο "Η Ζωή Έχει Χρώμα" πέρυσι τέτοιο καιρό και αδικήσει το gaming με παρόμοιο τρόπο. Βέβαια εκεί τα πράγματα ήταν εμφανώς χειρότερα, αφού κάποιοι στο Υπουργείο Υγείας είχαν κρίνει σκόπιμο να βάλουν τα video games "στο ίδιο τσουβάλι" με το τσιγάρο, τη βία και τα ναρκωτικά. Αλλά, από την άλλη, οι Έλληνες ιθύνοντες - όπως και στην περίπτωση του διαβόητου νόμου 3037 - ξέρουν... πάντοτε καλύτερα. Αλοίμονο!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ