Street Fighter V: τελική πρόβα

Οι εντυπώσεις μας από την τελευταία δοκιμαστική λειτουργία του πριν την μεγάλη πρεμιέρα

Μιλώντας για online συγκρούσεις, ο νέος Δικτυακός κώδικας τoυ Street Fighter V που στηρίζει την απαραίτητη μετάδοση δεδομένων ανάμεσα σε δύο παίκτες - είτε αν αυτοί "συναντώνται" μόνο μέσω PSN, παίζοντας δηλαδή και οι δύο σε PS4, είτε αν ο ένας παίζει σε PS4 και ο άλλος σε PC - μάς φάνηκε άκρως ικανοποιητικός. Όχι τέλειος, αλλά ευδιάκριτα καλύτερος από τον αντίστοιχο του SFIV (ειδικά για έκδοση... v1.0). Όπως πάντοτε, ανάμεσα σε δύο αντιπάλους ο "αδύναμος κρίκος" είναι η λιγότερο γρήγορη σύνδεση του ενός εκ των δύο. Για να εξάγουμε συμπεράσματα όσο το δυνατόν πιο κοντά στο... επιστημονικά ορθό συνδέσαμε το PS4 με τον καλύτερο δυνατό τρόπο που είναι εμπορικά διαθέσιμος αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα: με σύνδεση COSMOTE VDSL 50 (πρακτικές ταχύτητες 49.9/4.9), ενσύρματα στον παρεχόμενο router.

Στο 60%-70% των περιπτώσεων δεν παρατηρήσαμε ουσιαστική καθυστέρηση (όταν οι αντίπαλοί μας είχαν καλής ποιότητας σύνδεση δηλαδή), ενώ στις υπόλοιπες ναι μεν "χάνονταν καρέ" αλλά το SFV κατέβαλλε κάθε προσπάθεια ώστε να μην προκύπτουν χτυπήματα... από το πουθενά. Στα συν, φυσικά, και το γεγονός ότι μπορεί κανείς μέσω ειδικής ρύθμισης να περιορίσει τους αντιπάλους του γεωγραφικά μόνο στη δική του ήπειρο ώστε να περιοριστεί σε κάποιο βαθμό η πιθανότητα αργών συνδέσεων (αν και έτσι προφανώς μειώνονται οι επιλογές του για τον μηχανισμό "αντιστοίχισης" της Capcom).

Στον τεχνικό τομέα, άλλωστε, έχουμε να κάνουμε πέρα από κάθε αμφιβολία με το ομορφότερο, περισσότερο προσεγμένο Street Fighter που - άμεση συνέπεια του γεγονότος ότι η Capcom έχει στη διάθεσή της το ικανό hardware του PS4 ως δεδομένο και μπορεί να κινηθεί πέρα από αυτό για τα PC. Οι δοκιμές σε Η/Υ μέσω Steam δυστυχώς κατέστησαν ανέφικτες από τη στιγμή που η έκδοση beta του SFV δεν αναγνώριζε το fightstick που χρησιμοποιούμε (ενώ αυτό αναγνωρίζεται κανονικά από Windows 10 και SFIV). Αλλά και αποκλειστικά για PS4 μιλώντας κανείς, τόσο ο σχεδιασμός των χαρακτήρων όσο και η κίνησή τους, το γύρω περιβάλλον, τα εφέ, ο φωτισμός κλπ., είναι υπέροχα.

Η μόνη ατέλεια που παρατηρήσαμε στα γραφικά ήταν το ελαφρύ "τρέμουλο" (shimmering) στις ακμές των γραφικών και των λεπτών γραμμών (αυτό οι PC gamers με ισχυρούς Η/Υ μπορούν να το εξαλείψουν εντελώς). Ο ήχος είναι αντίστοιχα ποιοτικός, με την ταιριαστή... cheesy μουσική, την απόδοση των διαλόγων με τον cult στόμφο και την επιβλητική φωνή του "παρουσιαστή", όλα στη θέση τους. Ο έλεγχος, τέλος, δεν μάς δημιούργησε κανένα απολύτως πρόβλημα με το fighstick, αν και υποψιαζόμαστε πως οι νέοι παίκτες που θα ξεκινήσουν με το DualShock4 πιθανώς θα χρειαστούν κάποιο χρόνο εξοικείωσης για να εκτελούν ακξολουθίες κινήσεων με άνεση.

Άλλες διαπιστώσεις που κάναμε, επιγραμματικά, στις τρεις ημέρες ενασχόλησής μας με την τελευταία δοκιμαστική εμφάνιση του Street Fighter V. Πρώτον: οι PC gamers που συμμετείχαν στην final beta ήταν ανέλπιστα πολλοί σε σχέση με τους PS4 gamers (γεγονός ευχάριστο και σαφέστατα θετικό για την Capcom και την κοινότητα του τίτλου συνολικά). Δεύτερον: είναι πολλοί οι παίκτες που έχουν τη διάθεση να πειραματιστούν με τους 4 ολοκαίνουργιους χαρακτήρες του SFV, αντί να περιοριστούν στα γνωστά... σιγουράκια (είναι πιθανό να μην έχουμε δηλαδή σε λίγες εβδομάδες το φαινόμενο "Ken παντού"). Τρίτον: με τις ειδικές κινήσεις "V" των μαχητών να ενεργοποιούνται εύκολα, το παιχνίδι ανάμεσα σε παίκτες ακόμη και όχι ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου γίνεται περισσότερο "ενστικτώδικο" κι εντυπωσιακό (και ριψοκίνδυνο και... σύντομο παράλληλα!).

Τέταρτο και τελευταίο: από όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής, το SFV έχει όντως μελετηθεί και "στηθεί" με τρόπο που μπορεί να συγκεντρώσει γύρω του τόσο τους βετεράνους της σειράς, όσο και "νέο κόσμο" (ειδικά από το κοινό του PS4). Το αν μπορεί, αφού τον συγκεντρώσει, να τον κρατήσει, θα φανεί από την τελική ποιότητα του τίτλου στις 16/2 και τους πρώτους μήνες που θα ακολουθήσουν. Ανυπομονούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ