PS VR 2018: συνέντευξη με τον Michael Denny

Ο αντιπρόεδρος της Sony απαντά στις ερωτήσεις μας για την εικονική πραγματικότητα σε PlayStation

Στο πλαίσιο της ανακοίνωσης που έκανε η Sony σχετικά με την μείωση της τιμής πώλησης του PlayStation VR διοργανώθηκε στο Λονδίνο και ειδική εκδήλωση, όπου είχαμε την ευκαιρία να έλθουμε σε επαφή με μία σειρά από νέες παραγωγές για το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας του PlayStation4. Είχαμε, ωστόσο, και την σπάνια ευκαιρία μιας συνέντευξης με τον Michael Denny, τον αντιπρόεδρο της Sony Interactive Entertainment Studios που επιβλέπει την Ευρώπη στα θέματα που σχετίζονται με το software του PlayStation συνολικά. Στην συγκεκριμένη συζήτηση μάς ζητήθηκε να εστιάσουμε το ενδιαφέρον μας σε ερωτήσεις αναφορικά με το PS VR, οι σημαντικότερες λοιπόν ακολουθούν.


Παρακαλούμε δώστε μας μία συνοπτική εικόνα όσον αφορά στο πού βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή με το PlayStation VR. Πόσο μεγάλη είναι η εγκατεστημένη του βάση, πόσοι τίτλοι είναι διαθέσιμοι γι' αυτό, ποιά είναι η αναλογία πωλήσεων τίτλων ανά PS VR (attach ratio), πόσους νέους τίτλους σχεδιάζετε να κυκλοφορήσετε μέσα στο 2018 και ποιοί είναι οι στόχοι σας για την διεύρυνση της πελατειακής βάσης του PS VR μέχρι τον Μάρτιο του 2019;
Έχουμε και λέμε, λοιπόν: μέχρι τον Μάρτιο έχουν πωληθεί 2.2 εκατομμύρια PS VR σε όλο τον κόσμο, οι παραγωγές κάθε είδους για το σύστημα - games και όχι μόνο - ανέρχονται σε 300 περίπου και στοχεύουμε να διαθέσουμε στην αγορά μέσα στο οικονομικό μας έτος πάνω από 180 νέες παραγωγές από όλες τις κατηγορίες. Η αναλογία τίτλων ανά σύστημα PS VR βρίσκεται ανάμεσα στο 5:1 και το 6:1. Όσο για το πόσα PS VR θα θέλαμε να έχουν πωληθεί μέχρι τον επόμενο Μάρτιο... όσα περισσότερα γίνεται, φυσικά!


Ναι, αυτό εξυπακούεται. Υποθέτουμε πως δηλώνετε ικανοποιημένοι με την μέχρι τώρα πορεία του PS VR στην παγκόσμια αγορά; Όταν ξεκινούσε, τον Οκτώβρη του 2016, πιστεύατε πως θα έχει αυτήν την αποδοχή;
Προσωπικά πάντοτε θεωρούσα πως την αποδοχή αυτή το PS VR την άξιζε, ακόμη κι όταν αρκετοί άλλοι αμφέβαλλαν - δηλώνω λοιπόν εξαιρετικά ικανοποιημένος από όσα έχουμε πετύχει μέχρι τώρα και πεπεισμένος ότι οι προοπτικές του PS VR είναι πολύ μεγάλες. Έχουμε πελατειακή βάση πολύ μεγαλύτερη αυτής οποιουδήποτε άλλου συστήματος εικονικής πραγματικότητας στην αγορά, πολύ περισσότερους διαθέσιμους τίτλους, την μακράν υψηλότερη αναλογία τίτλων ανά σύστημα (attach ratio), καθώς και την υποστήριξη πάρα πολλών δημιουργικών ομάδων κι εταρειών ανάπτυξης, μικρών και μεγάλων. Και η μείωση τιμής που ανακοινώσαμε έρχεται στο σωστό χρονικό σημείο για να διεκδικήσει πολύ μεγαλύτερο ποσοστό της προσοχής των κατόχων PS4, που πλησιάζουν τα 80 εκατομμύρια και έχουν ήδη στην κατοχή τους το "μισό" του όλου συστήματος που χρειάζεται ώστε να γνωρίσουν τον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας μέσω του PlayStation.


Με τα Oculus Rift και HTC Vive να έχουν, ωστόσο, μέχρι στιγμής αποτύχει να γνωρίσουν έστω αξιοπρεπή εμπορική επιτυχία, αισθάνεστε ως Sony πως "δίνετε μόνοι την μάχη" για την προώθηση της εικονικής πραγματικότητας στο κοινό;
Καταλαβαίνω για ποιούς λόγους θα μπορούσε επικρατεί αυτή η εικόνα στην παρούσα φάση, αλλά... όχι. Δεν το βλέπουμε με αυτόν τον τρόπο. Αυτό που θέλαμε πάντοτε ήταν να φέρουμε στον κόσμο του PlayStation έναν νέο τρόπο αλληλεπίδρασης και ψυχαγωγίας με το PS VR, όχι να... συμμετάσχουμε σε κάποιο κίνημα συγκεκριμένο. Το PS VR ως προϊόν το σκεφτόμασταν και το μελετούσαμε πολύ καιρό πριν αρχίσει η εικονική πραγματικότητα να κεντρίζει το ενδιαφέρον της αγοράς. Όταν έγινε οικονομικά εφικτό να το προσφέρουμε, το κάναμε. Αλλά η αλήθεια είναι πως ακολουθούμε τα δικά μας πλάνα, δεν δίνουμε τόση σημασία στο τί κάνει ο "αντσγωνισμός", αν θέλετε. Θα προτιμούσαμε να πήγαιναν καλύτερα εμπορικά τα Rift και Vive; Ναι, γιατί αυτό θα ισχυροποιούσε το μήνυμα της εικονικής πραγματικότητας ως τεχνολογίας. Μάς προβληματίζει που δεν πηγαίνουν καλά; Όχι, γιατί δεν βασίζαμε ποτέ τα σχέδιά μας στο πώς θα εξελιχθούν αυτά για να δούμε τί θα κάνουμε εμείς. Το PS VR ανήκει στην οικογένεια του PlayStation, έτσι το είχαμε πάντοτε στο μυαλό μας και έτσι συνεχίζουμε να το προωθούμε, ανεξαρτήτως του τί κάνουν οι άλλοι.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ