PS VR 2018: συνέντευξη με τον Michael Denny

Ο αντιπρόεδρος της Sony απαντά στις ερωτήσεις μας για την εικονική πραγματικότητα σε PlayStation

Σύμφωνοι. Παρά την πολύ καλή πορεία του PS VR στην παγκόσμια αγορά, πάντως, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως ακόμη και σήμερα, 18 μήνες μετά την κυκλοφορία του, αυτό στερείται ενός "killer app" - μιας παραγωγής δηλαδή τόσο εντυπωσιακής και ξεχωριστής, ώστε ν' αποτελεί στα μάτια του καταναλωτικού κοινού λόγο απόκτησης του προϊόντος από μόνη της. Πώς σχολιάζετε την άποψη αυτή;
Ο καθένας μπορεί να έχει την γνώμη του και να την υποστηρίζει με τα επιχειρήματα που θεωρεί ισχυρότερα, βέβαια, όμως στην συγκεκριμένη περίπτωση διαφωνώ και θα εξηγήσω γιατί. Το PS VR δεν μπορεί να αντιστοιχιστεί, θεωρώ, με ένα π.χ. νέο σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας, όπως ένα νέο PlayStation ή ένα Xbox, που οφείλουν να προσφέρουν από την πρώτη ημέρα το λιγότερο ένα video game που θ' αναλάβει τον ρόλο του "killer app" και θα λειτουργήσει ως λόγος απόκτησης του συστήματος αυτού. Είναι ένα περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας που οφείλει, πρώτα απ' όλα, να προσφέρει πολλά διαφορετικά παραδείγματα εφαρμογής της σχετικά νέας ακόμη αυτής τεχνολογίας. Σε αυτό το πλαίσιο θεωρώ πως με την ευρύτατη γκάμα από τίτλους που έχουμε φροντίσει να προωθήσουμε - τόσο εμείς ως Sony όσο και οι ανεξάρτητες εταιρείες παραγωγής και έκδοσης τίτλων - αυτό που οφείλει να προσφέρει το PS VR αυτήν την στιγμή, την ποικιλία ώστε να το απολαύσει κανείς με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, όντως το προσφέρει.

Aν δεχθούμε πως στην περίπτωση του PlayStation VR η ποικιλία τίτλων έχει μεγαλύτερη σημασία από την ύπαρξη ενός τίτλου "κράχτη", τί είδους διαφορετικές ψυχαγωγικές εμπειρίες θεωρείτε πως θα κέντριζαν το ενδιαφέρον των ήδη κατόχων PS4, σε βαθμό που να τούς παρακινήσει να αγοράσουν σύντομα το περιφερειακό σας;
Αν γνωρίζαμε ακριβώς ποιές παραγωγές θα είχαν σίγουρα αυτό το αποτέλεσμα, θα επικεντρωνόμασταν μόνο σε αυτές - αν έχετε καμία τέτοια ιδέα συγκεκριμένη, την δεχόμαστε με χαρά! (γέλια) Σοβαρά, πάντως, ακριβώς επειδή οι καταναλωτές μάς έχουν εκπλήξει πολλές φορές με το τί τους αρέσει και τί όχι - συχνά δεν έχουν φανταστεί τί θα τούς άρεσε πολύ, μέχρι να τούς προσφερθεί - δεν μπορούμε να είμαστε 100% σίγουροι για το ποιές παραγωγές θα αποδειχθούν επιτυχείς μέχρι το ίδιο το κοινό να τις αναδείξει ως τέτοιες. Ακριβώς γι' αυτό δοκιμάζουμε διαφορετικά πράγματα και ενθαρρύνουμε τους συνεργάτες μας να κάνουν το ίδιο, ακριβώς γι' αυτό βλέπετε αυτήν την ποικιλία τίτλων για το PS VR. Όπως οι δημιουργοί ακόμη πειραματίζονται με την ίδια την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας σε καθαρά πρακτικό επίπεδο, έτσι κι εμείς πειραματιζόμαστε με το πώς θα μπορούσαμε να την αξιοποιήσουμε διασκεδαστικά. Καθολική επιτυχία δεν μπορούν να έχουν όλα τα πειράματα, εννοείται, όμως αν δεν εξερευνήσει κανείς τί μπορεί να κάνει με μια νέα τεχνολογία, δεν θα μάθει ποτέ τις πραγματικές της δυνατότητες ή την αξία της.

Κατανοητό και συμφωνούμε. Ποιές παραγωγές του θα ξεχωρίζατε λοιπόν από αυτό το "τρίτο κύμα" τίτλων που θα κυκλοφορήσουν γι' αυτό μέσα στο 2018;
Προσωπικά θεωρώ πως όλες οι παραγωγές έχουν τις δικές τους αρετές και θα προτιμούσα από όσες είδατε σήμερα στον εκθεσιακό χώρο να κάνετε εσείς την επιλογή - όμως είμαι βέβαιος πως το Firewall, για παράδειγμα, είναι το είδος της παραγωγής που οι κάτοχοι PS4 με αγάπη στους τίτλους δράσης θα "αγκαλιάσουν" αμέσως. Το κοινό του PS4 που θ' αναζητήσει τις πολύωρες, σεναριακές ψυχαγωγικές εμπειρίες που έχει συνηθίσει από τα παραδοσιακά games, άλλωστε, πιστεύω πως θα απολαύσουν τα Persistence, Eden Tomorrow και Blood&Truth. Το Wipeout VR είναι απόδειξη του πόσο καλά μπορεί να "περάσει" ένα παραδοσιακό video game σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας αν η διαδικασία γίνει με προσοχή στην λεπτομέρεια και την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος. Από κει και πέρα δεν μπορεί να μην ξεχωρίσει κανείς το Tracklab VR για την πρωτότυπη προσέγγιση που προσφέρει στην δημιουργία μουσικής ή το Salary Man Escape για την ιδιότυπη αίσθηση του χιούμορ που έχει ενσωματώσει στον μηχανισμό παιχνιδιού του. Και ως παράδειγμα διασκέδασης μέσω VR όχι απαραίτητα στο πλαίσιο ενός video game, το Virry Safari πιστεύω πως είναι αντιπροσωπευτικό.

Και μία τελευταία ερώτηση. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα "πειράματα" που έκανε ποτέ η Sony, πιθανώς "μπροστά από την εποχή του" και ίσως γι' αυτό εν τέλει αποτυχημένο, ήταν το PlayStation Home στο PS3. Θα είχε νόημα, πιστεύετε, να επιχειρήσει η εταιρεία να φτιάξει μία καινούργια εκδοχή του PS Home, αυτή τη φορά σε... πραγματική εικονική πραγματικότητα φυσικά, για τους κατόχους PS VR;
Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση! Ναι, θεωρώ πως θα είχε νόημα καθώς αυτές οι εμπειρίες συμμετοχής και κοινωνικής αλληλεπίδρασης είναι σχεδόν βέβαιο πως κάποια στιγμή θα μεταβούν (και) σε περιβάλλον VR. Υποθέτω πως τεχνικά θα υπήρχαν κάποιες προκλήσεις, καθώς θα έπρεπε να δημιουργηθεί ένας - πολύ μεγάλος και πειστικός στην απεικόνισή του - "μόνιμος" (persistant) εικονικός χώρος, στον οποίο θα εισέρχονταν οι κάτοχοι PS VR οποιαδήποτε στιγμή και θα περιπλανούνταν μέσα σε αυτόν αδιάλειπτα. Υπάρχει πάντα και το θέμα του τί ακριβώς θα μπορούσαν να κάνουν εκεί - θα έπρεπε δηλαδή να προσφέρουμε ικανό αριθμό από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που θα φιλοξενούσε ένα υποθετικό Home VR, πέρα από την απλή επικοινωνία ανάμεσα στους κατόχους PS VR. Είναι πάντως ενδιαφέρουσα σκέψη - κι ας μην μπορώ να επιβεβαιώσω ή όχι αν την... έχουμε κάνει ήδη!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ