Και επίσημα, PlayStation5!

H Sony επιβεβαιώνει όνομα, χρονοδιάγραμμα διάθεσης και νέα στοιχεία για το επόμενο οικιακό της σύστημα ψυχαγωγίας

Με τον ίδιο... απροσδόκητο τρόπο που είχε υιοθετήσει και τον Απρίλιο ώστε να μιλήσει, για πρώτη φορά, για το οικιακό σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης που θα διαδεχθεί το PS4 - με άρθρο στο website του περιοδικού Wired δηλαδή - η Sony πριν από λίγες ώρες επιβεβαίωσε τα δύο σημαντικά στοιχεία που θεωρούσαμε και εμείς πιθανότερα μεν, αλλά δεν θα χρησιμοποιούμε πια στην αρθρογραφία μας με οποιαδήποτε αμφιβολία: το σύστημα αυτό ονομάζεται PlayStation5 και θα κυκλοφορήσει "εγκαίρως για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων" του 2020, κάτι που στο μυαλό μας μεταφράζεται σε "κάποια στιγμή μέσα στον Νοέμβριο" (τουλάχιστον στις ΗΠΑ).

Ο πρόεδρος της Sony Computer Entertainment, o Jim Ryan, και ο τεχνικός της διευθυντής, ο Mark Cerny, αξιοποίησαν την ευκαιρία του άρθρου αυτού για να δημοσιοποιήσουν - αρκούντως... προσεκτικά είναι η αλήθεια - μερικές ακόμη λεπτομέρειες για τις δυνατότητες και λειτουργίες του PlayStation5. Επιγραμματικά αναφέρουμε ορισμένες:

- Το PS5 θα προσφέρει απεικόνιση με την πολυσυζητημένη μέθοδο του ray-tracing στηριζόμενο στο υποσύστημα γραφικών του που ενσωματώνει σχετική υποστήριξη, όχι απλώς μέσα από κάποια υλοποίηση software.

- Ο δίσκος τεχνολογίας SSD που θα φέρει το PS5 δεν θα μειώσει θεαματικά μόνο τους χρόνους προσπέλασης στα δεδομένα που χρειάζονται τα games, αλλά συχνά και τον όγκο τους, καθώς σήμερα με τους σκληρούς δίσκους οι δημιουργοί τίτλων είναι αναγκασμένοι να "επαναλαμβάνουν" συγκεκριμένα δεδομένα πολλές φορές πάνω στην επιφάνεια των πρώτων για ταχύτερη πρόσβαση.

- Σε αντίθεση με τί συμβαίνει σε όλα τα games σήμερα, δεν θα χρειάζεται να "τρέχει" κανείς ένα παιχνίδι για να δει π.χ. ποιές αποστολές έχει στην διάθεσή του ή ποιές online αναμετρήσεις είναι ενεργές στην εκάστοτε χρονική στιγμή για να συμμετάσχει: τέτοιες πληροφορίες θα προβάλλονται σε πραγματικό χρόνο μέσα από το ίδιο το γραφικό περιβάλλον του PS5, στην περιοχή δηλαδή κάθε τίτλου στην κεντρική οθόνη χειρισμού, χωρίς o τίτλος αυτός καθ' αυτός να είναι ενεργός (!).

- Όπως περιμέναμε αλλά είναι επίσης επίσημο πια, το PlayStation5 θα φέρει drive οπτικών δίσκων Ultra HD Blu-ray, πράγμα που σημαίνει πως (α) σε έναν τέτοιο δίσκο τα games θα έχουν στην διάθεσή τους αποθηκευτικό χώρο της τάξης των 100 GB, αλλά και πως (β) εφικτή θα είναι και η αναπαραγωγή ταινιών υπερυψηλής ευκρίνειας (εικόνα 4Κ) από δίσκους UHD BD όπως αυτούς που διατίθενται ευρέως πια στην αγορά.

Οι Ryan και Cerny, ωστόσο, αποκάλυψαν πράγματα που δεν γνωρίζαμε και για το χειριστήριο του PlayStation5 (θα το αποκαλούσαμε DualShock5 αλλά η Sony ίσως επιλέξει να το ονομάσει διαφορετικά). Το χειριστήριο αυτό αντικαθιστά την γνωστή μας μέχρι σήμερα "ανάδραση με δόνηση" (rumble feedback) με την κατά πολύ περισσότερο ευέλικτη "ανάδραση μέσω επαφής" (haptic feedback). Η δεύτερη καθιστά αντιληπτή μεγαλύτερη γκάμα ερεθισμάτων: σε ένα demo του Gran Turismo, για παράδειγμα, ο παίκτης "εισπράττει" ακριβή αίσθηση των τροχών όταν αυτοί εφάπτονται στο μισό τους μέσα στην πίστα, στην άσφαλτο, και στο άλλο μισό τους έξω από αυτήν, στο χαλίκι ή στο χώμα. Σήμερα σε τέτοια περίπτωση "αισθανόμαστε" το χειριστήριο να "τρέμει" στιγμιαία και... αυτό είναι όλο, ενώ με την ανάδραση μέσω επαφής αποδίδεται η διαφορά των επιφανειών πειστικά.

Το χειριστήριο του PlayStation5, επίσης, θα προσφέρει πολλά διαφορετικά επίπεδα "αντίδρασης" (adaptive feedback) στα "πλήκτρα-σκανδάλες" του (L2/R2): πιέζοντάς τα κανείς θα έχει κατά πολύ περισσότερο ρεαλιστική αίσθηση σε ενέργειες με διάρκεια, όταν π.χ. ο παίκτης τεντώνει ένα τόξο για να ρίξει το βέλος ή όταν επιταχύνει βαθμιαία ένα τετρακίνητο σε ανώμαλο δρόμο, όπου αυτό συναντά "αντίσταση" από το έδαφος. Και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά του νέου χειριστηρίου σκοπό έχουν, και το πιθανότερο είναι να καταφέρουν, να δημιουργήσουν περισσότερο αληθοφανή, πειστική αλληλεπίδραση με τους ψηφιακούς κόσμους που θα συνθέτουν τα games του PS5.

Ο Jim Ryan δεν παρέλειψε, βεβαίως, να υπογραμμίσει πως το PlayStation5 απέχει παραπάνω από έναν χρόνο ακόμη από τα ράφια των καταστημάτων και πως, στο μεσοδιάστημα, όλοι οι κάτοχοι PlayStation4 έχουν να προσβλέπουν σε εξαιρετικές παραγωγές για το σύστημά τους όπως τα επερχόμενα Death Stranding, The Last of Us Part II, Ghost of Tsushima και άλλα ποιοτικά games. Όμως με την επίσημη πια ονομασία του PlayStation5 η αλήθεια είναι πως ξεκινά πια και μία νέα διαδρομή, παράλληλη αυτής που διανύει αυτή τη στιγμή το κυρίαρχο στην αγορά PS4: η διαδρομή που οδηγεί στον διάδοχό του και την επόμενη γενιά video games για το σπίτι. Σκοπεύουμε να χαρούμε κάθε σημείο και των δύο, όπως τούς αξίζει!