Gran Turismo 5: Η συνέντευξη

Ρωτάμε, ο δημιουργός απαντά

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης που πραγματοποίησε η Sony στη Μαδρίτη για την κυκλοφορία του Gran Turismo 5, το Αθηνόραμα Digital είχε την ευκαιρία να παρευρεθεί σε ένα panel δημοσιογράφων που υπεβαλλαν στον Kazunori Yamauchi - διευθυντή ανάπτυξης και κινητήρια δύναμη πίσω από κάθε Gran Turismo - μια σειρά από ερωτήσεις. Οι πιο ενδιαφέρουσες από αυτές, με τις απαντήσεις του διάσημου Ιάπωνα δημιουργού video games, ακολουθούν:

Το Gran Turismo 5 βρίσκεται επιτέλους στα καταστήματα, είναι άποψη πολλών ωστόσο ότι η καθυστέρηση της κυκλοφορίας του ήταν σημαντική. Πού την αποδίδετε προσωπικά;
Δεν αδικούμε όσους έχουν αυτήν την εντύπωση, μετά από τόσα χρόνια ανάπτυξης είναι λογικό να υπάρχουν ερωτήματα και αμφιβολίες. Ήταν μία σειρά από πράγματα που καθυστέρησαν την ολοκλήρωση του GT5, κάποια από τα οποία θα μπορούσαμε να είχαμε προβλέψει, κάποια όχι. Η μετάβαση, για παράδειγμα, από την συμβατική στην υψηλή ευκρίνεια χρειάστηκε περισσότερο χρόνο απ' όσο θα μπορούσε να υπολογίσει οποιοσδήποτε. Τα αυτοκίνητα Premium ήταν επίσης χρονοβόρα ως διαδικασία δημιουργίας και θέλαμε να συμπεριλάβουμε όσο το δυνατόν πιο πολλά. Για κάποια στοιχεία αλλάξαμε γνώμη σε προχωρημένο σημείο και χρειάστηκαν "προς τα πίσω" αλλαγές για να τα διαμορφώσουμε στη συνέχεια όπως θέλαμε, ενώ άλλες ιδέες δεν υπήρχαν στην αρχική περιγραφή του τίτλου, αλλά θεωρήσαμε σωστό να τις συμπεριλάβουμε γιατί θα καθιστούσαν το νέο GT ολοκληρωμένο ως παραγωγή.

Περισσότερο απ' όλα, ωστόσο, αν θέλω να είμαι ειλικρινής, θα πρέπει να παραδεχθώ ότι μας καθυστέρησε εκείνο το στάδιο της ανάπτυξης που μεσολαβεί ανάμεσα στο "απλώς ολοκληρωμένο" και το "τέλειο". Απαιτώντας το υψηλότερο δυνατό επίπεδο για πάρα πολλά πράγματα σε ένα video game, συχνά καταλήγεις ν' αναθεωρείς πολλά. Ήταν αυτό το στάδιο που απαίτησε τον απρόβλεπτα πιο πολύ χρόνο. Θέλουμε να πιστεύουμε, πάντως, ότι το τελικό αποτέλεσμα αποζημιώνει την αναμονή όλων των φίλων της σειράς των GT.

Ποιά είναι τα μηνύματα που εισπράττετε μέχρι στιγμής από την κοινότητα των gamers σχετικά με τη λειτουργία των Δικτυακών επιλογών του GT5; Τα παράπονα που έχουν εκφραστεί στο Web ήδη είναι ουκ ολίγα...
Το γνωρίζουμε και έχουμε ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες για να διορθωθούν τα προβλήματα που προκαλούν τα παράπονα αυτά. Για την πρώτη ημέρα λειτουργίας των Δικτυακών επιλογών του Gran Turismo 5 είχαμε κάνει με την υποδομή των server μας πρόβλεψη για 500.000 μοναδικές, ταυτόχρονες συνδέσεις. Όπως αποδείχθηκε, ήταν πολύ περισσότερες αυτές που αιτήθηκαν οι gamers, γι' αυτό και δημιουργήθηκαν όλα τα προβλήματα που αναφέρετε. Επίσης, επειδή και μία σειρά από άλλες λειτουργίες του GT5 είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το Internet και το PlayStation Network, επηρεάστηκαν και οι επιλογές παιχνιδιού για έναν παίκτη.

Μέχρι την ώρα που θα έχετε δημοσιεύσει το άρθρο σας, θα έχουμε αυξήσει τον αριθμό των ταυτόχρονων συνδέσεων σε 1 εκατομμύριο, ενώ στις 27/11 θα διαθέσουμε μια διορθωτική ανανέωση στο GT5 που θα βελτιώσει τα πράγματα σημαντικά (σ.σ. το update όντως έγινε διαθέσιμο και όντως η κατάσταση έχει σε ευδιάκριτο βαθμό ομαλοποιηθεί).

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ