Γιατί απέτυχε το Nintendo 3DS, λοιπόν;

Δεν είναι λίγοι οι λόγοι, μα είναι απλοί. Από δω και πέρα;

Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι που στηρίζονται σε απτά παράπονα καταναλωτών - όπως η μειωμένη αυτονομία του 3DS, για παράδειγμα - αλλά μεγαλύτερο πρόβλημα από όλα τα παραπάνω αποδείχθηκε τελικά πως ήταν η έλλειψη software. Τα ΑΑΑ, θελκτικά, διαφορετικά games που - θεωρητικά - θα έπρεπε να συνοδέψουν το 3DS στην παρθενική του εμφάνιση στην αγορά, ώστε να δώσουν λόγο να το αγοράσει κανείς. Αυτά έλειψαν και στην αρχή, και αργότερα - με καταστροφικά αποτελέσματα. Το βλέπουμε κι από μας, άλλωστε. Ο γράφων αγόρασε το 3DS αμέσως μόλις κυκλοφόρησε στη χώρα μας, με έναν μόνο τίτλο (το Super Street Fighter IV). Έπαιξε μαζί του δέκα μέρες, οι οποίες αποδείχθηκαν αρκετές για να συνειδητοποιήσει πως η εικόνα 3D δεν προσθέτει τίποτε ιδιαίτερο στον συγκεκριμένο τίτλο, ενώ προσθέτει πολύ λίγα σε άλλους 3-4 που δοκίμασε. Η εικόνα όντως δεν είναι ξεκούραστη - είναι συχνά "ζαλιστική" και σαφώς αντενδείκνυται για μεγάλα χρονικά διαστήματα και για παιδιά πολύ μικρά σε ηλικία. Έστω κι έτσι, ωστόσο, περιμέναμε. Περιμέναμε και περιμέναμε για το... δεύτερο παιχνίδι που θα θέλαμε να αγοράσουμε για το 3DS. Ε, όταν αυτό ήλθε - το Ocarina of Time 3D στο τέλος Ιουνίου - το ίδιο φορητό σύστημα της Nintendo είχε... μαζέψει τόση σκόνη πια, που απλώς δεν είχαμε διάθεση να την καθαρίσουμε! Τόσο απλά.

Στα παραπάνω η Nintendo απάντησε χθες με τη μείωση τιμής - μία πρώτη γενναία κίνηση, η οποία όμως σαφώς και δεν θα λύσει μόνη της όλα τα προβλήματα. Η... ντροπιαστική σχεδόν παραδοχή της αποτυχίας του 3DS μπορεί να τής κόστισε σε πρεστίζ, αλλά η χαμηλότερη τιμή θα τής δώσει ένα πρώτης τάξης ανταγωνιστικό πλεονέκτημα απέναντι στο PlayStation Vita τα Χριστούγεννα. Η ιαπωνική εταιρεία, με τα εκατομμύρια πιστών οπαδών σε όλο τον κόσμο, δεν χρειάζεται κινήσεις εντυπωσιασμού - όπως τη μείωση του μισθού του διευθύνοντα συμβούλου της κατά 50% - για να ξανακερδίσει την εμποστοσύνη τους. Χρειάζεται πίστη στο ίδιο της το φορμά, χρειάζεται να το προωθήσει δυναμικά, αλλά πιο πολύ απ' όλα χρειάζεται να φροντίσει πως αυτό το διάστημα της ξηρασίας σε software, μετά την κυκλοφορία του 3DS, δεν θα ξανασυμβεί. Για ποιό λόγο να αγοράσεις ένα σύστημα στο οποίο δεν υπάρχουν αξιόλογα games για να παίξεις, άλλωστε; Απλά πράγματα.

Είναι σαφές πως το 3DS έχει δυνατότητες, κι ας υπολείπεται τεχνολογικά του PS Vita. Μπορεί να μην σημειώσει ποτέ τις απίθανες πωλήσεις του DS, αλλά έχει να προσφέρει και σε μας ενδιαφέροντα games, και στη Nintendo κέρδη. Τα ευχολόγια, ωστόσο, δεν αρκούν - χρειάζεται εκ μέρους της ιαπωνικής εταιρείας σκληρή δουλειά για να "πιάσει τόπο" αυτή η θυσία της μείωσης τιμής. Οι επόμενοι μήνες θα αποδείξουν αν η Nintendo το καταλαβαίνει αυτό ή αν, τελικά, το 3DS απλώς δεν διέθετε ποτέ αυτό "το κάτι" που θα παρακινούσε το κοινό να το αγοράσει, όπως συνέβη με το Wii. Όπως πάντα... ίδωμεν.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ