Ε3 2015: Εντυπώσεις από το νέο Project Morpheus

Ποιά αίσθηση αποπνέει η χρήση του στην τελική του πλέον μορφή... και όσον αφορά στα games;

Κάποια πράγματα που παρατηρήσαμε κατά τη διάρκεια των demo: το Morpheus θα συνδέεται σίγουρα ενσύρματα με το PS4 ("στο εργαστήριο είναι εφικτή και η ασύρματη σύνδεσή του μέσω Bluetooth αλλά σε οικιακό περιβάλλον δεν είναι εξασφαλισμένη η απρόσκοπτη λειτουργία του"), κάτι που πρέπει να ληφθεί στα υπ' όψιν... χωροταξικά για τα σαλόνια μας. Το δεύτερο "κομμάτι" του Morpheus, αυτό που αρχικά μεσολαβούσε ανάμεσα στο περιφερειακό της Sony και το PS4 για να βοηθήσει στην διαχείριση των γραφικών 3D, δεν φαινόταν πουθενά: ρωτώντας, πήραμε την απάντηση πως το πιο σημαντικό τμήμα της επεξεργασίας αυτής αναλαμβάνει πια το PS4. Δεν αποκλείεται λοιπόν να μην υπάρχει καθόλου το τμήμα αυτό στην εμπορική έκδοση ή να εξαλειφθεί σε κάποια μελλοντική.

Άλλες διευκρινίσεις: μία σειρά από τίτλους που θα κυκλοφορήσουν για το Morpheus - όπως το London Heist που δοκιμάσαμε για λίγο - θα αξιοποιούν χειριστήρια ανίχνευσης κίνησης τύπου PS Move. Στον ειδικό της χώρο στην Ε3 2015 η Sony αξιοποιούσε ακριβώς αυτά, όμως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να κυκλοφορήσουν καινούργια, μεγαλύτερης ακρίβειας, ειδικά για το Morpheus. Όλοι ανεξαιρέτως οι τίτλοι, τέλος, του περιφερειακού εικονικής πραγματικότητας της Sony θα προβάλλουν ο,τιδήποτε "βλέπει" ο παίκτης που φορά το κράνος του Morpheus, στην τηλεόραση όπου είναι έτσι κι αλλιώς συνδεδεμένο το PS4. Έτσι υποθέτουμε πως η Sony και οι εταιρείες ανάπτυξης games γι' αυτό θεωρούν πως θα υπάρχει και κάποιου είδους "κοινωνικό στοιχείο" στην όλη υπόθεση - αν και, όταν όλα έχουν ειπωθεί, τον πρώτο καιρό το Morpheus θα είναι (εξαιρώντας τους online τίτλους) ως επί το πλείστον "μοναχική" εμπειρία.

Το μόνο βέβαιο είναι πως η Sony δείχνει να έχει αντιληφθεί το προφανές - και να οδηγεί τις υπόλοιπες εταιρείες ανάπτυξης στον ίδιο σωστό δρόμο: είναι τόσο ανώφελο, όσο και λανθασμένο να προσπαθήσει κανείς να "μετατρέψει" υπάρχοντα games σε εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας ή να σχεδιάσει τέτοιες βάσει των "κανόνων" στους οποίους τα games, όπως τα γνωρίζουμε σήμερα, υπακούν. Όχι: οι παραγωγές εικονικής πραγματικότητας πρέπει να σχεδιάζονται εξ αρχής και μόνο ως τέτοιες, όπως αποδεικνύει π.χ. το demo με το όνομα The Kitchen που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της Sony. Το "στήσιμο" και το όλο στυλ του παραπέμπει σε ιαπωνικό ψυχολογικό θρίλερ α λα The Ring - και η προοπτική του είναι αυτή του πρώτου προσώπου, φυσικά. Δεν προτρέπει ωστόσο τον παίκτη να κινήσει το σώμα του "μπροστά" με τον τρόπο που θα το έκανε π.χ. ένα shoot' em up πρώτου προσώπου, γιατί αυτό θα τόν οδηγήσει... με το κεφάλι μέσα στην τηλεόραση όπου είναι συνδεδεμένο το PS4! Αντιθέτως, με άλλα "υπονοούμενα" τον ενημερώνει για το πώς θα συνεχίσει - κι ας είναι ο τρόπος με τον οποίο οπλοκληρώνεται τo demo... το ίδιο τρομακτικός!

Το tech demo αυτό της Capcom, δε, είναι τόσο εντυπωσιακό από πλευράς γραφικών και ήχου, ώστε να ανταγωνίζεται με άνεση άλλα "2D" games της ίδιας κατηγορίας όπως π.χ. το demo του Silent Hills στο PS4 (το πολυσυζητημένο "P.T"). Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν και κατά πόσο όλες οι παραγωγές που θα κυκλοφορήσουν μαζί με το Morpheus ως το καλοκαίρι του 2016 θα κινούνται στο ίδιο τεχνικό επίπεδο - εξ ου και η επιφύλαξη στην συνολική μας εκτίμηση, όπως την αναφέραμε ξεκινώντας. Όμως η Sony με την εικονική πραγματικότητα στο PS4 βρίσκεται ασυζητητί στο μονοπάτι που έπρεπε να είναι: σε αυτό της τελειοποίησης του hardware, ενόσω επιβλέπει το software που θα αναδείξει το πρώτο και πειραματίζεται σχετικά. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία όσον αφορά στις προοπτικές και το ενδιαφέρον που έχει το Morpheus ως προϊόν. Για τα υπόλοιπα - όπως την ημερομηνία διάθεσης, τους αρχικούς τίτλους και βέβαια την πολύ σημαντική τιμή πώλησης - επανερχόμαστε εν καιρώ, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ