
Ιστορικά αποδείχθηκαν τα 92α βραβεία Όσκαρ, καθώς η ταινία «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο αναδείχθηκε η μεγάλη νικήτρια της βραδιάς.
Η επιτυχημένη πορεία της ταινίας, η οποία ξεκίνησε την περασμένη άνοιξη από τις Κάνες όπου απέσπασε το Χρυσό Φοίνικα, ολοκληρώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τα «Παράσιτα» έγιναν η πρώτη νοτιοκορέατικη ταινία που βραβεύεται με Όσκαρ, αλλά και η πρώτη που βραβεύεται στη ξενόγλωσση κατηγορία αλλά και σε εκείνη της καλύτερης ταινίας. Συνολικά απέσπασε 4 βραβεία: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρωτότυπου σεναρίου και διεθνούς ταινίας, ανατρέποντας τα περισσότερα προγνωστικά. Ο Μπονγκ Τζουν-χο δεν μπορούσε να πιστέψει τις διακρίσεις που συγκέντρωνε το φιλμ του κατά τη διάρκεια της απονομής, ακόμα και στην κατηγορία διεθνούς ταινίας όπου ήταν φαβορί, με τον δημιουργό να αποτίνει έναν γλυκό φόρο τιμής στους συναδέλφους του Μάρτιν Σκορσέζε και Κουέντιν Ταραντίνο όταν βραβεύτηκε με το Όσκαρ σκηνοθεσίας.
Στον ευχαριστήριο λόγο του δήλωσε πως δεν πίστευε ποτέ ότι θα βρισκόταν συνυποψήφιος με τον άνθρωπο του οποίου μελετούσε τις ταινίες ως μαθητής, δηλαδή τον Σκορσέζε, ενώ ευχαρίστησε με ειλικρίνεια τον Ταραντίνο για όλες τις φορές που επικροτούσε τη δουλειά του.

Έτσι και παρότι οι ενώσεις «έδειχναν» κυριαρχία του «1917» στην απονομή, τελικά το πολεμικό έπος του Σαμ Μέντες κλήθηκε να συμβιβαστεί με 3 τεχνικά βραβεία, συγκεκριμένα τα ειδικών εφέ, σχεδιασμού ήχου και διεύθυνσης φωτογραφίας για τον ασυναγώνιστο Ρότζερ Ντίκινς. Ο για 15η φορά υποψήφιος κινηματογραφιστής απέσπασε το δεύτερο σερί χρυσό αγαλματίδιο, μετά το Όσκαρ για το «Blade Runner 2049».

Αν και είχε συγκεντρώσει τις περισσότερες υποψηφιότητες, το «Joker» περιορίστηκε στο (αναμενόμενο) Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου για τον Γιόακιν Φίνιξ και πρωτότυπης μουσικής για την Χίλντουρ Γκουντναντότιρ. Ο ηθοποιός έδωσε πολιτικό τόνο στο λόγο του, όπως και σε όλους τους προηγούμενους της τελευταίας περιόδου, προτρέποντας τους θεατές να πάψουν την εκμετάλλευση των ζώων και να εργαστούμε όλοι μαζί για να γίνουμε καλύτεροι διδάσκοντας ο ένας τον άλλο.
Υπήρξε δε ιδιαίτερα συγκινητικός στο τέλος, όταν αναφέρθηκε στον αδικοχαμένο αδερφό του Ρίβερ και στη φράση που του είχε αφιερώσει: «Τρέξε για να βρεις καταφύγιο με αγάπη και τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν». Με τη σειρά της, η Ισλανδή συνθέτρια η οποία υπήρξε από την πρώτη στιγμή στο πλάι του σκηνοθέτη Τοντ Φίλιπς αλλά και του Φίνιξ για τη δημιουργία του κόσμου του «Joker», ευχαρίστησε όλους τους συνεργάτες και την οικογένειά της.

Δύο Όσκαρ απέσπασε και το «Κάποτε στο... Χόλιγουντ», με τον Κουέντιν Ταραντίνο να φεύγει από το θέατρο Ντόλμπι με άδεια χέρια, όχι όμως και ο Μπραντ Πιτ. Το β' ανδρικού ρόλου κατέληξε δικαιωματικά σε αυτόν και έγινε το πρώτο ερμηνευτικό Όσκαρ που αποσπά ο Πιτ. Στο παρελθόν ο ηθοποιός υπήρξε δύο φορές υποψήφιος («12 Πίθηκοι», «Η Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον»), ενώ είχε βραβευθεί από την Ακαδημία ως παραγωγός του «12 Χρόνια Σκλάβος». Στην ομιλία του έκανε ένα καυστικό σχόλιο για την παραπομπή του Ντόναλντ Τραμπ, λέγοντας χαρακτηριστικά «θα μιλήσω 45" περισσότερο από όσα δόθηκαν στον Τζον Μπόλτον». Η ταινία του Ταραντίνο απέσπασε επίσης το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής.

Με δύο χρυσά αγαλματίδια έφυγε επίσης το «Κόντρα σε Όλα». Η «γκαζιάρικη» ταινία του Τζέιμς Μάνγκολντ επικράτησε στην κατηγορία ηχητικού μοντάζ, αλλά και του μοντάζ εικόνας, σημειώνοντας μία από τις μεγάλες εκπλήξεις της βραδιάς. Από μεριάς του, ο Τάικα Γουαϊτίτι τιμήθηκε με το Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου για το «Τζότζο».
Τέλος, χωρίς καμία έκπληξη η Ρενέ Ζελβέγκερ βραβεύτηκε για την πρωταγωνιστική ερμηνεία της στο «Τζούντι», όπως και η Λόρα Ντερν για το β' γυναικείο ρόλο στο «Ιστορία Γάμου». Οι «Μικρές Κυρίες» από την άλλη, απέσπασαν μόνο το Όσκαρ κουστουμιών.

Ως προς την ίδια την τελετή απονομής, τα 92α Όσκαρ ξεκίνησαν εκθαμβωτικά, χάρη στη λαμπερή μουσική εισαγωγή της τραγουδίστριας και ηθοποιού Ζανέλ Μονέ, η οποία μάλιστα παρακίνησε σε sing-along τους σταρ των πρώτων σειρών, προτού ξεκινήσει και επίσημα η απονομή χωρίς κεντρικό παρουσιαστή όπως και πέρσι.
Οι κωμικοί Στιβ Μάρτιν και Κρις Ροκ ήταν οι πρώτοι που εμφανίστηκαν στη σκηνή, αμφότεροι παρουσιαστές των Όσκαρ στο παρελθόν, οι οποίοι ανέλαβαν το δύσκολο έργο του εισαγωγικού μονολόγου. Μεταξύ άλλων, τόνισαν πόσο προόδευσε η Ακαδημία αυτά τα 92 χρόνια που απονέμονται τα βραβεία, μιας και από μηδέν Αφροαμερικανούς υποψήφιους φέτος έφτασαν τον... έναν, εννοώντας φυσικά τη Σίνθια Ερίβο για το «Harriet».
Κάπου εκεί, με το «καλησπέρα» δηλαδή, ξέμεινε από καύσιμα η τελετή η οποία κύλισε υποτονικά, αναλώθηκε σε μουσικά νούμερα, αλλά ευτυχώς επιφύλασσε εκπλήξεις στα βραβεία.
Οι νικητές των Όσκαρ 2020:
Καλύτερη ταινία
Κόντρα σε Όλα
Ο Ιρλανδός
Τζότζο
Joker
Μικρές Κυρίες
Ιστορία Γάμου
1917
Κάποτε στο... Χόλιγουντ
Παράσιτα
Σκηνοθεσία
Μάρτιν Σκορσέζε («Ο Ιρλανδός»)
Τοντ Φίλιπς («Joker»)
Σαμ Μέντες («1917»)
Κουέντιν Ταραντίνο («Κάποτε στο... Χόλιγουντ»)
Μπονγκ Τζουν-χο («Παράσιτα»)
Α' Γυναικείος Ρόλος
Σίνθια Ερίβο («Harriet»)
Σκάρλετ Γιόχανσον («Ιστορία Γάμου»)
Σέρσια Ρόναν («Μικρές Κυρίες»)
Σαρλίζ Θερόν («Βόμβα»)
Ρενέ Ζελβέγκερ («Τζούντι»)
Α' Αντρικός Ρόλος
Αντόνιο Μπαντέρας («Πόνος και Δόξα»)
Λεονάρντο Ντι Κάπριο («Κάποτε στο... Χόλιγουντ»)
Άνταμ Ντράιβερ («Ιστορία Γάμου»)
Γιοάκιν Φίνιξ («Joker»)
Τζόναθαν Πράις («Οι Δύο Πάπες»)
Β' Γυναικείος Ρόλος
Κάθι Μπέιτς («Η Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ»)
Λόρα Ντερν («Ιστορία Γάμου»)
Σκάρλετ Γιόχανσον («Τζότζο»)
Φλόρενς Πιου («Μικρές Κυρίες»)
Μάργκο Ρόμπι («Βόμβα»)
Β' Αντρικός Ρόλος
Τομ Χανκς («Ένας Υπέροχος Γείτονας»)
Άντονι Χόπκινς («Οι Δύο Πάπες»)
Αλ Πατσίνο («Ο Ιρλανδός»)
Τζο Πέσι («Ο Ιρλανδός»)
Μπραντ Πιτ («Κάποτε στο... Χόλιγουντ»)

Πρωτότυπο Σενάριο
Στα Μαχαίρια (Ράιαν Τζόνσον)
Ιστορία Γάμου (Νόα Μπάουμπακ)
1917 (Σαμ Μέντες & Κρίστι Γουίλσον-Κερν)
Κάποτε στο... Χόλιγουντ (Κουέντιν Ταραντίνο)
Παράσιτα (Μπονγκ Τζουν-χο & Τζιν Γουον Χαν)
Διασκευασμένο Σενάριο
Ο Ιρλανδός (Στίβεν Ζαΐλιαν)
Τζότζο (Τάικα Γουαϊτίτι)
Joker (Τοντ Φίλιπς & Σκοτ Σίλβερ)
Μικρές Κυρίες (Γκρέτα Γκέργουιγκ)
Οι Δύο Πάπες (Άντονι ΜακΚάρτεν)
Διεθνής Ταινία
Corpus Christi
Honeyland
Οι Άθλιοι
Πόνος και Δόξα
Παράσιτα
Animation Μεγάλου Μήκους
Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας 3
I Lost My Body
Klaus
Ο Ευγενικός Κύριος Λινκ
Toy Story 4
Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους
American Factory
The Cave
The Edge of Democracy
For Sama
Honeyland

Σχεδιασμός Παραγωγής
Ο Ιρλανδός
Τζότζο
1917
Κάποτε στο... Χόλιγουντ
Παράσιτα
Μοντάζ
Κόντρα σε Όλα
Ο Ιρλανδός
Τζότζο
Joker
Παράσιτα
Διεύθυνση Φωτογραφίας
Ο Ιρλανδός
Joker
Ο Φάρος
1917
Κάποτε στο... Χόλιγουντ
Πρωτότυπη Μουσική
Χίλντουρ Γκουνταντότιρ («Joker»)
Αλεξάντρ Ντεσπλά («Μικρές Κυρίες»)
Ράντι Νιούμαν («Ιστορία Γάμου»)
Τόμας Νιούμαν («1917»)
Τζον Γουίλιαμς («Star Wars: Skywalker Η Άνοδος»)
Πρωτότυπο Τραγούδι
I Can't Let You Get Away («Toy Story 4»)
(I'm Gonna) Love Me Again («Rocketman»)
I'm Standing With You («Breakthrough»)
Into the Unknown («Ψυχρά κι Ανάποδα ΙΙ»)
Stand Up (Harriet)

Ειδικά εφέ
Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη
Ο Ιρλανδός
Ο Βασιλιάς των Λιονταριών
1917
Star Wars: Skywalker Η Άνοδος
Κουστούμια
Ο Ιρλανδός
Τζότζο
Joker
Μικρές Κυρίες
Κάποτε στο... Χόλιγουντ
Μέικ-Απ
Βόμβα
Joker
Τζούντι
Maleficent: Η Δύναμη του Σκότους
1917
Σχεδιασμός Ήχου
Ad Astra
Κόντρα σε Όλα
Joker
1917
Κάποτε στο... Χόλιγουντ
Ηχητικό Μοντάζ
Κόντρα σε Όλα
Joker
1917
Κάποτε στο... Χόλιγουντ
Star Wars: Skywalker Η Άνοδος

Μικρού Μήκους Animation
Dcera
Hair Love
Kitbull
Memorable
Sister
Καλύτερη Μικρού Μήκους
Brotherhood
Nefta Football Club
The Neighbor's Window
Saria
A Sister
Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
In the Absence
Learning to Skateboard in a Warzone (If You Are a Girl)
Life Overtakes Me
St. Louis Superman
Walk Run Cha-Cha