"Η Παναγία των Παρισίων" ζωντανεύει στο "Θέατρον" του Κέντρου Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος"

Τη νέα σεζόν 2025-26 η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη παρουσιάζει με 20μελή θίασο το κορυφαίο έργο του Βίκτορος Ουγκό.

Κωνσταντίνα Νικολαϊδη


Το 'Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, συνεχίζει την παράδοση στις υπερπαραγωγές βασισμένες στα σπουδαία έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Τη νέα σεζόν 2025-26 ανανεώνει τη συνεργασία του με την σκηνοθέτρια Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, η οποία διασκευάζει για τη σκηνή το κλασικό μυθιστόρημα του Βίκτορ Ουγκό "Η Παναγία των Παρισίων". Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσαν "Οι 'Άθλιοι" για δύο απανωτές σεζόν στο "Θέατρον" του Κέντρου Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος" ταξιδεύοντας μικρούς και μεγάλους στο Παρίσι των αρχών του 19ου αιώνα, η "Παναγία των Παρισίων" μας προσκαλεί από τον Οκτώβριο στο μεσαιωνικό Παρίσι αυτή τη φορά. Στην περιπετειώδη ιστορία με φόντο τον επιβλητικό Ναό της Νοτρ Νταμ, πρωταγωνιστεί ένας θίασος αγαπημένων ηθοποιών: Τάσος Χαλκιάς, Βασιλική Ανδρίτσου, Ιβάν Σβιτάιλο, Μιχάλης Μαρκάτης, Νίκη Παλληκαράκη, Ορέστης Τρίκας, Χρυσάνθη Παπαλεβέντη, Κωνσταντίνος Μουταφτσής.

Κεντρικοί ήρωες, ο Κουασιμόδος, ο παραμορφωμένος, καλοκάγαθος κωδωνοκρούστης της Παναγίας των Παρισίων που ζει απομονωμένος ψηλά στο καμπαναριό με μόνη του συντροφιά τα τερατόμορφα αγαλματάκια της εκκλησίας (γκαργκόιλς), η τσιγγάνα Εσμεράλδα, η οποία σαγηνεύει με την ομορφιά της, συγκινεί με την αγνότητα της ψυχής της και έχει πάντα δίπλα της την αγαπημένη της κατσίκα και ο σκοτεινός αρχιδιάκονος Φρόλο που ορμώμενος από το πάθος του για την Εσμεράλδα απομακρύνεται από τον δρόμο του Θεού και γίνεται επικίνδυνος. Μαζί τους, οι κατατρεγμένοι τσιγγάνοι του Παρισιού με την αρχηγό τους, ο ρομαντικός ποιητής και φιλόσοφος Γκρεγκουάρ, ο λοχαγός Φοίβος με τη φρουρά, ο καλός ιερέας της εκκλησίας, μία τραγική και μυστηριώδης γυναίκα και φυσικά οι πολίτες του Παρισιού. 'Όλοι τους ζουν σε έναν σκληρό, αλλά ταυτόχρονα βαθιά ρομαντικό κόσμο, όπου η αδικία και η προδοσία στέκονται απέναντι στη δικαιοσύνη και την ηθική. Σ’ ένα σκληρό κόσμο που δεν αποδέχεται το διαφορετικό, η αγάπη γίνεται το ισχυρότερο καταφύγιο αποτελώντας πηγή έμπνευσης και ελπίδας, τότε και τώρα.

Πέραν της ιστορίας, το μυθιστόρημα -που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1831- είναι μία ωδή στην Αρχιτεκτονική. Βρισκόμαστε στην εποχή της εφεύρεσης της τυπογραφίας όπου η γραφή γίνεται το νέο μέσο επικοινωνίας αντικαθιστώντας τους ναούς οι οποίοι, όπως και η Παναγία των Παρισίων, υπήρξαν για αιώνες μέσα έκφρασης, αποθήκευσης και μετάδοσης γνώσης, ιστορίας, πίστης και αξιών. 
 

Διαβάστε Επίσης


Με τα λόγια της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη

"Είμαι ενθουσιασμένη που μετά τους "'Άθλιους" καταπιάνομαι με ένα ακόμα μεγαλειώδες έργο του Βίκτoρος Ουγκό. Πόσο μάλλον που συναντιέμαι ξανά με τους ίδιους συνεργάτες (ηθοποιούς και συντελεστές) στην ίδια θεατρική σκηνή. Και ναι, βρισκόμαστε ξανά στο Παρίσι! Αυτή τη φορά όμως, λίγο παλαιότερα, στα τέλη του Μεσαίωνα. Η "Παναγία των Παρισίων" αυτό το εμβληματικό έργο που ενέπνευσε μεταξύ άλλων δημιουργών και πολλούς σκηνοθέτες, ποιητές, μουσικούς, αρχιτέκτονες, ζωγράφους και γλύπτες, μας παρουσιάζει μία σκληρή, αλλά παράλληλα πολύ τρυφερή -και σε αρκετά σημεία κωμική- ιστορία με φόντο τη μεγαλόπρεπη και μυσταγωγική εκκλησία της Νοτρ Νταμ.

Οι ήρωες με κίνδυνο της ζωή τους μπλέκονται σε μία περιπέτεια που παρακολουθεί κανείς διαβάζοντας το βιβλίο με κομμένη την ανάσα. Τσιγγάνοι και Παριζιάνοι, ιερείς και γκαργκόιλς, φρουροί, δικαστές και ποιητές! Ο Φρόλο, η Εσμεράλδα με την πανέξυπνη κατσίκα της, η τραγική φιγούρα μιας μάνας και φυσικά ο μοναχικός κωδωνοκρούστης της εκκλησίας, ο Κουασιμόδος! 'Όλοι αυτοί κι άλλοι πολλοί ήρωες γεννήθηκαν από την πένα του Ουγκό που έχει κάνει και σ' αυτό το μυθιστόρημα το θαύμα της.
Ευχή μου, μέσα από τη νέα υπερπαραγωγή του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, να εμπνεύσουμε και να συγκινήσουμε μικρούς και μεγάλους θεατές!". 

Λίγα λόγια για τον Βίκτορ Ουγκό

Ο Βίκτορ Ουγκό γεννήθηκε το 1802 στην Μπεζανσόν της Γαλλίας. Ήδη από δεκατριών ετών είχε συνειδητοποιήσει τη λογοτεχνική του κλίση και η επιτυχία και η φήμη δεν άργησαν να έρθουν. Ο Βίκτορ Ουγκό υπήρξε ο σπουδαιότερος Γάλλος συγγραφέας καθώς και ένας από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρομαντισμού. Ασχολήθηκε με την ποίηση, τη λογοτεχνία, τη δραματουργία, τα εικαστικά και την πολιτική, ενώ παράλληλα υπήρξε ένας από τους πιο τολμηρούς ακτιβιστές της εποχής του για τα ανθρώπινα δικαιώματα. 
 

Διαβάστε Επίσης


Οι συντελεστές

Τα σκηνικά υπογράφει η Μαρία Φιλίππου, τους φωτισμούς η Μελίνα Μάσχα, τη μουσική ο Γιάννης Οικονόμου, τις χορογραφίες η Χριστίνα Φωτεινάκη και το video art η Βικτωρία Βελοπούλου. Οι στίχοι είναι των Μαγδαληνής Παλιούρα και Κωνσταντίνας Νικολαΐδη και η μουσική διδασκαλία του Ραφαέλ Αριστοτέλους.

Παίζουν επίσης οι ηθοποιοί Ραφαέλ Αριστοτέλους, Φιλίππα Κουτούπα, Τζούλι Τσόλκα, Ελίνα Γιαννάκη, Παναγιώτης Δελαβίνιας, Στεφανία Δράκου, Νικόλας Καλιδώνης, Μαρία Μέντζα, Δημήτρης Μπαμπανιώτης, Κωνσταντίνος Τσουμπάρης, Γιώργος Τσουρουνάκης, Γιάννης Φιλίππου. 

Η πρεμιέρα είναι στις 18 Οκτωβρίου

Προπώληση εισιτηρίων: more.com
​​​​

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Παιδί

Χριστίνα Κουλουμπή: "Πιστεύω στην ομορφιά του θεάτρου για παιδιά που απευθύνεται και στους μεγαλύτερους"

Η ηθοποιός και σκηνοθέτης μιλά στο "α" για τις παραστάσεις που λαξεύει με αγάπη και για την επικείμενη περιοδεία της παράστασης "Μότσαρτ, Ο Μαγικός Αυλός".

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
30/06/2025

Στη Σαντορίνη μαθαίνουμε να κάνουμε σινεμά μαζί

Το εκπαιδευτικό εργαστήριο του 8ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σαντορίνης εμβαθύνει στις έννοιες της συνεργασίας και της κινηματογράφηση.

"Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων" του Δημήτρη Αδάμη περιοδεύει στην Ελλάδα

Μετά την μεγάλη επιτυχία στο θέατρο Χορν, "Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων" της ομάδας Μαγικές Σβούρες ετοιμάζεται για ένα ακόμα ταξίδι.

"Ο Μόγλης και το βιβλίο της Ζούγκλας" σε καλοκαιρινή περιοδεία

Το αγαπημένο παιδικό έργο σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καλογιάννη ταξιδεύει στα ανοιχτά θέατρα της Ελλάδας.

3 νέα παιδικά βιβλία από τις εκδόσεις Ίκαρος

Ένας αρκουδάκος κι ένας δράκος πρωταγωνιστούν στα νέα βιβλία για μικρούς αναγνώστες του εκδοτικού.