Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια

3

Δυνατές στιγμές και δύο κορυφαίες γυναικείες ερμηνείες σε μια αξιοσημείωτη αλλά και άνιση σκηνική ανάγνωση ενός έργου που συναρπάζει ακόμη, κυρίως για τον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας γυναίκας η οποία διεκδικεί με πάθος το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση.

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια Ελευθερία Ευθυμιάτου©

Γνωστό από τη μεταφορά του στην κινηματογραφική "Στέλλα" του Μιχάλη Κακογιάννη, το έργο του Καμπανέλλη συναρπάζει ακόμη, κυρίως για τον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας γυναίκας που αρνείται να μπει στα καλούπια, να αλλάξει "για χάρη του έρωτα", μιας γυναίκας που διεκδικεί με πάθος το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση. Η παράσταση του Γιάννου Περλέγκα αναδεικνύει τη δυναμική του, το φωτίζει με σύγχρονη οπτική, αποφεύγει τον επιδερμικό ρεαλισμό και ακόμη περισσότερο την ηθογραφία, δεν πέφτει, δε, στην παγίδα να συγκριθεί με την εμβληματική ταινία, παρόλο που ξεκινάει με ένα σύντομο στοπ καρέ από αυτήν. Τούτη η "Στέλλα" αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια βαθιά προσωπική δουλειά, ένα προσωπικό στοίχημα πάνω σε ένα έργο που αφορά το σκηνοθέτη αληθινά· γι’ αυτό και διαθέτει στιγμές που ξεχωρίζουν κι ιδέες που γοητεύουν, δεν παύει όμως να παραδίδεται άνιση στο θεατή.

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια
Ελευθερία Ευθυμιάτου©

Η παράσταση αδικείται από την επιλογή να αποδοθούν με γκροτέσκο τρόπο οι ήρωες που περιβάλλουν την κεντρική ηρωίδα, με τις ερμηνείες αυτών των προσώπων ν’ αγγίζουν τα όρια της κωμωδίας, κάτι που με συνέπεια υποστηρίζουν οι Σοφία Κόκκαλη (Μαρία), Κατερίνα Λυπηρίδου (Ανέτα) και Θοδωρής Σκυφτούλης (Μήτσος). Ίσως αυτή η καθοδήγηση, που κάνει το πρώτο μισό της παράστασης να δείχνει παράδοξο, κρύβει την επιθυμία να αναδυθεί η Στέλλα ως η μόνη "γνήσια", "αυθεντική" προσωπικότητα μέσα σε μια μπερδεμένη κοινωνία – επιλογή όμως η οποία υποβιβάζει την ένταση της εμπειρίας που χαρίζει κατά τ’ άλλα ο σκηνοθέτης. Όλα τα υπόλοιπα λειτουργούν θαυμάσια: οι εξωκειμενικές αφηγήσεις, που προεκτείνουν το πεδίο της δράσης και το χρονικό πλαίσιο, τα ρεμπέτικα τραγούδια και η μουσική των 50s και μάλιστα με επιλογές κάθε άλλο παρά αναμενόμενες (επιμέλεια του σκηνοθέτη, μουσικός επί σκηνής ο Στράτος Γκρίντζαλης), τα σκηνικά (Γ. Περλέγκας-Λουκία Χουλιάρα), που δημιουργούν την καρτποσταλική ψευδαίσθηση μιας ωραίας βιτρίνας, πίσω από την οποία κρύβονται πολλές σκιές (φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας), τα 50s κοστούμια (Λ. Χουλιάρα), που αποτυπώνουν το δυναμισμό της θηλυκότητας.

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια
Ελευθερία Ευθυμιάτου©

Αποκορύφωμα αυτών δύο κορυφαίες ερμηνείες: της Εύης Σαουλίδου, όχι μόνο επειδή ερμηνεύει υπέροχα το ρόλο μιας γυναίκας που δόθηκε στον έρωτα και στο τραγούδι και διεκδίκησε με τίμημα τη ζωή της το δικαίωμα να έχει και τα δύο, αλλά και γιατί η ερμηνεία της κινείται ταυτόχρονα έξω από την ταύτιση με το ρόλο και λειτουργεί ως διαρκές σχόλιο· και της Ανθής Ευστρατιάδου, ως μητέρας του Μίλτου και αφηγήτριας, που φέρνει συγκλονιστική δωρικότητα επί σκηνής. Η σκηνή της γνωριμίας της Στέλλας και της μέλλουσας πεθεράς της είναι η κορυφαία της παράστασης, η οποία από εκεί και ύστερα απογειώνεται. Ωραία η παρουσία του Γιάννη Παπαδόπουλου σε διπλό ρόλο (Αλέκος, μπογιατζής), ενώ εκμηδενισμένος ως άνδρας δείχνει ο Μίλτος του Μιχάλη Τιτόπουλου, ίσως καθώς εντάσσεται στην επιθυμία να ξεχωρίσει η θηλυκή δύναμη του έργου.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Μια ανυπότακτη γυναίκα πρωταγωνιστεί στην τραγική ερωτική ιστορία όπου τα ρεμπέτικα τραγούδια και το γλέντι είναι η μόνη διέξοδος από την καθημερινότητα, τα έμφυλα στερεότυπα και την οικονομική κρίση. Σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο.

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ξεκινά με Χρήστο Παπαδόπουλο και την επετειακή έκθεση "Καλαμάτα, η πόλη του χορού"

Την Παρασκευή 18 Ιουλίου κάνει πρεμιέρα το διεθνές φεστιβάλ που φέρνει την αφρόκρεμα του σύγχρονου χορού από την Ελλάδα και το εξωτερικό στην Καλαμάτα και μας καλεί να το επισκεφθούμε.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/07/2025

"Athletes of the Gods" στο Ηρώδειο: 12 κορυφαίοι χορευτές σε μια μοναδική (φιλανθρωπική) βραδιά

Ένα ξεχωριστό γκαλά χορού που περιλαμβάνει κλασικό και μοντέρνο ρεπερτόριο ενώνει ταλαντούχους χορευτές σε μια βραδιά για καλό σκοπό στο ρωμαϊκό ωδείο, λίγο πριν κλείσει τις πόρτες του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Οι κομματάρχες επιστρέφουν με "Δάφνες και Πικροδάφνες"

Βλαβιανός, Ζιόβας, Σοφιανός, Τσουρουνάκης φέρνουν την πολιτική στο σανίδι με τις "Δάφνες και Πικροδάφνες" των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη.

Η Μαρία Πρωτόπαππα για πρώτη φορά στην Επίδαυρο με την "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη

Πρώτες φωτογραφίες από το σκηνοθετικό ντεμπούτο της χαρισματικής ηθοποιού και σκηνοθέτριας που συμπρωταγωνιστεί με τους Αργύρη Ξάφη, Γιάννη Νταλιάνη κι έναν εξαιρετικό θίασο ηθοποιών στην τραγωδία για την ανθρώπινη δικαιοσύνη και τη θέση της γυναίκας.

Ακρόαση | "Άμλετ" ανεβάζει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και αναζητά ηθοποιούς

Μετά την παράσταση "Ριχάρδος III*", η σκηνοθέτρια Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη και ο συγγραφέας Ανδρέας Φλουράκης συνεργάζονται ξανά σε μια ακόμα ελεύθερη διασκευή σαιξπηρικού έργου.

3 θεατρικές επαναλήψεις που θα μας συγκινήσουν

Open air ραντεβού με τέσσερις θεατρικές παραστάσεις σε περιοδεία: "Η Θάλασσα και ο Γέρος", "Lemon", "Μέσα στο μυαλό σου".

Αποκλειστικό: Αντώνης Καφετζόπουλος και Ζερόμ Καλούτα σε μια υπαρξιακή σύγκρουση στο "Άσπρο-Μαύρο" του Κόρμακ ΜακΚάρθι

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί δίπλα στον Ζερόμ Καλούτα στο "Άσπρο-Μαύρο", το βαθιά φιλοσοφικό έργο του Κόρμακ ΜακΚάρθι, που ανεβαίνει από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Επί Κολωνώ, με early bird προσφορά.