Ευτυχισμένες Μέρες

2

Έξοχη φιγούρα η Σοφία Φιλιππίδου, αμήχανη όμως η σκηνοθετική προσέγγιση, κακότεχνη η σκηνογραφική ματιά και ακατάλληλος ο συγκεκριμένος χώρος για το εμβληματικό έργο.

Ευτυχισμένες Μέρες

Έξοχη φιγούρα η Σοφία Φιλιππίδου, αμήχανη όμως η σκηνοθετική προσέγγιση, κακότεχνη η σκηνογραφική ματιά και ακατάλληλος ο συγκεκριμένος χώρος για το εμβληματικό έργο.

Ευτυχισμένες Μέρες - εικόνα 1

Λόγος VS Αποσύνθεση. Ο Ιρλανδός νομπελίστας κατάθεσε με τις «Ευτυχισμένες Μέρες» (1961) μια χαμογελαστή ελεγεία για την τραγικότητα της ύπαρξης και η Γουίνι θα υπονομεύει για πάντα το ιλαροτραγικό της ανθρώπινης κατάστασης με το αμέριμνο «τραγούδι» της, αποθεώνοντας την κοινοτοπία ως τη μόνη σωτηρία απέναντι στην επίγνωση του αναπόφευκτου τετελεσμένου της ύπαρξής μας.

Η απόφαση της Σοφίας Φιλιππίδου να καταπιαστεί με το έργο ως ερμηνεύτρια και μεταφράστρια προϊ­δέαζε για έναν «καινούργιο» ή έστω πολύ «συγκεκριμένο» Μπέκετ. Η παράσταση όμως δεν ανοίγει τον ορίζοντα μιας νέας οπτικής. Η σκηνοθεσία στέκει αμήχανα απέναντι στο έργο κι ενδίδει σε άκυρα ευρήματα που γειώνουν κακότεχνα την υπερβατικότητά του: ο σαματάς από το χτύπημα της (ελληνικής;!) εφημερίδας, το βίντεο του Γρηγόρη Ρέντη με τους ουρανοξύστες που στο δεύτερο μέρος αλλάζουν σε… Βόρειο Σέλας και το περιγραφικό, παλιομοδίτικο σκηνικό-χωματερή της Θάλειας Ιστικοπούλου θύμιζε με τα πλαστικά του ζωάκια ακόμη και παιδικό θέατρο. Υπερδραστήριος και «φασαριόζος» ο Γουίλι (Γιάννης Γούνας), ενώ οριακά ακατάλληλη η χαμηλή σκηνή του Εθνικού. η ομπρέλα της Γουίνι σχεδόν ακουμπάει στο ταβάνι…

Ευτυχισμένες Μέρες - εικόνα 2

Φιγούρα χαρισματική η Σοφία Φιλιππίδου, πλασμένη θαρρείς για το ρόλο της Γουίνι, με ιλαροτραγικό εκτόπισμα, πρόσωπο-μάσκα αποτροπαϊκή και φωνή τρικυμισμένη, όπου το χαρακτηριστικό «γο» ανάγεται σε ιδιοσυγκρασιακό φετίχ, απομένει σε μια αποσπασματικά ενδιαφέρουσα ερμηνεία. Γιατί η επιτηδευμένα στατική και μονότονη εκφορά την έχει οδηγήσει σε μια ράθυμη αντιμετώπιση των παύσεων, των υφολογικών εναλλαγών, των παρωδιακών υπαινιγμών, των χειρονομιών, των επαναλήψεων – όλων όσα καθιστούν το μπεκετικό θέατρο θέμα βασικών ήχων και οντολογικών αγωνιών.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΜΙΚΡΟ REX ­Πανεπιστημίου 48, 2103301881. ­Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ευτυχισμένες μέρες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Μια γυναίκα θαμμένη στην κορυφή ενός χωμάτινου λόφου επαναλαμβάνει καθημερινές κινήσεις και φλυαρεί με έναν νωθρό σύντροφο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Εθνικό Θέατρο: Τελευταία παράσταση για τα "Θραύσματα: Ευριπίδης"

Στο Σχολείον της Αθήνας "Ειρήνη Παπά" θα παιχτεί την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου η πολυταξιδεμένη παράσταση που ενώνει το θέατρο με την αρχαιολογία.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/09/2025

Για τον Χάρη Φραγκούλη, η τέχνη είναι η μόνη αντίσταση απέναντι στον ακραίο ναρκισσισμό

Ο ατρόμητος ηθοποιός μιλά στο 'α' αφού έχει παραδώσει μία από τις ομορφότερες ερμηνείες του φετινού θεατρικού καλοκαιριού.

'Επόμενη Στάση: Κυψέλη': Η γειτονιά γίνεται ξανά θεατρική σκηνή

Η επιτυχημένη θεατρική διαδρομή "Επόμενη Στάση: Κυψέλη" επιστρέφει για 6η χρονιά, μεταμορφώνοντας ξανά την Κυψέλη σε σκηνή γεμάτη μνήμες, ιστορίες, πρόσωπα και εκπλήξεις. Από τις 14 Σεπτεμβρίου, για επτά Κυριακές.

"Το ταξίδι μου" του Γιάννη Ψυχάρη, θεμελιωτή της δημοτικής, στη σκηνή

Το εμβληματικό έργο του Γιάννη Ψυχάρη "Το ταξίδι μου", σε διασκευή-σκηνοθεσία Γιώργου Πετρούνια παρουσιάζεται σε μια παράσταση με λόγο, μουσική και χιούμορ, αφιερωμένη στον θεμελιωτή της δημοτικής γλώσσας.

Το Θέατρο Πορεία έρχεται με "Ηλέκτρα εντός", "Prima facie", "Ντόριαν Γκρέι"

Η σεζόν 2025-26 στο θέατρο του Δημήτρη Τάρλοου ανοίγει με αναπάντεχες σκηνικές προτάσεις, σαρωτικές επαναλήψεις, συγκλονιστικές ερμηνείες, ενδιαφέρουσες συμπαραγωγές και πολλά ακόμη.

Η "Ζιζέλ" στο Ηρώδειο από το Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας της Οδησσού την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου

H προπώληση ξεκίνησε για τη "Ζιζέλ" του Αντόλφ Αντάμ που παρουσιάζει η Ορχήστρα και το Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας της Οδησσού, σε μια μεγαλειώδη παραγωγή στη σκιά της Ακρόπολης.

Λυκόφως 2025-2026: Αυτές είναι οι παραστάσεις που θα συζητηθούν φέτος

9 νέες παραγωγές, 7 επαναλήψεις- Μια νέα εποχή για το ελληνικό θέατρο. Η εταιρία Λυκόφως γιορτάζει τα 20+1 χρόνια της και εγκαινιάζει τη νέα εικοσαετία με ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα που συνδυάζει κλασικά έργα, διεθνείς επιτυχίες και νέες ελληνικές δημιουργίες, με ισχυρές συνεργασίες και προσβασιμότητα για το κοινό.