Οδηγός Θεάτρου

Φίλτρα οδηγού Θεάτρου

!
Συνέντευξη
Αργύρης Ξάφης: «Τον αδελφό σου τον σκοτώνεις γιατί κάποιος σε έχει πείσει ότι είναι ή αυτός ή εσύ»

Αργύρης Ξάφης: «Τον αδελφό σου τον σκοτώνεις γιατί κάποιος σε έχει πείσει ότι είναι ή αυτός ή εσύ»

Ο Αργύρης Ξάφης είναι έτοιμος να ταξιδέψει στην Επίδαυρο με τις «Φοίνισσες», από το επιτελείο του Εθνικού Θεάτρου και τον Γιάννη Μόσχο, οργανώνεται για τον επόμενο θεατρικό χειμώνα και βέβαια δεν σταματά να ονειρεύεται την παραλία της Βλυχάδας.

Focu
«Της Άρτας το γιοφύρι»: μια παραλογή για την πατριαρχία

«Της Άρτας το γιοφύρι»: μια παραλογή για την πατριαρχία

Η Μαριάννα Κάλμπαρη και το Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν» βρίσκονται πίσω από τη θεατρική μεταφορά της πιο διάσημης ελληνικής παραλογής, που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του θεσμού «Όλη η Ελλάδα, ένας πολιτισμός».

banner
Νέα
Μαρμαρινός και Πετρολούκας Χαλκιάς συναντιούνται στη Ζήρεια

Μαρμαρινός και Πετρολούκας Χαλκιάς συναντιούνται στη Ζήρεια

Η λέξη μυσταγωγία συνδέει την παράσταση «Ιχνευταί» σε σκηνοθεσία του Μιχαήλ Μαρμαρινού, με τη συναυλία του Πετρολούκα Χαλκιά. Θα πραγματοποιηθούν το ίδιο βράδυ στο Ziria music festival ως μια ενιαία καλλιτεχνική πρόταση.

Συνέντευξη
Αναστάσης Ροϊλός: «Η αντιζηλία και ο φθόνος είναι δηλητήρια που βλάπτουν περισσότερο το δοχείο που τα περιέχει»

Αναστάσης Ροϊλός: «Η αντιζηλία και ο φθόνος είναι δηλητήρια που βλάπτουν περισσότερο το δοχείο που τα περιέχει»

Ο Αναστάσης Ροϊλός μας μιλά για την παράσταση με την οποία περιοδεύει, για την επιτυχία, την αντιζηλία αλλά και για τα κοινά που έχει με το ρόλο που ερμηνεύει στις «Άγριες Μέλισσες».

Συνέντευξη
Μάξιμος Μουμούρης: «Στην καραντίνα υπήρξε άνοιγμα δυνάμεων που ήταν σε ύπνωση ή δεν ήταν ακόμα αντιληπτές»

Μάξιμος Μουμούρης: «Στην καραντίνα υπήρξε άνοιγμα δυνάμεων που ήταν σε ύπνωση ή δεν ήταν ακόμα αντιληπτές»

Ο ρόλος του Διονύσου στην «Κρεουργία» του Γιάννη Μαυριτσάκη στη Μικρή Επίδαυρο ήταν η τέλεια αφορμή για μια ωραία κουβέντα με τον Μάξιμο Μουμούρη. Μιλήσαμε για το θέατρο, την πανδημία, τα σχέδια του.

Guest editor
Η Μαρία Περετζή μας εξηγεί γιατί η «Τρικυμία» ταιριάζει στην ομάδα Ρόδα

Η Μαρία Περετζή μας εξηγεί γιατί η «Τρικυμία» ταιριάζει στην ομάδα Ρόδα

Η Ρόδα, η μοναδική ελληνική ομάδα που δίνει θεατρική υπόσταση σε μεγάλους μύθους και ιερά κείμενα φέτος ανεβάζει Σαίξπηρ. Η Μαρία Περετζή, ψυχή της ομάδας γράφει για την επιλογή του έργου και για τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας.

Συνέντευξη
Γιάννης Μαργαρίτης: «Διακόσια χρόνια μετά την Τουρκοκρατία, ακόμα υπάρχουν βλαβερές συνήθειες από τότε»

Γιάννης Μαργαρίτης: «Διακόσια χρόνια μετά την Τουρκοκρατία, ακόμα υπάρχουν βλαβερές συνήθειες από τότε»

Θαυμαστής ενός άπιστου ιδεώδους και των φιλελεύθερων ιδεών του Ιωάννη Καποδίστρια, ο σκηνοθέτης Γιάννης Μαργαρίτης απαντά σε πολλά ερωτήματα και κυρίως στο τι μπορεί να προσφέρει σήμερα ένα έργο εμπνευσμένο από τον πρώτο Κυβερνήτη του νεότερου Ελληνικού Κράτους.

Θέμα
Τα πολλά πρόσωπα της Μήδειας

Τα πολλά πρόσωπα της Μήδειας

Με αφορμή το έργο της Αλεξάνδρας Κ* «γάλα, αίμα», που σκηνοθετεί ο Γιάννος Περλέγκας στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου και τοποθετεί την ευριπίδεια ηρωίδα στην Ελλάδα του ’50, ανατρέχουμε στον δημοφιλή μύθο και τους σύγχρονους μετασχηματισμούς του.

Συνέντευξη
Μαίρη Μηνά: «Το μέτρο τελικά είναι αυτό που οδηγεί τους ανθρώπους στην ευημερία»

Μαίρη Μηνά: «Το μέτρο τελικά είναι αυτό που οδηγεί τους ανθρώπους στην ευημερία»

Γοήτευσε το ευρύ κοινό ως Αγγελική στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά, όμως η Μαίρη Μηνά μετρά σημαντικές συνεργασίες στο θέατρο. Φέτος συμπρωταγωνιστεί με τον Άρη Σερβετάλη στον «Ορέστη» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και μας μίλησε λίγο πριν το ταξίδι της στην Επίδαυρο.

Συνέντευξη
Σοφία Κόκκαλη: «Η κοινωνία όλο και πιο υστερική, πιεστική, μας μπερδεύει, μας κουράζει, μας κλείνει»

Σοφία Κόκκαλη: «Η κοινωνία όλο και πιο υστερική, πιεστική, μας μπερδεύει, μας κουράζει, μας κλείνει»

Τι δουλειά θα έκανε αν δεν ήταν ηθοποιός; Τι την φέρνει κοντά στον σκηνοθέτη Έκτορα Λυγίζο και το «Σχολείο γυναικών» του Μολιέρου; Η Σοφία Κόκκαλη μιλάει στο αθηνόραμα.

Focus
Καλωσορίζουμε το Φάληρο Summer Theatre

Καλωσορίζουμε το Φάληρο Summer Theatre

Στον προαύλιο χώρο του Τάε Κβον Ντο στήνεται ένα ολοκαίνουργιο αμφιθεατρικό θέατρο χωρητικότητας 900 θέσεων. Το Φάληρο Summer Theatre ετοιμάζεται να μας υποδεχτεί, στις 10/7, με δυο παραστάσεις που έχουμε αγαπήσει και υπόσχεται να μας δίνει αφορμές να κατεβαίνουμε στην παραλία.

Θέμα
Τρεις ανήσυχες σκηνοθέτιδες στην Πειραιώς 260

Τρεις ανήσυχες σκηνοθέτιδες στην Πειραιώς 260

Η θεατρική πρόταση με την οποία κατεβαίνουν στο Φεστιβάλ Αθηνών, η τόλμη και η θέρμη που διακρίνει τις δουλειές τους, μας κάνουν να προσέξουμε τις σκηνοθέτιδες Σοφία Μαραθάκη, Κατερίνα Γιαννοπούλου και Μαρίνα Βρόντη.

Focus
Χαρτογραφήσαμε και σας παρουσιάζουμε το αναλυτικό πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Χαρτογραφήσαμε και σας παρουσιάζουμε το αναλυτικό πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

«Σε κίνηση. Διαρκώς σε κίνηση. Μαζί; Ή μόνοι;» είναι το μότο του Διεθνούς Φεστιβάλ Καλαμάτας που από άποψη ονομάτων και θεματολογίας των παραστάσεων έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Συνέντευξη
Γιάννης Στάνκογλου: «Έχω πει και πολλά ναι, αλλά επί της ουσίας τα όχι με έχουν καθορίσει»

Γιάννης Στάνκογλου: «Έχω πει και πολλά ναι, αλλά επί της ουσίας τα όχι με έχουν καθορίσει»

Τον συναντήσαμε σε μια από τις πρόβες του επιδαύριου «Προμηθέα Δεσμώτη» και μιλήσαμε για τη ζωή, τις αδυναμίες του και τη συνάντηση του με τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Άρη Μπινιάρη.

Συνέντευξη
Χάρης Ρώμας: «Παλεύω να είναι ο πολιτισμός μέσα στο ζην, όχι στο ευ ζην»

Χάρης Ρώμας: «Παλεύω να είναι ο πολιτισμός μέσα στο ζην, όχι στο ευ ζην»

Ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού, σκηνοθέτης, ηθοποιός και συγγραφέας συνδυάζει συνειδητά την πολιτική με το θέατρο. Διαβάστε όσα είπε στο «α» λίγο προτού ξεκινήσει την καλοκαιρινή του περιοδεία με την κλασική κωμωδία «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός».

Guest editor
Η Κατερίνα Γιαννοπούλου γράφει για την ακαταμάχητη γοητεία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου γράφει για την ακαταμάχητη γοητεία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Προσκεκλημένη του Φεστιβάλ Αθηνών η Κατερίνα Γιαννοπούλου μας εξηγεί τι την γοήτευσε στο έργο «Χρονιά με τα 13 Φεγγάρια» του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, του πιο ριζοσπαστικού δημιουργού του λεγόμενου νέου γερμανικού κινηματογράφου.

Συνέντευξη
Χρήστος Θηβαίος: «Η χαρά είναι πάντα πολυτέλεια. Η πολυτέλεια δεν είναι πάντα χαρά»

Χρήστος Θηβαίος: «Η χαρά είναι πάντα πολυτέλεια. Η πολυτέλεια δεν είναι πάντα χαρά»

Τις μικρές λεπτομέρειες που δίνουν σχήμα στη ζωή, μοιράζεται μαζί μας, σε μια χαλαρή συζήτηση, ο τραγουδοποιός Χρήστος Θηβαίος, ο οποίος είναι έτοιμος ν’ ανέβει και πάλι στο θεατρικό σανίδι με την μουσικοθεατρική παράσταση «Πως να σωπάσω».

Συνέντευξη
Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης: «Οι πολιτικοί είναι σαν μικρά παιδιά που παίζουν, αλλά είναι επικίνδυνα γιατί έχουν την εξουσία»

Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης: «Οι πολιτικοί είναι σαν μικρά παιδιά που παίζουν, αλλά είναι επικίνδυνα γιατί έχουν την εξουσία»

Το παιχνίδι της εξουσίας παίζεται πάντα με τον ίδιο τρόπο, μας λέει ένας εκ των πρωταγωνιστών στους «Ιππείς» του Εθνικού Θεάτρου, που ανοίγει φέτος το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

Δείτε περισσότερα θέματα της ενότητας Θέατρο στο Αρχείο Θεμάτων