Ελίνα Γιουνανλή©
"Ο φονιάς, έγκλημα και αθώωση"
Το νέο έργο του Βασίλη Κατσικονούρη, με θέμα μια αληθινή γυναικοκτονία της δεκαετίας του ’60, ζωντανεύει σε σκηνοθεσία Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, με έναν πολυμελή θίασο, φωτίζοντας τη βία και τους πατριαρχικούς μηχανισμούς της εποχής. Ερμηνεύουν: Μιχάλης Σαράντης, Άννα Καλαϊτζίδου, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Φώτης Θωμαΐδης, Φωτεινή Ντεμίρη, κ.ά. (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 8/12)

"Σκίτσο 2 | Η γλώσσα των τοίχων"
Η παράσταση παρουσιάζεται σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου και εξερευνά την "ποίηση που γεννιέται στους δρόμους": συνθήματα, σύμβολα και ίχνη ζωής που γεμίζουν τον δημόσιο χώρο με αλήθειες και ανάγκες. Είναι μια παράσταση της Θεανώς Μεταξά και ερμηνεύουν οι: Ελ. Βλάχος, Θ. Γεωργακοπούλου, Δ. Καπετάνιος, Κ. Κωνσταντελάκη, Άν. Λουιζίδη, Θ. Μακρυγιάννης, Ουίτσι, Τ.-Αν. Πίττα. (Δίπυλον, από 5/12)

"Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν"
Στη Μεγάλη Ύφεση του 1932, ένας αδυσώπητος μαραθώνιος χορού γίνεται καταφύγιο και παγίδα για νέους που κυνηγούν το αμερικανικό όνειρο. Ο Δημήτρης Καρατζιάς και ο Μάνος Αντωνιάδης μεταφέρουν τη νουβέλα του Horace McCoy στη σκηνή. Πρωταγωνιστούν οι: Νίκος Ιωαννίδης, Γιώργος Σεϊταρίδης, Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη, Ορνέλα Λούτη. (Vault, από 6/12)

"Η πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα!"
Ο Χάρης Ρώμας υπογράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σε μια ανατρεπτική κωμωδία όπου μια "άσημη" γυναίκα διεκδικεί απροσδόκητα τον τίτλο της πριγκίπισσας, πυροδοτώντας καταιγισμό παρεξηγήσεων, ψεμάτων και τρυφερών εκπλήξεων. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Άβα Γαλανοπούλου, Σοφία Παυλίδου, Μιχάλης Ιατρόπουλος, Γιώργος Αμούτζας, Κατερίνα Νικολοπούλου και Αλέξανδρος Θεοδωρόπουλος. (Coronet, από 4/12)

"Ο φίλος μου ο Λευτεράκης"
Στην κλασική κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου, ο Θόδωρος επινοεί έναν ανύπαρκτο φίλο για να δικαιολογεί τις νυχτερινές του εξόδους. Τι γίνεται, όμως, όταν ο φανταστικός αυτός φίλος εμφανίζεται μπροστά του ξαφνικά; Ο Αντώνης Καλομοιράκης σκηνοθετεί τους Κωνσταντίνα Βαρβαρήγου, Λάμπρο Καλογιάννη, Θωμά Πανδή, Εύη Κολιούλη, Αλκμήνη Πασταλατζή κ.ά. (Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου-Καλαμπόκη, από 6/12)

"Mother Tongue"
Η Γεωργία Τσαγκαράκη έγραψε, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο μονόλογο που μπλέκει αγγλικά και ελληνικά, stand-up, αφήγηση και animation. Η ηρωίδα του έργου, Skyler Doukas, αναμετριέται με τα τραύματά της και τη σχέση με τη μητέρα της, μετατρέποντας το χιούμορ σε συγκίνηση. Μετά την παράσταση ακολουθεί συζήτηση και κρασί. (Theatre of the No, από 5/12)
>>'Όλες οι θεατρικές παραστάσεις στον οδηγό θεάτρου του "α"
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Ο φονιάς, έγκλημα και αθώωση
Μια συγκλονιστική ιστορία γυναικοκτονίας που συνέβη τον Αύγουστο του 1960 σε ένα χωριό της Ηλείας και σημάδεψε τη μεταπολεμική Ελλάδα, ζωντανεύει μέσα από το νέο έργο του Βασίλη Κατσικονούρη, μέσα από το οποίο ο συγγραφέας ανιχνεύει και αναδεικνύει τους σκοτεινούς και τρομακτικούς μηχανισμούς της ελληνικής πατριαρχίας, όπως φτάνουν μέχρι τις μέρες μας, με ακόμα πιο τρομακτικά αποτελέσματα. Ο καθ’ ομολογίαν δολοφόνος, αφού σκότωσε τη γυναίκα του επειδή είχε εξωσυζυγική σχέση, αθωώθηκε ομόφωνα από το Μικτό Κακουργιοδικείο Πατρών αφού κρίθηκε ότι «ενήργησε εν βρασμώ ψυχικής ορμής, εν συγχύσει». Στη δίκη κατέθεσε υπέρ του σχεδόν όλο το χωριό. Η τοπική κοινωνία, όχι μόνο δεν τον αποδοκίμασε, αλλά τον υποδέχθηκε ως ήρωα που «αποκατέστησε την τιμή του».
Mother tongue
Ένας καταιγιστικός μονόλογος για τη γλώσσα, τη μνήμη και τη λύτρωση, που κινείται ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν μιας μεσήλικης Ελληνίδας stand-up κωμικού που ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Με έναν μοναδικό συνδυασμό stand up comedy, spoken word, αφήγησης και animation, η παράσταση ακολουθεί την Skyler Doukas, εξερευνά τις μνήμες και τα τραύματα της ηρωίδας, ενώ η σχέση ανάμεσα στη μητρική και την επίκτητη γλώσσα γίνεται καταλύτης για τη διαδικασία συγχώρεσης και επαναπροσδιορισμού.
Ο φίλος μου ο Λευτεράκης
Ο Θόδωρος επινοεί ένα φανταστικό φίλο για να καλύψει τις «εξόδους» του στη σύζυγό του. Όλα όμως ανατρέπονται όταν ο «Λευτεράκης» εμφανίζεται ξαφνικά μπροστά του – ολοζώντανος και άκρως πειστικός. Ένα θεατρικό έργο που αγαπήσαμε μέσα από την γεμάτη παρεξηγήσεις, ανατροπές και αστείρευτο χιούμορ ταινία του ’60, το οποίο ανεβαίνει σε μια παράσταση με φρέσκια ματιά και γρήγορο ρυθμό.
Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα!
Ένας άντρας, ένα ψέμα και… μια «πριγκίπισσα» βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας ξεκαρδιστικής όσο και συγκινητικής κωμωδίας παρεξηγήσεων. Μια ιστορία γεμάτη γέλιο, ανατροπές, ρομαντισμό και απροσδόκητη τρυφερότητα. Ένας καθρέφτης της σημερινής κοινωνίας, που μέσα από το χιούμορ μιλάει για την αγάπη, τα ψέματα, την ανάγκη του κάθε ανθρώπου να νιώθει σημαντικός, την αυτοεκτίμηση και τις δεύτερες ευκαιρίες στη ζωή. Όταν ο Παμείνος, εκδότης με υπερτροφικό εγώ και μικρές… ηθικές αντιστάσεις, αποφασίζει να πείσει έναν Άγγλο επενδυτή, φίλο των γαλαζοαίματων, πως η σύζυγός του είναι τέως πριγκίπισσα της Αλβανίας, ξεκινά ένας καταιγισμός παρεξηγήσεων, αποκαλύψεων και απίθανων κωμικών καταστάσεων.
Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν
Η βασισμένη σε αληθινά γεγονότα συγκλονιστική νουβέλα «They Shoot Horses, Don't They?» διαδραματίζεται στην Αμερική της Μεγάλης Ύφεσης. Δεκάδες νέοι, φτωχοί, άνεργοι και άστεγοι, θύματα της κρίσης διεκδικούν μια θέση στο Χόλιγουντ. Κίνητρο το μεγάλο έπαθλο αλλά και η δωρεάν διαμονή και διατροφή για όσο κρατήσει ο χορός. Στόχος ένα καλύτερο μέλλον, μια πιο ανθρώπινη ζωή και γιατί όχι, μια καριέρα στον κινηματογράφο. Οι κανόνες του μαραθωνίου, σκληροί και αδυσώπητοι. Οι διαγωνιζόμενοι πρέπει με κάθε τρόπο να παραμείνουν όρθιοι, χορεύοντας αδιάκοπα, με ελάχιστα διαλείμματα, για μέρες, εβδομάδες, μήνες, μέχρι τελικής κατάρρευσης. Νικητής, το τελευταίο ζευγάρι που θα κρατηθεί όρθιο.
Σκίτσο 2 | Η γλώσσα των τοίχων
Η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού συνεχίζει με μια παράσταση για την ποίηση που είναι στους δρόμους. Μια απεγνωσμένη μορφή επικοινωνίας: σύμβολα, συνθήματα και εικόνες που γράφτηκαν βιαστικά, σβήστηκαν, ξαναγράφτηκαν. Μια γλώσσα που εισβάλλει στον δημόσιο χώρο και παραβιάζει τον ιδιωτικό, που γεμίζει με νόημα τον κενό χώρο και κάθε στιγμιότυπο από τα παράθυρα των αστικών λεωφορείων.

