Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

ΑΤΙΤΛΟΝ Christos Andrianopoulos©

Στις 11, 12 και 13 Ιουνίου στο Σύγχρονο Θέατρο θα παρουσιαστεί για ένα δεύτερο κύκλο παραστάσεων το χοροθεατρικό έργο "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου, μετά την πρώτη επιτυχημένη παρουσίασή του το φετινό χειμώνα. Πρόκειται για μία παραστατική αλληγορία για την οικουμενική ανάγκη του ανθρώπου να δημιουργεί διαμέσου του σώματος, του οποίου η μνήμη, και το οποίο ως μνήμη, είναι καταδικασμένο πάντα να επιστρέφει στις πληγές που νομίζει ότι έχει ξεχάσει.

Η παράσταση έχει έντονες επιρροές από τη μελέτη της δημιουργού πάνω στην απεικόνιση του σώματος, και συγκεκριμένα του γυναικείου, στην αναγεννησιακή και μοντέρνα ζωγραφική και γλυπτική. Όπως δήλωσε σε συνέντευξή της στο "α": "Η γυναίκα, ενώ αρχικά απεικονίζεται ως ένα παθητικό εξιδανικευμένο αντικείμενο θέασης, μετατρέπεται σε υποκείμενο, σε μια 'συγκεκριμένη' γυναίκα, την οποία πλέον κοιτάζει το αντρικό μάτι που τη ζωγραφίζει. Με ενδιαφέρουν επίσης, ακίνητες εικόνες που μπορούν να κυοφορήσουν τόσα νοήματα, αλλά και να γίνουν έναυσμα για τη δημιουργία κίνησης στον τρισδιάστατο χώρο της σκηνής".

Άτιτλον Αντωνία Οικονόμου
Christos Andrianopoulos©

Στην παράσταση, ένα αόρατο χέρι ζωγραφίζει και τα φαντάσματα του δημιουργού παίρνουν σάρκα και οστά. Σε έναν στοιχειωμένο τόπο σύγκρουσης, παραμένει ένας απλός θεατής. Ο πίνακας που σταδιακά εμφανίζεται σε τρισδιάστατη μορφή, απαθανατίζεται μέσα σε ένα λευκό καμβά. Οι διαστρεβλωμένες φιγούρες που γεννιούνται αφήνουν πίσω τα ίχνη και το αποτυπωμα της διαδρομής τους τεκμηριόντας στο χώρο του καμβά μια ιστορία που οδεύει από την αρχή προς το τέλος της. Σαν ένα ακατανόητο χάος που, όπως η ίδια η φύση, δημιουργεί τάξη.

Για τη δημιουργία της, η χορογράφος έχει δηλώσει: "Το 'ΑΤΙΤΛΟΝ' ξεκίνησε το 2019 και η διαδικασία δημιουργίας του διακόπηκε λόγω lockdown. Σε αυτό το διάστημα άρχισα να πειραματίζομαι με την κινούμενη εικόνα, με κινηματογραφικά και εικαστικά μέσα. Αυτές οι διαδικασίες είχαν ως αποτέλεσμα τη νέα εκδοχή του, επαναπροσεγγίζοντάς το μέσα από νέους φακούς πέρα από την χορογραφικό γίγνεσθαι. Σε συνεργασία με τον Κωνσταντίνο Σκουρλή δημιουργήσαμε ένα νέο score με στόχο ο ήχος, το φως, τα κινούμενα σώματα και ο εικαστικός χώρος να είναι σε συνεχή διάλογο και να 'οδεύουν' μαζί προς μία ακίνητη εικόνα, ένα ασπρόμαυρο σύμπαν".

Αντωνία Οικονόμου
© Klaus Shehaj
Αντωνία Οικονόμου

Η Αντωνία Οικονόμου έχει σπουδάσει χορό και χορογραφία στο Λονδίνο αλλά και Ιστορία της Τέχνης, είναι δημιουργός ταινιών μικρού μήκους, ενώ πειραματίζεται με την κινούμενη εικόνα και με κινηματογραφικά και εικαστικά μέσα, στοιχεία που είναι έκδηλα στα έργα της. Έχει επηρεαστεί από κινήματα έκφρασης όπως ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, η αναγεννησιακή ζωγραφική και γλυπτική και ο σουρεαλισμός, καθώς και από σημαντικούς χορογράφους, όπως η Πίνα Μπάους. Επίσης, στις δουλειές της εντοπίζονται επιρροές από κινηματογραφικούς σκηνοθέτες (Λιντς, Φελίνι, Μπέργκμαν, Ταρκόφσκι).

Στο "ΑΤΙΤΛΟΝ", η Αντωνία Οικονόμου υπογράφει τη σύλληψη, τον εικαστικό χώρο, τη σκηνοθεσία και τη χορογραφία. Η πρωτότυπη μουσική είναι του Constantine Skourlis, η σκηνογραφία της Λυδίας Λαμπροπούλου, οι φωτισμοί του Βαγγέλη Μούντριχα, τα κοστούμια και οι ειδικές κατασκευές του Κωνσταντίνου Χαλδαίου. Ερμηνεύουν οι: Ξένια Σταθούλη, Παύλος Λυκούδης, Νίκος Τσόλης, Ορέστης Αλεξιάδης, Ξένια Ταμπούρλου, Αλεξάνδρα Δρανδάκη, Klaus Shehaj, Ειρήνη Δαμιανίδου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Άτιτλον

  • Χοροθέατρο
  • Διάρκεια: 40 '

Ένα αόρατο χέρι ζωγραφίζει και τα φαντάσματα του δημιουργού παίρνουν σάρκα και οστά. Σε έναν στοιχειωμένο τόπο σύγκρουσης, παραμένει ένας απλός θεατής. Ο πίνακας που σταδιακά εμφανίζεται σε τρισδιάστατη μορφή, απαθανατίζεται μέσα σε ένα λευκό καμβά. Οι διαστρεβλωμένες φιγούρες που γεννιούνται αφήνουν πίσω τα ίχνη και το αποτύπωμα της διαδρομής τους ιχνογραφώντας στο χώρο του καμβά μια ιστορία που οδεύει από την αρχή προς το τέλος της. Σαν ένα ακατανόητο χάος που, όπως η ίδια η φύση, δημιουργεί τάξη. Μία παραστατική αλληγορία για την οικουμενική ανάγκη του ανθρώπου να δημιουργεί διαμέσου του σώματος, του οποίου η μνήμη, και το οποίο ως μνήμη, είναι καταδικασμένο πάντα να επιστρέφει στις πληγές που νομίζει ότι έχει ξεχάσει.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους το γήρας είναι θέμα απόφασης

Στο "Πριν ανοίξουμε φτερά", η ζωή, η απώλεια και οι οικογενειακοί δεσμοί ζωντανεύουν στη σκηνή. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μιλά για τα δικά της φτερά, τη συνεργασία με Δημήτρη Καταλειφό και Γιάννη Μπέζο, την τηλεοπτική της παρουσία και για το συναίσθημα που θα… μαγείρευε, αν μπορούσε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
11/10/2025

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.

Πρεμιέρα για το "Ακρωτήρι" με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη

"Το ακρωτήρι" του Σαρ Γουάιτ επιστρέφει για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο Ιλίσια, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου- με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη.