Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

ΑΤΙΤΛΟΝ Christos Andrianopoulos©

Στις 11, 12 και 13 Ιουνίου στο Σύγχρονο Θέατρο θα παρουσιαστεί για ένα δεύτερο κύκλο παραστάσεων το χοροθεατρικό έργο "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου, μετά την πρώτη επιτυχημένη παρουσίασή του το φετινό χειμώνα. Πρόκειται για μία παραστατική αλληγορία για την οικουμενική ανάγκη του ανθρώπου να δημιουργεί διαμέσου του σώματος, του οποίου η μνήμη, και το οποίο ως μνήμη, είναι καταδικασμένο πάντα να επιστρέφει στις πληγές που νομίζει ότι έχει ξεχάσει.

Η παράσταση έχει έντονες επιρροές από τη μελέτη της δημιουργού πάνω στην απεικόνιση του σώματος, και συγκεκριμένα του γυναικείου, στην αναγεννησιακή και μοντέρνα ζωγραφική και γλυπτική. Όπως δήλωσε σε συνέντευξή της στο "α": "Η γυναίκα, ενώ αρχικά απεικονίζεται ως ένα παθητικό εξιδανικευμένο αντικείμενο θέασης, μετατρέπεται σε υποκείμενο, σε μια 'συγκεκριμένη' γυναίκα, την οποία πλέον κοιτάζει το αντρικό μάτι που τη ζωγραφίζει. Με ενδιαφέρουν επίσης, ακίνητες εικόνες που μπορούν να κυοφορήσουν τόσα νοήματα, αλλά και να γίνουν έναυσμα για τη δημιουργία κίνησης στον τρισδιάστατο χώρο της σκηνής".

Άτιτλον Αντωνία Οικονόμου
Christos Andrianopoulos©

Στην παράσταση, ένα αόρατο χέρι ζωγραφίζει και τα φαντάσματα του δημιουργού παίρνουν σάρκα και οστά. Σε έναν στοιχειωμένο τόπο σύγκρουσης, παραμένει ένας απλός θεατής. Ο πίνακας που σταδιακά εμφανίζεται σε τρισδιάστατη μορφή, απαθανατίζεται μέσα σε ένα λευκό καμβά. Οι διαστρεβλωμένες φιγούρες που γεννιούνται αφήνουν πίσω τα ίχνη και το αποτυπωμα της διαδρομής τους τεκμηριόντας στο χώρο του καμβά μια ιστορία που οδεύει από την αρχή προς το τέλος της. Σαν ένα ακατανόητο χάος που, όπως η ίδια η φύση, δημιουργεί τάξη.

Για τη δημιουργία της, η χορογράφος έχει δηλώσει: "Το 'ΑΤΙΤΛΟΝ' ξεκίνησε το 2019 και η διαδικασία δημιουργίας του διακόπηκε λόγω lockdown. Σε αυτό το διάστημα άρχισα να πειραματίζομαι με την κινούμενη εικόνα, με κινηματογραφικά και εικαστικά μέσα. Αυτές οι διαδικασίες είχαν ως αποτέλεσμα τη νέα εκδοχή του, επαναπροσεγγίζοντάς το μέσα από νέους φακούς πέρα από την χορογραφικό γίγνεσθαι. Σε συνεργασία με τον Κωνσταντίνο Σκουρλή δημιουργήσαμε ένα νέο score με στόχο ο ήχος, το φως, τα κινούμενα σώματα και ο εικαστικός χώρος να είναι σε συνεχή διάλογο και να 'οδεύουν' μαζί προς μία ακίνητη εικόνα, ένα ασπρόμαυρο σύμπαν".

Αντωνία Οικονόμου
© Klaus Shehaj
Αντωνία Οικονόμου

Η Αντωνία Οικονόμου έχει σπουδάσει χορό και χορογραφία στο Λονδίνο αλλά και Ιστορία της Τέχνης, είναι δημιουργός ταινιών μικρού μήκους, ενώ πειραματίζεται με την κινούμενη εικόνα και με κινηματογραφικά και εικαστικά μέσα, στοιχεία που είναι έκδηλα στα έργα της. Έχει επηρεαστεί από κινήματα έκφρασης όπως ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, η αναγεννησιακή ζωγραφική και γλυπτική και ο σουρεαλισμός, καθώς και από σημαντικούς χορογράφους, όπως η Πίνα Μπάους. Επίσης, στις δουλειές της εντοπίζονται επιρροές από κινηματογραφικούς σκηνοθέτες (Λιντς, Φελίνι, Μπέργκμαν, Ταρκόφσκι).

Στο "ΑΤΙΤΛΟΝ", η Αντωνία Οικονόμου υπογράφει τη σύλληψη, τον εικαστικό χώρο, τη σκηνοθεσία και τη χορογραφία. Η πρωτότυπη μουσική είναι του Constantine Skourlis, η σκηνογραφία της Λυδίας Λαμπροπούλου, οι φωτισμοί του Βαγγέλη Μούντριχα, τα κοστούμια και οι ειδικές κατασκευές του Κωνσταντίνου Χαλδαίου. Ερμηνεύουν οι: Ξένια Σταθούλη, Παύλος Λυκούδης, Νίκος Τσόλης, Ορέστης Αλεξιάδης, Ξένια Ταμπούρλου, Αλεξάνδρα Δρανδάκη, Klaus Shehaj, Ειρήνη Δαμιανίδου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Άτιτλον

  • Χοροθέατρο
  • Διάρκεια: 40 '

Ένα αόρατο χέρι ζωγραφίζει και τα φαντάσματα του δημιουργού παίρνουν σάρκα και οστά. Σε έναν στοιχειωμένο τόπο σύγκρουσης, παραμένει ένας απλός θεατής. Ο πίνακας που σταδιακά εμφανίζεται σε τρισδιάστατη μορφή, απαθανατίζεται μέσα σε ένα λευκό καμβά. Οι διαστρεβλωμένες φιγούρες που γεννιούνται αφήνουν πίσω τα ίχνη και το αποτύπωμα της διαδρομής τους ιχνογραφώντας στο χώρο του καμβά μια ιστορία που οδεύει από την αρχή προς το τέλος της. Σαν ένα ακατανόητο χάος που, όπως η ίδια η φύση, δημιουργεί τάξη. Μία παραστατική αλληγορία για την οικουμενική ανάγκη του ανθρώπου να δημιουργεί διαμέσου του σώματος, του οποίου η μνήμη, και το οποίο ως μνήμη, είναι καταδικασμένο πάντα να επιστρέφει στις πληγές που νομίζει ότι έχει ξεχάσει.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο χορός στα καλύτερά του μέσα από 10 άχαστα ραντεβού

8 + 2 παραστάσεις χορού που αναμένουμε με ανυπομονησία στην Αθήνα το 2025 και το 2026.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

Cow | Deer

Η ηχητική περφόρμανς της Κέιτι Μίτσελ, που παρουσιάζεται στο Εθνικό Θέατρο δεν προτείνει απλώς ένα διαφορετικού είδους σκηνικό γεγονός, αλλά έναν διαφορετικό τρόπο να βιώσουμε τη θεατρική τέχνη, ενώ μας καλεί συνολικά να επαναπροσδιορίσουμε τη θέση μας μέσα στο φυσικό περιβάλλον. | Powered by Uber

Μέχρι να σβήσουν τ' άστρα

Γλυκόπικρο οικογενειακό δράμα με "τσεχοφικές" ποιότητες (αλλά και κάποια επιφανειακή μελοδραματικότητα), που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μια ένθερμη παράσταση ωραίων πρωταγωνιστών/ριών. | Powered by Uber

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

"Μια ζωή-Ο μονόλογος μιας μοδίστρας": Η Νένα Μεντή συνεχίζει να μαγεύει – Τα τελευταία εισιτήρια

Η παράσταση "Μια ζωή-Ο μονόλογος μιας μοδίστρας" με τη συγκλονιστική Νένα Μεντή συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της στο Πτι Παλαί. Παρά την επανάληψη, τα τελευταία εισιτήρια έως 5 Απριλίου εξαντλούνται, επιβεβαιώνοντας τη δύναμη της.

"Κοιμωμένος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος": Τρεις extra μεταμεσονύκτιες παραστάσεις

Για 4η χρονιά συνεχίζει ο "Κοιμωμένος Χαλεπάς, Ο σαλός άγιος", με τον Γιώργη Κοντοπόδη και μέσα στον Δεκέμβριο θα πραγματοποιηθούν τρείς μεταμεσονύκτιες παραστάσεις.

Χριστούγεννα με τον "Καρυοθραύστη" του Μπαλέτου της Όπερας της Βάρνας

Το ταξίδι στη Χώρα των Ζαχαρωτών, η λεπτότητα της μουσικής του Τσαϊκόφσκι και η ποιότητα των ερμηνειών κάνουν τον "Καρυοθραύστη" ένα παραμύθι για όλες τις ηλικίες, που μπορείτε να το απολαύσετε από το Μπαλέτο της Όπερας της Βάρνας.