"Οθέλλος/Πορνογραφία": Το έργο του Σαίξπηρ δεν ανεβαίνει ως μία ιστορία ερωτικής ζήλιας

Ο Γιάννης Λεοντάρης, μετά τη "Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα", διασκευάζει τη γνωστή τραγωδία, θέτοντας ως επίκεντρο τις γυναικοκτονίες της Δυσδαιμόνας και της Αιμιλίας.

Οθέλλος/Πορνογραφία © Εβίτα Σκουρλέτη

Μετά το "Όπως πάει το ποτάμι" και τη "Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα", ο Γιάννης Λεοντάρης επιστρέφει στο Θέατρο Σταθμός (από 15/1) με μία νέα προσέγγιση του σαιξπηρικού έργου Οθέλλος υπό τον τίτλο "Οθέλλος/Πορνογραφία", εστιάζοντας σε έναν σημαντικό πυρήνα του: τις γυναικοκτονίες της Δυσδαιμόνας και της Αιμιλίας. 

Οθέλλος/Πορνογραφία
© Εβίτα Σκουρλέτη

Με επίκεντρο τον Ιάγο, έναν "παπαράτσι" ο οποίος δεν διστάζει να κατασκευάσει μια "πόρνη", μέσα από διαστρεβλωμένες εικόνες της πραγματικότητας που πείθουν τον Οθέλλο για την απιστία της Δυσδαιμόνας και τον ωθούν στη δολοφονία της, η παράσταση ενώνει τις τελείες ανάμεσα στην πορνογραφία και την έμφυλη βία, ανάμεσα στο χθες και το σήμερα. Υπό το πρίσμα του πορνογραφικού βλέμματος που κατακερματίζει και καταναλώνει το γυναικείο σώμα, ο Οθέλλος δεν είναι μια "τραγωδία ερωτικής ζήλιας", όπως συχνά χαρακτηρίζεται, αλλά μια ιστορία πατριαρχικής βίας. 

Οθέλλος/Πορνογραφία
© Εβίτα Σκουρλέτη

Στο τέλος του έργου, η Δυσδαιμόνα και η Αιμιλία είναι νεκρές. Τις σκότωσαν γιατί τις αγαπούσαν; Οι θεατές, μάρτυρες όσων έγιναν και γίνονται, καλούνται να πάρουν θέση, έχοντας κατά νου ότι ο θύτης, ακόμα κι αν αιμορραγεί, δεν σκοτώνεται. 

Πρωταγωνιστούν: Αιμιλία Βάλβη (Δυσδαιμόνα), Γιώργος Κριθάρας (Οθέλλος), Νικόλας Μαραγκόπουλος (Ιάγος), Κατερίνα Παπανδρέου (Αιμιλία). Η σκηνογραφία φέρει την υπογραφή της ομάδας, τα κοστούμια είναι της Αιμιλίας Βάλβη, η μουσική του Βασίλη Μαντζούκη και τα φώτα σχεδίασε ο Νίκος Βλασόπουλος.

Οθέλλος/Πορνογραφία
© Εβίτα Σκουρλέτη

Οθέλλος/Πορνογραφία
© Εβίτα Σκουρλέτη

Προπώληση με ένα κλικ εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
08/12/2025

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.

Χορεύουμε με την "Τοσοδούλα" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια παράσταση για όλη την οικογένεια που βασίζεται στο παραμύθι "Τοσοδούλα" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε σκηνοθεσία Γκάρι Σιβογιάν.

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.