"Οθέλλος/Πορνογραφία": Το έργο του Σαίξπηρ δεν ανεβαίνει ως μία ιστορία ερωτικής ζήλιας

Ο Γιάννης Λεοντάρης, μετά τη "Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα", διασκευάζει τη γνωστή τραγωδία, θέτοντας ως επίκεντρο τις γυναικοκτονίες της Δυσδαιμόνας και της Αιμιλίας.

Οθέλλος/Πορνογραφία © Εβίτα Σκουρλέτη

Μετά το "Όπως πάει το ποτάμι" και τη "Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα", ο Γιάννης Λεοντάρης επιστρέφει στο Θέατρο Σταθμός (από 15/1) με μία νέα προσέγγιση του σαιξπηρικού έργου Οθέλλος υπό τον τίτλο "Οθέλλος/Πορνογραφία", εστιάζοντας σε έναν σημαντικό πυρήνα του: τις γυναικοκτονίες της Δυσδαιμόνας και της Αιμιλίας. 

Οθέλλος/Πορνογραφία
© Εβίτα Σκουρλέτη

Με επίκεντρο τον Ιάγο, έναν "παπαράτσι" ο οποίος δεν διστάζει να κατασκευάσει μια "πόρνη", μέσα από διαστρεβλωμένες εικόνες της πραγματικότητας που πείθουν τον Οθέλλο για την απιστία της Δυσδαιμόνας και τον ωθούν στη δολοφονία της, η παράσταση ενώνει τις τελείες ανάμεσα στην πορνογραφία και την έμφυλη βία, ανάμεσα στο χθες και το σήμερα. Υπό το πρίσμα του πορνογραφικού βλέμματος που κατακερματίζει και καταναλώνει το γυναικείο σώμα, ο Οθέλλος δεν είναι μια "τραγωδία ερωτικής ζήλιας", όπως συχνά χαρακτηρίζεται, αλλά μια ιστορία πατριαρχικής βίας. 

Οθέλλος/Πορνογραφία
© Εβίτα Σκουρλέτη

Στο τέλος του έργου, η Δυσδαιμόνα και η Αιμιλία είναι νεκρές. Τις σκότωσαν γιατί τις αγαπούσαν; Οι θεατές, μάρτυρες όσων έγιναν και γίνονται, καλούνται να πάρουν θέση, έχοντας κατά νου ότι ο θύτης, ακόμα κι αν αιμορραγεί, δεν σκοτώνεται. 

Πρωταγωνιστούν: Αιμιλία Βάλβη (Δυσδαιμόνα), Γιώργος Κριθάρας (Οθέλλος), Νικόλας Μαραγκόπουλος (Ιάγος), Κατερίνα Παπανδρέου (Αιμιλία). Η σκηνογραφία φέρει την υπογραφή της ομάδας, τα κοστούμια είναι της Αιμιλίας Βάλβη, η μουσική του Βασίλη Μαντζούκη και τα φώτα σχεδίασε ο Νίκος Βλασόπουλος.

Οθέλλος/Πορνογραφία
© Εβίτα Σκουρλέτη

Οθέλλος/Πορνογραφία
© Εβίτα Σκουρλέτη

Προπώληση με ένα κλικ εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Οι θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 23 έως 29/10 και ξεχωρίζουν.

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου με νέα σατιρική παράσταση

Ζάμπρας, Θεοδωρόπουλος, Φουντούλης και Ρούπος στήνουν μαζί του μια επιχείρηση γέλιου.

"Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα"-Ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιστρέφει με μια παράσταση για το τίμημα της ελευθερίας

Ένα έργο στοχαστικό, συγκινητικό και απολαυστικά αιχμηρό φέρνει στη σκηνή ο Θωμάς Μοσχόπουλος με πρωταγωνιστές τους Ορφέα Αυγουστίδη και Ευγενία Σαμαρά.